Miért van ennyi önkéntes-rendőrködő kamionos?
Egy példa amikor bunkó módon akadályozzák a forgalmat:
Péntek reggel Kecskemétnél feltorlódott a sor az állandó mérőpont előtt. (Gy.k. Az összes 3,5 tonna feletti járművet kiterelik súlymérésre: [link]
Volt vagy 2-3 km-es sor a szélsőben. A belső sáv üres volt, a személyautók haladhattak volna, ha nem állja el a belsőben egy kamion az utat. Igaz ettől nem ér oda gyorsabban, de legalább másnak is szar lesz a napja.
Szinte már hetente találkozom hasonló esettel, nagy részük magyar rendszámos, bár pár hete a román rendszámos kamionból is magyarul szidta az anyámat az egyikük.
kedves elso, ez qrvara nem hiedelem, es azert van hogy haladsz 1 metert fekezel hadsz 1 metert fekezel. Amikor 2 kamion megy lassan egymas mellett sokkal folyamatosabb lesz az iram mert menet kozben sorolnak be a jarmuvek, szoval nagyon is van ertelme, raadasul igy te is jobban haladsz btw.
Ja es az se hiedelem hogy a gyoker autosok ezt csinaljak
Most arra gondolsz, mikor egy sáv megszűnik, mennek előre a személykocsik, és a megszűnő sáv végén próbálnak besorolni?
Igen, ilyenkor sok esetben a kollégák lefogják a megszűnő sávot.
Az a tapasztalat, hogy így gyorsabb - mindenki számára. hiszen egy hosszú torlódás esetén, az elején, ahol még halad a sor, bunkókám nem sorol be a megszűnő sávból a másikba, neki fel kell menni koppanásig az elejére. Ennek az a következménye, hogy mire meglendül végre a sor, újra meg kell torpannia, mert ökörkét be kell engedni - két kilométerrel hátrébb simán besorolt volna, ott még mozgásban volt a sor - nem, neki fel kell mennie a végére. Ő siet - mi csak nyaralunk az úton.
Ilyenkor szokta valaki megunni - nem is mindig feltétlenül kamionos - és "eltorlaszolja" a megszűnő sávot.
Az a tapasztalat, hogy így mindenkinek gyorsabb, egyszerűbb összességében - persze Türhőkémet nem számítva.
#4: ha mindenki ismerné és alkalmazná a zippzár elvet, akkor sokkal gyorsabb lenne a forgalom. Mindkét sávot fel kell tölteni és csak a megszűnésnél szabad átsorolni. A továbbmenő sávban pedig mindenkinek be kell engednie egy (1!) autót maga elé. Így nincs fennakadás, mert mindenki látja, hogy hova kell besorolnia.
Tőlünk nyugatra ez már a KRESZ része, csak mi nem tudjuk átvenni és alkalmazni. Pedig ez a leggyorsabb módja a sávmegszűnésen áthaladásnak.
Az önkéntes rendőrködés pedig nem csak bunkó dolog, de szabálytalan is.
5.
Épp az a tapasztalat, hogy pont így lassabb. Leírtam, hogy miért. Akkor kell átsorolni lehetőség szerint amíg mozog a sor.
De tudom, a Nyugat, ott még a szar sem büdös.
"HakapesziM nevű felhasználó válasza:
Most arra gondolsz, mikor egy sáv megszűnik, mennek előre a személykocsik, és a megszűnő sáv végén próbálnak besorolni?"
Leírtam egy példát, az adott esetben nem kell senkinek sem besorolnia sehová, mert nem szűnik meg sáv, ha jártál már arra, akkor tudnod kell miről írtam.
Írhatok még más példát, hátha megértitek.
4-es autóút: Üllő előtt délutánonként torlódni szokott a sor a lámpa előtt. Néha a külső sávban 2-3 km-es sor alakul ki. A belső üres, és aki Gyömrő felé menne, az mehetne végig (egy rövid kisorolással a forgalom elől elzárt terület miatt) és simán balra el. Abban az esetben se éri hátrány a külső sávban a nagy teherautókat amik Monor felé mennének tovább, de mindig van egy amelyik lezárja a belsőt önző módon.
Gy.k. itt az utcakép, amin épp egy csomó szabálytalankodó autó van, de másképp a külsőbe nehéz kisorolni kikerülni a lezárt részt:
Szerintem meg pont azok akadályozzák a forgalmat, akik a két sávot nem használják ki, mert egy kilométerrel később el fog fogyni az egyik. Ha két sáv van, akkor két sávon lehet haladni (a párhuzamos közlekedés szabályainak betartásával). Ahol elfogy, ott minden autós egyet engedjen be és máris szinte folyamatosan lehet tovább haladni.
Mondjuk, ha normálisak lennének azok, akik a sávokat kialakítják (de nem azok, hisz Magyarországon vagyunk!), akkor eleve nem az egyik sávot megszüntetnék, hanem a két sáv között megszüntetnék a szaggatott vonalat, aztán szép lassan összeszűkítenék a két sávot egy sávra. Szinte adná magát, hogy egymás közé soroljanak be az autósok. Nyugaton ez működik is, pont azért, mert ott partnernek, nem ellenségnek tekintik egymást a közlekedők. Jártam ott (Nagy-Britannia, Franciaország), saját tapasztalatból beszélek.
8-ra:
Megnéztem a linkelt képet. A belső sáv elvétele majd visszaadása akkora marhaság, hogy aki azt kitalálta, a tökénél fogva kéne az autók után kötni. Ha én ott balra akarnék kanyarodni, akkor eszem ágában sem lenne a külső sávba betérni. Maradnék a belsőben azon a pár méteren, amíg csíkozott. Igen, szabálytalan. Ha rendőr rám szólna, vagy megbírságolna, tudomásul venném.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!