Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Első kerék meghajtású autó...

Első kerék meghajtású autó esetében a kopottabb gumipárt előre vagy hátra biztonságosabb rakni, valamint mi a minimális és a maximális profilmélység, legyen szó mindkét esetben téli, vagy nyári gumiról, akár télen, akár nyáron?

Figyelt kérdés

Azért kérdezem meg itt is, mert az egyik cikk ezt írja a másik azt, az egyik gumis ezt mondja a másik azt.


Hátha van valakinek konkrét tapasztalata.


Az autó nélkülöz minden elektronikai rásegítést a futóműben.



2017. aug. 1. 19:14
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:

Gyönyörű kerek 0 százalékot kaptam. Amit azért nem értek, mert szerintem egy autónak mindig,ugyanannyi kereket használjuk és többnyire nem körpályán megyünk vele körbe-körbe. Sőt, az autók súlyeloszlása sem szokott többnyire durván féloldalas lenni, egyedül az okozhat különbséget, ha valaki rendszeresen cenenteszsákokkal koppra pakolja a csomagtartót és úgy megy folyton hegynek felfelé.


Magyarán alapesetben nincs számottevő különbség a négy gumi állapota között. A kopás pedig előre tervezhető dolog, így tudom, hogy nekem jó eséllyel x hónapon belül új gumikat kell vennem. Ami persze drága mulatság, ezért elkezdek rá félretenni. Amikor pedig eljön az idő, nem kell azon agyalnom, hogy mi a kevésbé veszélyes megoldás, nem kell paráznom azon, hogy Jajj, csak ki ne törjön a fara!, stb.


Ezért gondolom úgy, hogy a kopottabb gumi és a kevésbé kopott gumi is a garázsba való, vagy a veszélyeshulladék-feldolgozóba.

2017. aug. 3. 06:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 A kérdező kommentje:

Úgy látom, hogy nem csak a szakértőket, de a laikusokat is megosztja ez a kérdés, ami úgy tűnik inkább Európa keleti, szegényebb felén igazán vitaindító kérdés.


A jobb módúbb országokban talán fel sem merül ez a kérdés.


Arra azért kíváncsi lennék, hogy mikortól számított újdonságnak, hogy előre kellene rakni a gyengébb minőségű abroncsot. Mikortól lett ez vita tárgy.


a válaszokat köszönöm és jöhetnek még, mert eddig mindkét oldalnak voltak (a fizikát nem ismerő emberként) érdekes elméletei.

2017. aug. 3. 22:41
 13/20 anonim ***** válasza:
61%

A józan paraszti ész és a fizika is a mellett van hogy előre kell rakni a jobb gumit. Első kerék adja meg az irányt ,az adja le a vonóerőt ha ugye elsőkerékhajtásról beszélünk , erős fékezésnél a hátsó féknek csak statiszta szerepe van ,hiszen eleve a súly elöl van,fékezésnél főleg előre borul minden súly,rádől az első tengelyre kocsi ,az első fékek gyárilag is mindig jóval erősebbek (elől tárcsa hátul dob, elől nagyobb hűtött tárcsa ,nagyobb betét több dugattyú stb ,meg lehet nézni minden autónál ez van..) szóval fékezésnél hiába tapad a hátsó gumi ha kis túlzással "levegőben van" .Ha az első gumi csúszik nem tapad ,mert ócska a gumi akkor nem fogsz megállni időben.


Nyugodtan lehet szemléltetni extrémebben is, télen ha előre felraksz egy kopott nyári gumit hátra meg egy zsír új télit,a másik kolléga meg fordítva..ki fog elérni a céljához? Az első autós el se tud majd indulni a garázsa kijáratából,az első apró havas emelkedőn vísító kerékkel fog kaparni,ha esetleg lendületet vesz,az első fékezésnél elcsúszik a francba hiába tekergeti a kormányt. Amelyik előre rakta a jó télit ,hátra meg a kopott nyárit annak egy dologra kell ügyelnie: a kanyarokat lassan kell bevennie hirtelen ne rángassa a kormányt,mert hajlamos lesz kifarolni a kocsi és erős fékezésnél is dobni fogja a farát bár ezen az abs esp sokat segít ,ha van..


