Kedves szabálytalankodók! Ti mire gondoltok előzés közben?
Autóvezetés közben igyekszem a KRESZ szabályait betartva közlekedni, azaz lakott területen belül legfeljebb 50 km/h, főútvonalon lakott területen kívül legfeljebb 90km/h sebességgel haladok. Ezt a sebességlimitet következetesen be is tartom, legfeljebb 10%-kal lépem túl időnként, ha tiszta, egyenes, jól belátható a terep. Az autót közlekedésre, azzal a céllal használom, hogy lehetőleg egészben eljussak egyik pontról a másikba, anélkül, hogy mások épségét veszélyeztetném.
Viszont észrevételeim szerint az autóstársaim kb. felét nem érdeklik a sebességhatárok. Ha 90km/h-val megyek a főútvonalon, szinte mindig ott liheg valaki a nyakamba, alig várva, hogy megelőzhessen. Nyugodt vezető vagyok, és nem zavar, ha valaki türelmetlenkedik, simán elengedem. Lehúzódok jobbra és még kicsit lassítok is, hogy beférjen elém. Azon viszont elgondolkodok néha, hogy az ilyen embereknek mi jár a fejében, és hová sietnek annyira, hogy megéri nekik kockáztatni...
Szerintem nem azokkal van baj akik 90 helyett 110-el mennek, illetve 50 helyett 60nal. A baj azokkal van akik 90 helyett 140-nel mennek, illetve azokkal akik 90 helyett 60-nal. Sokkal veszélyesebb egy vén papa, vagy egy b.lfasz sofőr, mint egy szabálytalankodó. Menj egy kört Romániában és megtudod, hogy miről beszélek :)
A kérdeésre válaszolva pedig, szerintem senki nem az úton akarja az idejét eltölteni. Én sem szeretek 90-nel menni, ha lehet BIZTONSÁGOSAN 110-el is.
Én lakott területen belül 60-65el megyek mert úgy is csal az óra. Lakott t. kívül 100-110el megyek. (Ha tudok persze)
Itt nálunk Győrben van a 83as főút. Itt van a tecsó,kika, benzin kutak stb. Sok a 60as tábla. A sok autóvezető meg végig 60nal megy a Győr-tábláig és engem ez megőrjít. Amikor elvileg tudniuk kéne hogy a kereszteződés feloldja a 60as seb. korlátozást. DE ők végig 60nal mennek a belső sávban. Győrben amúgy az emberek imádnak a belső sávabn menni, a külső tök üres de ÉN megyek a tecsóba és a belső sáv az kényelmes.
Én szeretek "dinamikusan" vezetni tehát gyorsan felveszem a közlekedés tempóját. Párszor vezettem pesten és imádtam. Ott nem találkoztam tötymörgő sofőrökkel mindenki megy a saját dolgára. Mindenki siet.
Régebben beszélgettem bnőmmel az agresszív gyorshajtókról és szerintem sok ember azért vezet gyorsan és agreszívan mert a munkahelyén szivatják, állandóan lenézik, dolgoztatják mint állat DE amikor lejár a műszak és beszáll a kocsiba akkor ott Ő az úr. Ő mondja meg hogyan, mennyivel megy. Ott levezetheti a feszültséget. Ami persze nem jó dehát ez van.
Kedves szabályoskodó!
Előzés _közben_ arra gondolok, hogy milyen váratlan dolgot tehet az épp előzött járgány vezetője, meg hasonlókra (út széléről várható-e valaki, mögöttem véletlen nincs-e előzésbe szintén belekezdő, akinek, ha lehet, helyet kell hagynom/jobban kell gyorsítanom, hogy részemről neki is biztonsággal beleférjen).
Ha neked mindösszesen annyi bajod van, hogy az egyébként szabályosan előző többiek egyedül a megengedett sebességeket hagyják figyelmen kívül, akkor a kánaán útjain közlekedsz. Örülj neki, hogy törekszenek ennek a rendkívül veszélyes manővernek a mielőbbi befejezésére (sebesség).
Engem a helyedben sokkal inkább zavarna, ha akár leszorítással akarnák még befejezni a szembejövőt nem csupán zavaró, de veszélyeztető előzést, vagy kb. reakcióidőnyi távolságra sorolnának be elém; ahogy az agyatlan, a hátsó lökhárítóról indított előzésekbe kezdőket sem értékelem (nem is tudják az előzés lényegét).
Másfelől pedig azért is előzök, mert a megengedettel se lehet haladni egyesek miatt, vagy mert a km óra gps pontosságú, tehát ők lassabban mennek. Ami nem gond, a gond ott van, amikor a szabályos tempóval haladni vágyó e tempókat az általa hajtott járgánnyal dinamikusan szükséges idő sokszorosa alatt éri el, vagy képtelen bevenni egy kanyart, nyomogatja a féket, ha kell, ha nem. Ezek mind olyan dolgok, amiket inkább szeretnék magam mögött, mint előttem tudni.
Azután nagyon rendben van a szabályosság, csak ha pl. 60-nál kifognak egy 50-el haladót, akkor ahelyett, hogy megelőznék, beállnak 50-re. Ebből lesznek a szép, tömött menetoszlopok, az előzést nagyjából lehetetlenné téve. Aztán vannak a változatosságot kedvelők, értsd: záróvonal, 1 sáv 90 helyett akár 60-as döcögésig is lassul, de amint 2 sávra bővül az út és előzni kezdem, jé, 120 és láthatóan tolja neki..
Abban ugye megállapodhatunk, hogy az olyan emberek fejében lejátszódó dolgokra már egyikünk sem volna kíváncsi?
22:19
csak te nem értetted?:D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!