Melyik opciót válasszam a 3 lehetőség közül? Bővebben lent.
Az a helyzet, hogy nem nagyon van vezetési gyakorlatom (miutan jogsit szereztem, az evekig a fiókban volt). Viszont szeretnék vezetni!
Namost van itt három lehetseges opció:
-Gyakoroljak apámmal, az ő kocsijával? A gond az, hogy sokat dolgozik, rendszeresen 12 órázik, váltott műszakban, van hogy még szombaton is. Emiatt állandóan fáradt, én meg nem nagyon akarom a pihenéssel töltött idejéből elvenni.
-Vegyek órákat vezetésoktatótól/autósiskolától? Itt a probléma az, hogy az én munkám fix műszakos, hétköznaponként csak négytől érnék rá, azonban itt Nyíregyen elég nehéz olyan oktatót találni, aki délután négytől, illetve hétvégén ne lenne teljesen betáblázva/hajlandó lenne velem foglalkozni (hiszen nyilván, akik most szerzik a jogosítványukat, azok egyrészt zömében diákok, akik szintén csak délután/hétvégén érnek rá, másrészt ők értelemszerűen elsőbbséget élveznek).
-Vegyek 2-300 ezerért egy régi Swiftet (aminek olcsó a fenntartása, olcsó bele a kuplung, és olcsók hozzá a karosszériaelemek)? Ehhez azt kell tudni, hogy bár 120 ezret keresek (aminek kb. a felét el is tudom tenni), jelenleg van kb. 900 ezer megtakarított pénzem, aminek MAX a felét szánnám a fentebb említett autóra (ár+átírás+első szervíz+egyeb költségek).
Na a kérdésem, hogy a fentebb vázolt 3 opcióból melyiket válasszam (esetleg kombináljak két opciót)?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Felfogtam, és azért mondtam, hogy ha havi 60.000ed van akkor ne autózz... Persze, mamahotelben jól hangzik ez a havi 60.000 amit el lehet verni bármire.
De első szerviz autótól függően 100.000-200.000 között van, ami már eleve 2-3 havi megtakarításod, egy tank benzin és a havi megtakarításod egy harmada már ugrott is. Ennyi pénzből még ha egy jó benzines Golf IV-t is veszel arra is kell költeni (ami már jó autó és nem is elég rá a megtakarításod fele.) Kapsz egy defektet, egy pár gumi vásárlása hirtelen már gondot okozna...
Most, hogy vége a nyári szünetnek, lehet, jobban ráérnek majd az oktatók.
Amúgy a havi 120-ból tényleg kétszer gondold meg a kocsit. Csak viszi a pénzt (nagyon!) és csak akkor vágj bele, ha úgy ítéled meg, hogy megéri számodra.
Utolsó előtti: Ezen az alapon az autósok felének nem szabadna autót tartania...
Utolsó: Én is ezen gondolkozom, hogy futok egy kört az őszi időszakban, hatha lecseng a dömping...
Hát ha 10 oktató nem ér rá, akkor kérdezd meg a 11-et.
Ha van nálatok valami jellemző váltóhely (nálunk volt anno), akkor odamész, és személyesen érdeklődsz, hogy vállalnak-e, vagy tudnak-e ajánlani valakit. Ha látják, hogy normális vagy, akkor személyesen könnyebben elvállalnak.
Ha nincs ilyen váltóhely, akkor meg telefonon végighívsz minden oktatót, akinek megvan a száma.
Ha tényleg komolyan gondolod.
Úgyis csak pár alkalomról lenne szó, aztán már a gyakorlat megszerzése jön, amihez legfőképpen rád van szükséged.
A személyautó ma már hétköznapi használati eszköz. A többség ezzel jár a munkahelyére, vagy falvak között közlekedési eszköz a ritkán járó távolsági buszok helyett.
Szórakozáshoz (hogy vezetgess) nem érdemes vásárolnod még egy régi Swiftet sem, mert amit kapsz 200-300 ezerért, azzal nem semmiképp nem jársz jól. A fenntartási és üzemeltetési költsége (biztosítás+üzemanyag+szerviz+éves adó) ugyanannyi, mintha vennél egy normális műszaki állapotút.
Ha viszont nem használnád naponta-kétnaponta, vagyis amúgy csak hétvégén vezetnéd, ezzel a vezetési rutint se szereznéd meg.
Szóval, én nem javaslom egyik opciódat sem, először döntsd el, hogy neked egy autó használati eszköznek kell, vagy csak vasárnaponkénti autókázásra.
Némi hozzáfűznivalóm lenne az ennyi pénzből ne vegyél autót hozzászólásra. Nem az autózás előnyeit, sem pedig az autózás hátrányait kell felsorolni, mert egyik sem volt kérdés. Rossz, amikor valaki nem a kérdésre válaszol, mint ahogy most én is teszem. Mint amikor valaki feltesz egy valamilyen probléma megoldására vonatkozó kérdést, a válasz pedig nem a megoldási javaslatokat tartalmazza, hanem azt, hogy, mennyire nehéz ügy, mennyire lehetetlen megoldani, mennyibe fog majd kerülni. Nem ez volt a kérdés. Ennyi erővel ne menj ki az utcára, mert bármikor lelőhetnek. Esély van rá, nem? Mint ahogy arra is, hogy bármikor nagyobb összeget kell költeni egy autóra. Szerintem sokan autóznak jóval kevesebb megtakarításból. Dolgoztam kúton, nem egy ember tankolt 1-2 ezrekért. Ha ennyi van, ennyi van, közlekedni pedig valahogy kell, főleg, ha minősíthetetlen a tömegközledés.