Persze az a jó ha kb egyforma mind a 4 gumi,de ha éppen csóróság van, ami idehaza gyakran előfordul ,akkor jobb előre tenni a jobb állapotút. Ha meg veszünk 4 db újat eleve illik cserélgetni,mert elöl mindig jobban kopik,szóval egy szezont lefut elől a gumi másik évben hátra kell rakni, had kopjon a másik kettő is,így nagyjából egyszerre lesznek cserére érettek.

2017. aug. 4. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
0%

#13 ilyen, amikor a fizika felülírja a józan észt:

https://www.youtube.com/watch?v=gSz7cm6MwH0

2017. aug. 4. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:
74%

Igen ,pont azt az egy rossz tulajdonságot emelték ki a filmben ,amit írtam ,hogy csúszós úton nagy sebességnél farolós lesz az autó ,túlkormányzott ,mint egy hátsó kerék hajtásos kocsi mikor túl nagy gázt adnak neki.Jól feláztatott úton a vízenúszás is hátul alakul ki előbb ,ha ott kisebb a mintaárok .


Lehet választani mi a rosszabb :Vagy farolós lesz a kocsi sodrós csúszós felületű kanyarban , vagy nem áll meg időben fékezésnél ,nem tapad a kormányzott kerék ,és el sem tud indulni ha csúszós az út. Szerintem az utóbbi rosszabb ,de mindenki döntse el magának mi neki a zavaróbb.

2017. aug. 4. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
70%
#15: ha nem tudsz elindulni a kocsival, abba nem halsz bele. De ha fékezéskor kitör a hátulja vagy kanyarban elszáll, abba bele lehet halni.
2017. aug. 4. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
58%
De ez csak egyetlen egy hátránya az elől jó - hátul kopott gumi kombónak, hogy kitör a hátulja. Sokkal több előnye van.
2017. aug. 4. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 A kérdező kommentje:

#2

Lendületből (nem száguldva, akár 20-30 km/h) kanyarba csúszós úton érkezve és a kocsi nem veszi a kanyart csak csúszik tovább egyenesen a befordított kerékkel ott mit segít a fékezés?

Talán ha van időd egyenesbe hozni a kerekeket és helyed ahova biztonságba kicsússz. Esetleg ha nagyon jó a gumid, akkor egy kis gázzal és kormányzással kihúzod magad a bajból. Mindezt egészen addig, amíg a kocsi csak előre csúszik és nem tör ki semerre. Persze ha olyan király lett volna az a gumi talán a kanyarban is teszi a dolgát (persze vannak felületek, amikhez már szöges gumi kellene).


Ha a hátulja csúszik meg a szakik szerint, akkor nem fékezéssel, de gázelvétellel és motorfékkel valamint ellen kormányzással talán megúszod.


#3

Ha fékezéskor az autó billenése miatt még több súly nehezedik a ez első kerékre, akkor a rosszabb guminak is jobb lesz a tapadása, hiszen le lesz súlyozva.

És mivel a hátulja egy kicsit elkönnyül, ezért talán ott jobban el kellenének a jobb gumik.

Egy latyakos úton egy sima körforgalomban is végig lehet driftelni első kerekes autóval, valamint egy szimpla városi kereszteződésben is kitörhet a fara a kocsinak. Nem beszélve az országutak nagyívű kanyarjairól, ahová nem hússzal megy be az ember.

Szerintem egyáltalán nem ritka a far kitörése.

(Az orosz dashcam videók fele ilyenből van.)


Az viszont tény és való, hogy a hajtáshoz az első kerekre kellene a jobb gumi, viszont van olyan szaki, aki szerint ha elől van a rosszabb gumi, akkor már ettől a tudattól lassabban, körültekintőbben és óvatosabban vezet a szegény ember fia.


