A forgalom mely részvevőit utálod és miért? Lent a lista.
Én korra, nemre, vallási vagy pártbéli hovatartozásra tekintet nélkül mindenkit utálok!
De legalább nem vagyok diszkriminatív! :D
Alex Fly
#20:
A legtöbb kerékpárost csak akkor zavarja az oldaltávolság amikor őt előzik! Közben meg két perccel korábban a vágott kormányú fixijével (uram bocsá' néha elengedett kormánnyal mobilozva - láttam már ilyent a Rákóczi térnél a Körúton) száguldott el 30-cal a lámpa előtt várakozó két sor autó között 5cm-re a tükröktől.
"nem értm a problémád. Ha a kerékpáros 1, 1,5 vagy akár 2 méterre megy a padkától, az mennyiben akadályoz meg a szabályos előzésben?"
Alex Fly, már mondtam másik kérdésnél, hogy unalmas vagy.
Az a szitu, hogy városban állandóan jönnek szemből az autók. De a nagyságos úr a biciklivel 20-al megy előttem, az út közepén, és nem tudok menni. Mondjuk éppen elférek, úgy, hogy 10 centire megyek tőle. Elvégre ők is úgy szoktak elmenni mellettem, mikor állok a piros lámpánál. Volt már olyan is, amelyik súrolta a tükrömet, jó hogy nem vitte le.
@25: tehát ha jólöértem, a szembejövőktől nem tudsz sávot váltani, nem az előtted haladó kerékpárostól. Akkor végképp nem értem, mi a problémád azzal, hogy hol halad. Vagy szerinted ha a padkához szorul, akkor elfogynak a szembejövők?
Ha esetleg nem ismernéd a KRESZt: ha a kerékpáros a jobb oldali forgalminsávban halad, az szabályos. A 10 cm-es távolsággal előzés pedig nem (KRESZ 34. §). És ha a szabálytalan előzésed köverkezményeként baleset következik be, akkor igen könnyen rács mögött találhatod magad a közúti veszélyeztetés nevű bűncselekmény elkövetése miatt (BTk. 234. §).
Unalmas? Lehet. Mindenesetre nem annyira, mint néhány, a közlekedésre vonatkozó szabályokat nem ismerő vagy azokat szándékosan figyelmen kívül hagyó embert olvasgatni, akik mindenáron másokat akarnak hibáztatni a saját hülyeségük miatt.
@28: lehet, ha megvannak az előzés egyéb (a KRESZ 34.§-ában leírt) feltételei. De Magyarországon nem jellemzőek az ehhez szükséges szélességű sávok (kb. 4-4,g m-től), így ez csupán elméleti lehetőség marad. Ebben az esetben pedig az előzés mindenképpen sávváltással jár. Ha erre nincs lehetőség, akkor tök mindegy, hogy a kerékpáros a sáv melyik részén halad, hely hiányában nem fogod tudni megelőzni. Sok autóvezető emmek ellenére megpróbálja, ezért szokott a kerékpáros a dsját biztonsága érdekében beljebb húzódni.
És a félreértések elkerülése érdekében az előzés egy lehetőség, melyet a megfelelő feltételek megléte esetén végrehajthatsz; a KRESZ sehol nem írja, hogy bármely esetben kötelező lenne. Ha nincs rá hely, akkor nem előzöl.
Egyéb kérdés?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!