Vezetni tanulok, őszinte véleményre lenne szükségem. Mással is előfordult ilyen az elején?
Szóval 16 éves vagyok, külföldön szülővel lehet gyakorolni a vezetést a megszerzett engedêllyel. (Csak a background story, hogy érthető legyen...)
Első alkalommal üres parkolóban gyakoroltam az alapokat, majd két alkalom után megkockáztattam, hogy kimerészkedjek az enyhe forgalomba.
Balra kanyarodtam mellékutcából, és persze tudtam, hogy mindenkit elengedek, elsőbbséget adok meg ilyenek. Nos, egy darabig ott dekkoltam, majd amikor balról végre nem jött semmi, jobbra néztem, megvártam, míg egy autó elmegy, aztán nekiindultam. De nem néztem újra balra, ahonnan közben jött egy kocsi, és majdnem belêm szaladt.. Ez után legalább egy életre megtanultam, hogy egyszer nem elég körülnézni, ennél sokkal jobban résen kell lenni. Meg ha a kocsi nem fêkez, akkor konkrétan meghalok, mert a kocsi ajtaja szart se véd, meg akár az autós helyett egy biciklista is jöhetett volna, de hála Istennek semmi ilyen nem történt meg.
Annyi a kérdésem, hogy sokszor fordul elő, hogy valaki nem ad elsőbbséget? Megbélyegzitek ilyenkor az embert, vagy csak "áh, még egy hülye az utakon" gondolkodással el is felejtitek? Mi volt a leggázabb dolog, amit vezetésnêl csináltál? És amivel találkoztál? Hogyan? Milyen körülmények között?
Tudom, hogy az én felelősségem ugyanakkora, akár az emberek fele, akár senki más soha nem teszi ezt, és nem is akarom elhárítani magamról a felelősséget. De mégis jól esne, ha tudnám, hogy màssal is előfordult ilyen.
a fiatal korod ellenére te már bölcs vagy..jó vezető lesz belőled.
Igen, mással is előfordult(fordul) az ilyesmi.
A gépjármű(is) veszélyes üzem. Ennek megfelelően kell figyelni.
Köszönöm a válaszokat, kissé megnyugodtam...
Bár ez nem annyira pofátlanság kérdése volt, mert a másik vezető konkrétan nem is gondolta volna, hogy ên az orra előtt 100 (vagy akárhány) méterrel nekiindulok, csak egyszerűen én voltam hülye.
Köszi még egyszer!
Persze hogy elofordul, szerinted mibol vannak a balesetek?
Azt vedd szamitasba hogy egy ilyen figyelmetlensegbe konnyen belehalhatsz te is, masok is, vagy egy eletre megnyomorithatod oket, te meg meg nehany evre a bortonbe. A kozuti kozlekedes nem jatek.
Bocs, hogy visszakérdezek, de MIRE van engedélyed?
Arra, hogy vezethetsz (jogosítvány), vagy arra, hogy felügyelet mellett vezethetsz?
Mert ha az elsö, akkor nagy gond van, ha még ennyire nem felkészült szinten kaptál jogosítvány - de szerintem nem errölv an szó.
Ha felügyelet mellett vezetsz, akkor meg eleve nem elég két alkalom arra, hoyg megtanuld a kocsit alapszinten is kezelni. Emellett igencsak fontos lenne elöre megtanulni, hogy adott közlekedési szituációkban kinek van elsöbbsége, mire kell figyelni - és ezt alaposan rögzíteni magadban.
Ha ezután a forgalomban vezetsz, akkor elöször is nem forgalmas helyen kell gyakorolni, hanem mellékutcákon, és semmi esetre sem többsávos utakon. Ha már az egyszerübb helyzetet megszoktad, csak akkor szabad a több odafigyelést igénylö esetekbe belemenni.
De ettöl még természetesen elöfordul minden kezdövel, hogy hülyeséget csinál, és veszélyes helyzeteket okoz - ezekböl tanulj, de ne keseredj el.
Köszi a választ, #6!
Éppen leírhatom a teljes sztorit is, ha ennyire érdekel, de nem gondolnám, hogy közügy.
De tessék: Amerikában a jogsi kb olyan, mint Magyarországon a személyi: akkor vagy valaki, ha van jogsid. És mivel 1-2 évig Amerikában vagyok, és kettős állampolgárságom van, gondoltam, ártani nem fog, főleg, hogy ingyenes is, tehát miért ne. (Főleg a szüleim erőltették, engem különösebben nem izgatott a téma.) Meg ha Magyarországon is akarok vezetni, akkor nem árt, ha a 30 órán túl van valamennyi tapasztalatom.
Szóval letettem az írásbeli részt, 84%, lett egy permitem, happy life. Utána egy évvel, 50 óra tapasztalattal vizsgázhatok és tehetem le a jogsit.
A parkolóban anyumámmal 2x1-1.5 óráig gyakoroltuk a féket, gázt, kanyarodást, ilyeneket, hogy érezzem a kocsit. Ennél, lássuk be, nem tud többet kínálni egy üres parkoló... Úgyhogy át kellett vmiért menni fél utcával arrébb, és úgy gondoltuk, hogy egyszer úgyis ki kell lépni, és nem volt sok kocsi, úgyhogy én vezettem. És akkor volt ez a bizonyos bal kanyar...
De tudom, hogy elsőbbséget kell adni, adtam is, legalábbis azt hittem, hogy adtam. Csak éppen nem voltam elég figyelmes, meg eszembe sem jutott, hogy miután elnéztem balra és üres volt, két másodoerccel később lenne bármi félnivaló. De hát volt. Tudom, hogy én voltam a figyelmetlen meg a hülye, de a szabályokat ismerem.
Így, most leírtam. Boldog vagy, kedves 7-es?^^
Őszinte vélemény, kicsit fájni fog, de ez van.
Itt az ékes példája, hogy miért hülyeség az amerikai rendszer. (Nem azért, mert túl könnyű jogsit szerezni, hanem mert így a sok hülyeség rögzül be a tudatlan kezdő vezetőbe, amit meg majd nem lehet kinevelni belőle.
50-nél telibever oldalról egy autó te sose fogsz meghalni, az ajtó nem csak egy vékony lemez. Másrészt igen, megtanultad, hogy komolyabban körül kell nézni, ennyi. Ez bárkivel előfordulhat, viszont ha normális oktató tanítana ezt elmondta volna. A balkanyar az egyik legveszélyesebb manőver...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!