#4

Ha a kocsi hátulja megcsúszik, akkor ellenkormányzással még van esélyed korrigálni.

(Ez persze függ sebességtől reakcióidőtől, és az útfelülettől.)


Nem igazán értem ezt az: "első kerék addig kormányzott, amíg tapad a hátsó. Ha a hátsó megcsúszik, akkor már nem lesz kormányzott" szöveget az ellenkormányzás miatt. Pl.: Drift. Folytonosan ki van törve a far és mégis kontrollálják a járművet.


#5

Ha kopott a hátsó, akkor ne ralizzunk, de amúgy is az első tapadjon?

Ne haragudj, de olyan mintha a két mondatot ellentmondana egymásnak.


#7

Értem én, hogy a fékezésben az első kerekeknek van nagyobb szerepe, de mi van a megcsúszással?


#11

Nem azért, de amíg nem szöges gumikat raksz fel a kocsidra, addig mindig meg lesz az esély a megcsúszásra, még a legdrágább téli gumikkal is.

Egy rosszul megválasztott sebesség, egy kanyar, egy kedvezőtlen útfelület (por hó/friss hó alatt tükörjég, hó, ami jégpáncéllá állt össze, ónos eső, nedves avar az úton, stb)


#13

De ha fékezéskor amúgy is az első tengelyre nehezedik minden, akkor pont emiatt elvileg egy kopottabb gumi is helyt állhat.

Valamint pont azért, mivel a hátulja megemelkedik, nem oda kellene a jobb tapadású gumi?

A megindulás, meg a lejtőkön való fel-le kocsikázás az egy másik kérdés.


Nekem az jött le a hozzászólásokból, hogy külön kellene beszélni:

- a fékezésről, legyen az szándékos és irányított, vagy vészfékezés,

- az autó megcsúszásáról, ami lehet egyenes vonalú továbbcsúszás vagy a kocsi farának a kitörése.

- valamint a meghajtásról és kormányzásról, ami az első kerekek feladata.


Viszont úgy kellene külön beszélni ezekről, hogy nem lehet külön választani a meghajtást, kormányzást, fékezést.


Sajnos azonban ezen az - egyesek számára - szegény Magyarországon muszáj valami kompromisszumot találni, vagy megtalálni a legbiztonságosabb megoldást azoknak, akik nem tudnak 2-3 évente új téli gumit és 4-5-6 évente új nyári gumit venni, vagy csak egy párat és még azt is használtan.

Nem beszélve azokról, akik használt autó vásárláskor a kocsival jó vagy rossz gumiszettet is kaptak.

2017. aug. 5. 02:36
 19/20 anonim ***** válasza:

A közlekedésben a legfontosabb szempont a biztonság. Ha nincs pénzed biztonságosan felszerelni és karbantartani az autódat, akkor nem szabad vele közlekedni. Ebbe beletartozik a 4 jó gumi, a jó fék, stb.

Kérdező: nem kell 3 évente téli gumit venni, a téli is elmegy 5-6 évet, hacsak nem mész több százezer km-t évente. Aki meg nagyon spórolós, az tud már venni négyévszakos gumiból is olyat, ami megállja a helyét télen és nyáron is. Pl. a Michelin CrossClimate csak mély hóban rosszabb, mint a téli gumik, vizes úton lenyomja a nyáriakat is.

2017. aug. 5. 07:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 A kérdező kommentje:

Ez elméletben szép, de nézd meg a valóságot - és nem csak itthon, és nem csak keleten. Vannak olyanok akik sz@r autókkal közlekednek és nem foglalkoznak semmivel, és vannak, akik legalább egy részét próbálják, vagy mindet de lépésenként javítgatni, rendbe rakni.

Sajnos van olyan, hogy szükséges az autó és közlekedni is vele. Ha más nem télen is 4 nyári gumival araszol el az ember vagy nyáron 4 télivel, ami szintén nem a legbiztosnágosabb.

2017. aug. 5. 14:42
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!