Nyerges vontatónál baleset esetén miért nem akad ki a pótkocsi?
Sokszor látni olyat, hogy baleset történik egy kamionossal és a nagy kár - emberi és anyagi szempontból egyaránt - abból fakad, hogy a pótkocsi oldalra billen és magával rántja a kamiont is, ami így totálkáros lesz és ne adj' isten a sofőr is életveszélyes sérüléseket szenved el miatta.
A kérdés az, hogy nem lehetne megoldani ezt a helyzetet úgy, hogy a pótkocsi automatikusan kiakad és befékez pl. ha meghalad egy kritikus oldaldőlési szintet a kamionhoz képest? Egy mérnök biztosan ki tudná számolni, hogy hol van az a határ, amikor a pótkocsi már visszafordíthatatlanul húzni kezdené a kamiont magával és ha ekkor kiakadna, akkor lényegében csak a rakomány menne kárba és a pótkocsi, viszont egy megmentett emberrel több és még a kamion is megúszta, ami nem elhanyagolható anyagi szempontból sem.
Igen, láttam ilyen videókat. :) Csak az a baj ezzel, hogy egyik sem az oldalára dőlés közben akadt le (amiről a téma szól), hanem menet közben, így persze hogy elszabadul.
Én az oldalára dőlés közbeni leakadást úgy tudnám elképzelni, hogy elkezd dőlni a pótkocsi, húzná magával a kamiont is, majd egy határponton a pótkocsi leakad, rádől az oldalára és csúszik rajta egy keveset, majd megáll; a kamion pedig visszahuppanna egyenesbe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!