Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért csinálta ezt a fék?

Miért csinálta ezt a fék?

Figyelt kérdés

Tegnap hegynek fel, és hegynek le mentem tempósan az autómmal, és lefelé jövet alig fogott a fék, pontosabban csak nagyon az alján.

Forró is volt, egyszer éreztem is az égett fék szagot, de csak rövid ideig.

Idővel lehűlt, hazafelé ugyan így tempósan jöttem, és nem csinálta.

Először fordult elő, és egyébként nem járok hegyen, szóval nem hajtom ott szét a kocsit.

Októberben volt műszakin, tárcsát is cseréltek, hátul dobfék van, azon is dolgoztak.


2017. ápr. 2. 13:54
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Túlmelegedett. Lejtőn lefelé ésszel kell fékezni, a motorféket minél jobban kihasználva, különben könnyen előfordulhat, hogy nem tudsz megállni.
2017. ápr. 2. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Túl sokáig fékeztél, egyfolytában, ezáltal felforrósodtak a fékek.

Hegymenetben a fékeket szakaszosan, megszakításokkal kell használni, közben motorfékezve.

2017. ápr. 2. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

Valószínűleg az autóddal egyidős a fékrendszerben lévő fékfolyadék.

Volt már itt korábban olyan, hogy egy karbantartással kapcsolatos kérdésnél bizonygatták válaszolók, hogy a fékolajat sose kell cserélni, mert minek. Ezért.

2017. ápr. 2. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

3. !!! Miket irsz itt?

A fékfolyadék miatt nem melegszik fel a fék. !!!

Mint irják, El fékezted magad, többet kell a motor féket is használni.

2017. ápr. 2. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Elég lenne kevesebb felkiáltójellel demonstrálnod a tudatlanságodat.

Nem írtam olyat, hogy a fékolaj miatt melegszik.

A lassulást a súrlódás okozza, a súrlódás hőt termel. Sok fékezés (lejtőn pl.) sok súrlódással, sok hővel jár.

A fékfolyadék olyan anyag, ami (más jellemzők mellett) magas forrásponttal bír. Ha a fékolaj öregszik, a forráspontja drasztikusan lecsökken. Ilyenkor történik a fenti jelenség, tartós fékezéskor felforr a folyadék, gáznemű lesz, ami összenyomható, és beesik a fékpedál.

Miután lehűlt, újra üzemképessé válik a fék.

Nem baj, ha valamihez buta vagy, csak ne háborodj fel rajta, ha más meg nem.

2017. ápr. 2. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

"Alig fogott a fék . Forró is volt, egyszer éreztem is az égett szagot ".

Ez is benne volt a kérdésbe. Erre Túrórudi2 te azt írtad hogy ezért kell cserélni a fékolajat.

Tudod hogy ez nem így van. ? És nem válik gázneművé.! Jobb ha tudod és nem irkálsz ilyen valótlanságot. Legalább ha könyvből magolsz , lehetne értelmesebben is tanulnod.

2017. ápr. 2. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Ha gázneművé válik a fékolaj, te hű vagy a nevedhez.
2017. ápr. 2. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
Gyakran látok olyant erős lejtőn lefele menet , hogy a delikvens járművezetőnek 1 azaz egy teljes percig világít folyamatosan a féklámpája, vissza nem kapcsolna az istenért sem. :-)
2017. ápr. 2. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
64%

6., 7.

[link]


Az egy dolog, hogy motorfékkel, megfelelő vezetési stílussal le lehet csökkenteni az üzemi fék használatát, ez nem változtat azon a tényen, hogy egy tartós fékezés esetén is üzembiztosnak kell maradnia a féknek. Ennek egyik előfeltétele, hogy a fék túlzott melegedése esetén (ami ilyen körülmények között normális üzemi állapot) sem forrhat fel a fékfolyadék.

Olyat meg végképp ne hangoztassatok, hogy a fékfolyadéknak csak egyetlen halmazállapota van.

2017. ápr. 2. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Túrórudi írja nagyjából jól. Azért nagyjából, mert nem a fékfolyadék lesz gáznemű hanem a benne oldott víz .Másik az ,hogy nem fékolaj hanem fékfolyadék a neve, mert ennek nincs köze az olajokhoz ,ez polietilén glikol . Nagyon szívja magába a vizet ,és az 100 fokon forr,a fékfolyadék meg jó esetben 250 fok körül ! Ha elkezd az oldott víz gázzá alakulni ,a sok lejtős fékezés hatására (a tárcsa-betét nagyon forró átadja a hőt a folyadék felé) ,akkor a buborékok nem adják át az erőt a fékbetétek felé és a pedál beesik, rugózik, de nem fog.

2 évente illik lecserélni a fékfolydékot,bár legtöbben ezt hanyagolják.

2017. ápr. 4. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!