A kerékpárosoknak sem kell leszállni, ilyet a szabályok nem mondanak. Csak azt mondják, hogy a zebrán kerékpáron ülve nincs elsőbbsége a járművekkel szemben.
Logikus lenne ez a szabály a rollerre is, mert itt a gond a sebességgel van. Az autós a zebrán a gyalogos reagálást ki tudja védeni, de a gyorsabban közlekedők veszélyt jelentenek.
2016. okt. 8. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
13/18 anonim válasza:
Igaza van az előttem szólóknak!A lényeg GYALOGOS!! Erre számítasz,és ezt nem érti meg a sok bringás(szabálytalanokra gondolok)Nálam manapság ennek a fokozott megjelenései a fülhallgatós bringások...egy érzékszervet teljesen kihagynak e miatt.Félelmetes!
2016. okt. 8. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
14/18 anonim válasza:
Hibás az érvelés, bár logikusnak tűnhet.
Az a baj vele, hogy a kerékpáros nem közlekedhet járdán, csak kivételes, jól meghatározott helyen és esetben.
Tehát ha a kerékpáros úgy keveredik a zebrára, hogy szabálytalanul halad, akkor nyilván a zebra néhány méterén sem lesz elsőbbsége.
Kerékpáros zebra meg nem létezik.
2016. okt. 8. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
15/18 tomika36 válasza:
Miért menne át egy Zebrán a rolleres? Na azt megnézném mit szólna hozzá!!! :)
Viccet félre téve: a gyalogos átkelőhelyet, ahogy a köznép hívja gyalogosoknak tervezték, alakították ki, a forgalmi adatokat, baleseti előzményeket igencsak figyelembe véve. Tehát az a gyalogosoké!!!!
Így azt sem kerékpárral, sem rollerral, sem kettőslétrával nem használjuk és punktum!!!
2016. okt. 9. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
16/18 Alex Fly válasza:
@14: igazságod vagyon, de nem minden esetben. Sokszor nem a kerékpáros a szabálytalan, hanem az általa használt kerékpárforgalmi létesítmény. Rengeteg példa van arra, hogy az úttest mellett vezetett kerékpárút vagy gykpút az útkereszteződésben egyszerűen a gyalogátkelőn van átvezetve a túloldalran minden érvényes útügyi előírást megszegve. Ezt sok esetben megfejeilk egy "kerékpárút vége"/"gykpút vége" plusz EAK tábla-kombóval is, így fordítva meg a KRESZ elsőbbségi szabályát. Aztán a kereszteződés után újrakezdődik a bringainfra... Ilyenkor jön az a vélemény, hogy "a kerékpárútnak vége, onnantól ez sima zebra, le kell szállni". Az eleje stimmel. Ebben az esetben tényleg közönséges gyalogátkelőhely, ami semmiben nem különbözik attól, mint ahol nincs rávezetve a bringainfra. De az EAK-tábla is jelzi, hogy nem kell leszállni a kerékpárról. Egyrészt gyalogosra nem vonatkozik az EAK, másrészt az átkelőn minden esetben a gyalogosnak van elsőbbsége és ezt táblával nem lehet felülírni. Tehát ha leszáll a kerékpáros -és ebben az esetben a KRESZ szerint gyalogosnak minősül-, akkor az EAK feleslegesen van kitéve. Ha viszont érvényes a kerékpárosra, akkor annak nem kell leszállnia. Mivel a bringainfra véget ért, így ez a gyalogátkelőre vonatkozik. Mivel az ilyen átkelő semmiben nem különbözik a többitől, ezért minden zebrára ugyanez vonatkozik...
2016. okt. 9. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
17/18 anonim válasza:
A válaszom első felét maga a kérdező mondta el. Én max. annyit tennék, hozzá, hogy a gyalogátjárón valóban gyalogosként kell viselkedni (úgy megközelíteni, olyan sebességgel haladni stb.), akár írja ezt a KRESZ, akár nem. Azért azt sem árt figyelembe venni, hogy egy görkoris vagy-deszkás, rolleres viszonylag könnyebben összeütközik a tumultusban a szembejövő gyalogosokkal, esetleg eleshet stb, ezért jó, ha, aki csak teheti, gyalog megy át a zebrán, a sofőrök pedig figyeljenek jobban.
2016. okt. 9. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
18/18 anonim válasza:
Alex Fly nevű felhasználó, akkor a főútvonal vége sem felel meg a szabályoknak? Mert egymás keresztező főutakat is úgy oldanak meg, hogy az egyiket megszakítják egy főútvonal vége+elsőbbséget szabályozó tábla kombóval, majd a kereszteződés után ismét főút lesz. Milyen logikának és szabálynak mond ez ellent?
Miért ne lehetne a kerékpárutat felszeletelni hasonlóan?
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!