Melyik opciót válasszam a 3 lehetőség közül? Bővebben lent.
Az a helyzet, hogy nem nagyon van vezetési gyakorlatom (miutan jogsit szereztem, az evekig a fiókban volt). Viszont szeretnék vezetni!
Namost van itt három lehetseges opció:
-Gyakoroljak apámmal, az ő kocsijával? A gond az, hogy sokat dolgozik, rendszeresen 12 órázik, váltott műszakban, van hogy még szombaton is. Emiatt állandóan fáradt, én meg nem nagyon akarom a pihenéssel töltött idejéből elvenni.
-Vegyek órákat vezetésoktatótól/autósiskolától? Itt a probléma az, hogy az én munkám fix műszakos, hétköznaponként csak négytől érnék rá, azonban itt Nyíregyen elég nehéz olyan oktatót találni, aki délután négytől, illetve hétvégén ne lenne teljesen betáblázva/hajlandó lenne velem foglalkozni (hiszen nyilván, akik most szerzik a jogosítványukat, azok egyrészt zömében diákok, akik szintén csak délután/hétvégén érnek rá, másrészt ők értelemszerűen elsőbbséget élveznek).
-Vegyek 2-300 ezerért egy régi Swiftet (aminek olcsó a fenntartása, olcsó bele a kuplung, és olcsók hozzá a karosszériaelemek)? Ehhez azt kell tudni, hogy bár 120 ezret keresek (aminek kb. a felét el is tudom tenni), jelenleg van kb. 900 ezer megtakarított pénzem, aminek MAX a felét szánnám a fentebb említett autóra (ár+átírás+első szervíz+egyeb költségek).
Na a kérdésem, hogy a fentebb vázolt 3 opcióból melyiket válasszam (esetleg kombináljak két opciót)?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Érvényes, áprilisban újíttattam meg.
Swiftet úgy ertettem, hogy azzal szeretnek vezetesi rutint szerezni (pl. elindulást gyakorolni --> kuplungot gyilkolni...)
Nyilvan nem szálguldozni akarok első körben, hanem az első párezer-pártízezer km-t levezetni...
Ez úgy észszerű, és ezt ajánlják az oktatók is, hogy a már jogosítvánnyal rendelkező, de korrepetálásra szoruló, ha teheti azzal az autóval gyakoroljon, amit vezetni fog.
Ebben is lehet oktatótól segítséget kérni, s mivel nem a tanulókocsit használjátok, az óradíj is fele, harmada...
Azt tudni kell, hogy tanulókocsival gyakorolva is tied a teljes felelősség, már nem tanuló vagy, akiért az oktató felel.
Tulajdonképpen nem is azon van a hangsúly, hogy az illető aktív oktató, de egy olyan személyre van szükség, aki valóban tud segíteni, tudja mire kell figyelni, időben érzékeli, ha valamit nem jól csinálsz - hiába ül be melléd édesapád, vagy más, aki nem tud segíteni, de az is lehet, hogy tudna (te ismered, neked kell sejteni)
Normális autót vegyél, semmiképpen ne egy roncsot gyakorolni...
600-700 ezerért már kapsz vállalható állapotú autót, plusz szerviz, átíratás, és ne félj attól, hogy tönkre teszed, ha szükség is lesz korrepetálásra, néhány óra gyakorlás után menni fog a pedálok, váltó kezelése.
Az is lehet, nem is kell segítség, ha meglesz az autód, valamelyik haverral kimentek egy forgalom mentes helyre, és gyakoroljátok az elindulást, megállást, sebességváltást, aztán fokozatosan mentek be a forgalomba.
Ezt nem szabad sokáig húzni-halasztani, ajánlott már az első napon forgalomba menni, a gyakorlással lényegében magadat győzöd meg, hogy tudod kezelni az autót, amit valamikor tanítottak, némi gyakorlás után felelevenedik.
Havi 60.000-ből ne is gondolkodj autó vásárláson.
Egyébként ha van a családban autó miért nem vezeted simán azt?
Máskülönben, hívd fel az autósiskolákat, találgatsz csak, igazából magadat is le akarod előre beszélni erről az opcióról, pedig úgy tűnik ez lenne a legjobb. De tény, hogy pénzbe kerül
Köszönöm az eddigi válaszokat, 2 dolgot azert tisztáznék, mert lehet, hogy akad itt pár félreértés:
"Családi autót" apám munkábajárásra rendszeresen használja, így amikor ő dolgozik, értelemszerűen az autó sem elérhető.
Nem 60 ezerből szeretnék autót, lehet, hogy páran úgy gondoljak, hogy a nettóm a 60 ezer. Nem, a nettóm 120 ezer, azonban ennek a felét áltaĺában a bankszámlámon tudom hagyni (nem költöm el), így jött össze a 900 ezres spórolt pénz úgy egy- másfél év alatt (aminek MAX a feléhez szeretnék egyszerre hozzányúlni, biztos ami biztos alapon legyen tartalék mindig).
A nyár elejen egyszer-kétszer már mentem apammal, többnyire vegyes volt a kép (összessegeben jól ment, de voltak hibák).
A második opciótól meg igazából nem zárkózom el, csak eleg nehez időben összehozni, hogy az oktatónak is jó legyen, meg nekem is. Pláne, ha a "családi autóval" gyakorolnek... De szerintem nem akkora problema, ha oktatóautóval megyek, bár azokkal nyilvan könnyebb elindulni (vagy dízelek, vagy emelt alapjáratú benzinesek)...
Egyebkent a "csaladi autó" egy Citroen Xsara II. 1.6 16v benzines, 2002-es évjáratú ötajtós...
"másrészt ők értelemszerűen elsőbbséget élveznek"
Miért is?
Beszéltél már oktatóval vagy csak tippelgetsz?
Hívj fel valakit most, egy telefon kb 5 perc és már jobban képben leszel.
Utolsó előtti:
A Xsarát nemrég (áprilisban) vette apám, szereti, el nem adná...
Utolsónak: még nyár előtt érdeklődtem autósiskoláknál és oktatóknal is, autósiskolák hozzáállása pozitív volt, és az oktatók elvi hozzáállása is, azonban hogy gyakorlatban mennyire nem értek rá, jelzik az olyan válaszok, hogy: "hááát most neeem nagyon érek rá, mert bár a honlapon tényleg én vagyok meghirdetve, hogy viszek jogosítványosokat, de most ugrálóvár bérléssel foglalkozom, az viszi el minden időmet", vagy egy másik válasz: "szívesen segítenek, de másfél-két hónapra be vagyok táblázva tanulókkal, főleg oktatási időn kívül (akkor még bőven tartott a tanév), de úgy jöhetsz, ha valaki véletlenül lemondja, akkor telefon (úgy meg aztan lehet szabadidőt tervezni, hogy akármikor hívhat, hogy fél óra múlva legyek ott..). Apám kollegájának a fia (oktató) pedig még csak nem is válaszolt...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!