Kérdező! Frissítsd a tudásod (KRESZ), közben kezdj el autót keresni. Gondolkozz el a vezetési tudásodat illetően, kell-e egy gyakorló autó, vagy pedig bátran vehetsz egy jó állapotú, nem csak gyakorlásra, hanem napi használatra alkalmas autót. A használat függvényében körvonalazódni fog, hogy milyen autóra lenne szükséged, ez mennyibe kerül és te mennyit tudsz rászánni. Mindenképpen maradjon az átírás biztosítás (stb) kifizetése után legalább 50-60 ezer körüli összeg, hogy a javítandó dolgokra legyen pénz, már ha nem gyakorló autót veszel. Utóbbi nem baj, ha ütött kopott, így nem kell túlzottan félteni. Erre a célre egy régi Swift tökéletes, bár tudnék vitatkozni a fillérekből fenntarthatóságáról, mert egy régi Swiftre is rá lehet költeni nem kevés pénzt. Vannak karosszérielemek, amik úgymond hiánycikkek (pl. motorháztető vagy lökhárató 97 utáni autóra), ennek megfelelően piszok drágák, már ha valahol éppen van. Bármilyen autót veszel, a rozsdára nagyon figyelj! Eddigi tapasztalataim alapján a rozsdából adódó gondokat a legdrágább megjavítani és a legnehezebb erre megfelelő szakembert találni. Az elején rövid időre beülhet melléd egy hosszabb ideje vezető ember elmondani néhány alap dolgot, de vezetni neked kell megtanulni, nem annak aki beül melléd. Nem az ő szokásait kell átvenni, hanem sajátokat kialakítani. Egyedül, teljesen magadra hagyva tudsz a leggyorsabban megtanulni közlekedni.
#16#
Nem azt tanácsoltuk a kérdezőnek, hogy ne vegyen autót, hanem azt, hogy olyat ne vegyen, amit a kérdésében felvázolt a harmadik lehetőségben (200-300 ezerért régi Swift)
Mégpedig azért írtuk, hogy ne vegyen olyat,m mert azt is leírta, hogy van 900ezer forint megtakarított pénze, az olcsó autót kifejezetten gyakorlásra venné, mert tart attól, hogy tönkre teszi a kuplungot...
El kell döntenie azt, hogy mennyit szán az autó vásárlására, és megvenni azt ami az adott keretből észszerű, nem kell "gyakorló" autóra költeni.
Nem fogja szétégetni a kuplungot, de még ha meg is tenné, akkor is olcsóbb a kuplungot cseréni, mint amennyit a "gyakorlón" elbukna rövid idő alatt - fölösleges köröket ne fusson.
Szerintem a régi swift nagyon jó választás.Első autónak,gyakorolni tökéletes.Próbálj meg 2002-2003 környéki utolsó évjáratú régi swiftet kifogni.Nekem kb.havi 30-40 ezer Ft-om marad a fuzumból miután mindent befizettem,de a swiftet simán fenntartom évek óta,egyáltalán nem terheli meg a pénztárcámat.
Kérd meg egy haverodat,hogy üljön melléd és együtt gyakoroljatok.
Én ezt tenném.
A helyedben vennék egy ráncfelvarrott 1-es Swiftet és egy jól vezető havert beültetnék az anyósülésre.
Swift: olcsó, gombokból fenntartható és lehet nyúzni. Hasonló csóró gyerek vagy mint én voltam (bocs), hamar realizáltam hogy nem az én pénztárcámnak való a kocsi szervízbe hordása. Már lenne rá keretem de élvezem ha befektetés alá. Nem anyámban tanultam meg szerelni, amellett hogy az első kocsimon megtanultam normálisan vezetni, még az otthoni taknyolással sikerült is lelakni, de ez benne van a pakliban.
Szóval arra hogy legyen valami lövésem a kocsikhoz és ne a következőket tegyem tönkre, arra tökéletes volt egy ilyen olcsó romhalmaz.
Haver melléd: olcsó, jó megoldás. Faterom mellett tanultam meg vezetni, egész életében vezetett és tapasztalt, jó sofőr volt. Ha egy jó sofőr ül melletted, akkor ahogy találkoztok különböző szituációkkal, rengeteg olyan dolgot tud elmondani amikre nem is gondolnál. Itt nagyon fontos hogy valóban jó sofőr üljön melletted és értelmes dolgokat mondjon. Lehet egyedül is gyakorolni, de sokkal jobb egy tapasztaltabb ember tudását átvenni és azt fejleszteni mint mindent az alapjaitól egyedül megtapasztalni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!