Egy ilyen balesetet meg lehetett volna úszni súlyos sérülések nélkül?
Még csak 3 éve vezetek rendszeresen, de csak tegnap volt meg az első, és igazán komoly majdnem balesetem. (sok "nem sokon múlott" kisebb-nagyobb baki lett volt már de eddig ez volt a legneccesebb)
Ez esetben a kis B Corsámmal mentem a városban, és egy beláthatatlan kanyarból egy Insignia kombi előzött egy másik autót.
Szerencsére 50 helyett 40-el mentem, és pont befejeztem a rádió nyomkodását, így az utat néztem maximális figyelemmel.
Akkorát kellett fékeznem,hogy a gumim is csikorgott, az Insignia sebességét olyan, 60-ra tippelném, és gyorsított.
Még arra sem volt időm,hogy dudáljak, vagy a refit húzzam, de a lehúzott ablakon sem volt időm kiszólni.
Kérdésem,hogy tegyük fel szokásomhoz híven én is megyek 50-60-al, és belém jön az Insignia 60-al, én meg mondjuk 20-30ra tudtam fékezni a becsapódásig.
A kocsimban se légzsák, se semmi.Egyedül az szól mellettem,hogy be voltam kötve.
Kitudtam volna szállni az autóból?Kétlem,hogy ott maradtam volna, de nem tudom,hogy súlyos sérülésekkel visz a mentő, vagy lett volna esélyem zúzódásokkal?
Aki szerint kár vele foglalkozni, annak igaza van, de én meg azt mondom,hogy akkor kár hozzá írni, és nekem is igazam van.
Nincs jobb dolgom, megkérdeztem.A normális válaszokat előre is köszönöm!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A kérdésre válaszolva: a frontális ütközés az, amit mindenképpen el kell kerülni.
Hogy életben maradsz-e ezekkel a sebességértékekkel? Valószínűleg igen. Az ablakot nem fejeled le.
Harmadlagos ütközés ereje nyitott leginkább számomra. A belső szervek egymáshoz, csontvázhoz csapódása.
Nem a kérdésedre válaszolva: nem rádióval vacakolunk, s ha a baj közeledik és múlik, nem refizünk, nem szólunk be és ki, nem dudára fekszünk, hanem elhárítunk.
Duda csak akkor kell, ha az a baleset elkerülését szolgálja, s nem ökölrázás helyett van.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Még arra sem volt időm,hogy dudáljak, vagy a refit húzzam, de a lehúzott ablakon sem volt időm kiszólni."
Ezeket akkor sem kell csinálni, ha van időd rá...
Egy insignia van vagy 1,5-2 tonna.
https://www.youtube.com/watch?v=EysDcrs-GAo
Ez alapján szerintem te nem szállnál ki.
Neked kórház lenne a vége.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Induljunk ki abból, hogy ha neked volt időd fékezni, akkor a szembejövőnek is lett volna, ha akar. Tehát egyrészt elképzelhetőnek tartom, hogy ő abban az egy-két másodpercben úgy ítélte meg hogy nem olyan vészes a helyzet és te reagáltad túl a dolgot.
Másrészt ha tényleg csattanás lesz, akkor valószínűleg ő is tud valamennyit fékezni, tehát jó eséllyel nem hatvannal csapódna beléd, hanem mondjuk negyvennel - máris sokkal jobb a helyzet.
Viszont azt is vegyük figyelembe, hogy az Insigna legalább kétszer annyit nyom, mint a Corsa, így nagyobb a lendülete is - a huszonötéves technika légzsák nélkül nem fog téged megvédeni.
Úgyhogy a kérdésedre - szerencsére - nem tudjuk a választ, azt azonban biztosan kijelenthetjük, hogy a rádiót nyomkodni nem bölcs dolog.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha dudálni nem volt időm, akkor képzelheted mennyire reagáltam túl.
Most kb. azt jelenti a hozzászólásod,hogy az én k.anyámat mert nyomkodtam a rádiót.
Egy éles kanyarban előzött az Insignia, az hét szentség,hogy nem látott.Az előzött autó fékezett, az Insignia úgy vágott be elé.Gondolom azért nyomta a gázt, mert menni akart, és ő még befér.De ha én, és a másik autós nem fékezünk, akkor aztán repülnek az alkatrészek...
Aki meg frontálisan ütközik az mind úgy ítéli meg,hogy nem olyan vészes a helyzet, úgyhogy ez olyan,hogy szerencséd volt, és betudod annak,hogy te mekkora sofőr vagy...hát nem.
Egyébként köszönöm mindenkinek a választ!
A rádió nyomkodásról még annyit,hogy bárki bármit mond, olyankor nincs 100%-os figyelem.Amikor rápillantasz,akár egy másodpercre, már nem az utat nézed, és annyi volt a maximális figyelemnek.
De ez olyan,hogy ha valaki a kinéz a tájra, máris kiugorhat elé akár egy állat is, és elüti, mert nem két kézzel fogta a kormányt, és meredten bámult maga elé.(sőt már akkor sincs odafigyelés mikor azon gondolkozol, hogy mit csinálsz ha hazaértél, legalábbis azt nem mondhatod,hogy kizárólag az útra figyeltél)
De erről vitatkozhatnánk, szerintem nincs értelme.
A rádiót természetesen én nem úgy nyomkodtam,hogy nyomtam a gázt, és 10-20 percenként felnéztem,hogy mi a helyzet.Bár nem gondolom,hogy van olyan hülye ember aki azt hitte,hogy így csináltam.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Most kb. azt jelenti a hozzászólásod,hogy az én k.anyámat mert nyomkodtam a rádiót. "
Nem azt jelenti. De mivel te irtad, hogy a radio nyomkodasa utan mar maximalisan figyeltel, ez azt jelenti, hogy elotte nem....es ez a baj...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Csak egy kis apróság az elterelt figyelemhez:
Ha a két autó 60 km/óra sebességgel halad egymással szembe, az több, mint 33 méter közeledés másodpercenként
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Még arra sem volt időm,hogy dudáljak, vagy a refit húzzam, de a lehúzott ablakon sem volt időm kiszólni. "
Mert ez miben lett volna hasznodra?
Egyébként igen ha frontálisan ütköztök valószínűleg mentő vitt volna kórházba benneteket súlyos sérüléssel. De ilyen helyzetben általában mindenki húzza félre a kormányt így valószínűbb a nem frontális ütközés hanem hogy a két kocsi lecsúszik egymásról az oldalukon. Akkor meg az is lehet, hogy csak anyagi kár van. A körülményektől függően a kettő közt is történhetett volna bármi.
De ahogy írod óvatosan közlekedtél, így megelőzted az egészet, csak így tovább. Már látod hogy milyen nagy baj is történhet bármikor a másik felelőtlenségéből is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!