Nyerges vontatónál baleset esetén miért nem akad ki a pótkocsi?
Sokszor látni olyat, hogy baleset történik egy kamionossal és a nagy kár - emberi és anyagi szempontból egyaránt - abból fakad, hogy a pótkocsi oldalra billen és magával rántja a kamiont is, ami így totálkáros lesz és ne adj' isten a sofőr is életveszélyes sérüléseket szenved el miatta.
A kérdés az, hogy nem lehetne megoldani ezt a helyzetet úgy, hogy a pótkocsi automatikusan kiakad és befékez pl. ha meghalad egy kritikus oldaldőlési szintet a kamionhoz képest? Egy mérnök biztosan ki tudná számolni, hogy hol van az a határ, amikor a pótkocsi már visszafordíthatatlanul húzni kezdené a kamiont magával és ha ekkor kiakadna, akkor lényegében csak a rakomány menne kárba és a pótkocsi, viszont egy megmentett emberrel több és még a kamion is megúszta, ami nem elhanyagolható anyagi szempontból sem.
10-es
Nem. Egyrészt, a vontatót lehet kormányozni, ez még sokat számíthat, ügyesebb sofőr akár vissza is hozhatja a szerelvényt a borulás közeli állapotból. Ha a pótkocsi már az elején leakadna magától, erre esély sem lenne.
Ha meg a vontatóról leakadna a pótkocsi, és mindkettő elkezdene menni a saját útján (a vontató például balra, a pótkocsi jobbra), akkor duplán annyit tarolnának, mint a szerelvény egyben. Nehogy azt hidd, hogy a vontató olyan stabil a pótkocsi nélkül, sőt.
Utasként voltam már kamionnal borulás "élvezöje". Jeges úton árokba, utasoldalra dőlve. Azon kívül, hogy az elszabadult cégbélyegző fejbedobott nem lett semmi bajunk. Jobban aggódtam amiatt, hogy a sofőr a nyakamba esik a bélyegzője után, mint amiatt, hogy megsérülünk a borulás következtében. Ügyesen kapaszkodott az ajtóba a kópé, nem esett rám...
Nyilván, van az a baleset, ami mindent visz, de én 3millió km-rel a hátam mögött, több komoly baleseteti helyszínt látva azt gondolom, ez a probléma nem vár megoldásra. Ha nem lenne agy nélkül agyonszabályozva pl. a vezetési és pihenőidőnk, és mondjuk nem kellene napokon át éjjel vezetni, nappal aludni, már akkor is különbül néznének ki a baleseti statisztikák. Ez a gyakorlat az életszerűtlen, átgondolatlan rendeletek foltozgatásával szerintem több balesetnek okozója, mint amennyit megelőzött. Nekem nem hiányzik a külön utakon járó pótkocsi.
Nem látom be, miért kell tolni padlógázon a hülyeséget, amikor boruló kamiont csak a fotelből láttál a TeCsőn, itt pedig millió kilométerekkel a hátuk mögött lévő kamionsofőrök válaszoltak többségében.
Tipikusan az vagy, akinek egy vita megnyerése fontosabb annál, mint hogy az igazság kiderüljön. Mindenki hülye csak te vagy helikopter.... ezzel a Németh Szilárd-jellegű föld-buta és erőszakos kommunikációval nem mész semmire itt, de javaslom felkeresni a Lendvay utcát, biztos van tagfelvétel, ott szükség van ilyen emberekre.
"Megjegyzem lehet, hogy a leakadt pótkocsi nem is úgy viselkedne a valóságban, mint ahogy azt itt elméletben kitárgyaltuk."
Na, pontosan erről van szó. Nincs ember, aki meg tudná mondani, hogy a leakadt pótkocsi hogyan fog viselkedni, hiszen millió és egy körülménytől függ. Az sokkal kiszámíthatóbb, hogy mi tesz, ha továbbra is az őt vontató járműhöz van rögzítve.
Betegesen szerény a fiú. Lesöpri az asztalról a közúti teherfuvarozó járművekbe fektetett többmillió mérnökórát, és ő a fotelból kitalál valami olyat, amit a sok hülye mérnök, tesztpályákkal és szimulációs szoftverekkel megtámogatva nem tudott kitalálni.
Jellemzően az olyan emberek sajátossága ez, akik az adott területről csak hallottak valamit, de az alapvető technikai kérdésekről sincs fogalmuk sem.
Több száz hasonló kérdést lehetne itt találni, ahol egyszerűen nem lehetett meggyőzni a kérdezőt a rögeszméjének tévességéről.
" Egy mérnök, ha elkezdené kidolgozni, akkor biztosan meg tudná oldani rendesen is, csak mi másképpen látjuk, mert nincs meg hozzá a tudásunk."
De nem akarja senki sem kidolgozni, mert hülyeség az egész, sokkal veszélyesebb, ha leakad a pótkocsi.
https://www.youtube.com/watch?v=a2-mEw78Tjw
Nézd csak meg, milyen jó, mikor bármilyen utánfutó leakad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!