Szabálytalan voltam ebben a szituációban?
Robogóval közlekedem évek óta.
Hazafelé menet muszáj besorolnom balra a belső sávba hogy balra tudjak kanyarodni. Ez egy olyan út ahol mindenki 50 helyett 60-70-el megy minimum.
Ezt a manővert úgy szoktam végrehajtani(mivel egyben nem megy a túl sok autó miatt) hogy kiteszem a balra irányjelzőt, utána beállok középre a sávba hogy utána már ne előzgessenek és lesem hogy mikor tudok egyel beljebb menni. Ha sikerül ott is közében maradok, amíg nem tiszta a pálya(irányjelző végig kinnt). Utána ha nem jön semmi akkor egyből be is megyek a legbelső sávba ahol már jó helyen vagyok és lefordulhatok balra az útról. Ha viszont jön egy autó, de olyan "nem előzlek meg, de nem is akarom hogy begyere elém" akkor a sáv bal oldalára állok és 2 dolgot szeretnék hogy történjen: Vagy hagyjon bemenni és ne álljon meg a motor hátsó kerekénél hanem egyértelműen jelezze hogy beenged és hagyjon ehhez helyet(10 ből 7-8x így is történik szerencsére) vagy szépen előzzön meg vagy menjen valamerre, de azzal hogy ott áll gyakorlatilag bemattol engem. És még ha azt is várja hogy bemenjek akkor sem tudok(merek) míg nincs meg az a kritikus távolság amire nekem szükségem van ahhoz hogy biztonságosan bemenjek. Ez a gép (yamaha jog 3kj) max 45-el megy nyélgázon, de mivel a karbi el van kicsit dugulva ezért hajlamos időnként gáz hatására fékezni magát. Ezért nem fogok bemenni amíg nem hagy 2-3 métert. De vannak azok a ritka esetek amikor egyszerűen beáll egy ilyen matthelyzet és csak dudál meg anyázik a volán mögül de nem mozdulna valamerre.
Ilyenkor mit tudok tenni?
Az teljesen érthető, hogy a kellő biztonság nélkül nem furakodsz be szúk résbe.
Ilyen forgalmi helyzetekben közlekedve viszont a robogód műszaki állapota miatt esetenként jogosan okolhatnak a többiek, ha a sávváltásokat lendület nélkül, sőt lassítva hajtod végre, arról meg nem is szólva, hogy a hiba tudatában nem mered elkezdeni a manővert, amit kívülről úgy látnak a többiek, hogy "beférne a robogóval, de nem megy".
Ilyen forgalmas helyzetekben közlekedve legyen gondod arra, hogy a robogód műszakilag topon legyen, amikor gyorsítani kellene, ne megtorpanással reagáljon.
"jobb index mellett kiállsz a jobbszélre, lehetőleg kihúzódva a sávból. Amikor elfogynak mögüled, besorolsz a balra kanyarodó sávba. Ez nem szabályos, de ha van hely kihúzódni, ez a biztonságosabb metódus."
Ne hülyéskedj, jó hogy nem azt javasolod, hogy borítsa az árokba a robogót és menjen át gyalog a zebrán a túloldalra.
Bakker, robogóval irányjelzés és sávváltás, ilyen egyszerű, ne szopassuk már az autósokat még azzal is, hogy teljesen váratlan dolgot csinál a robogós. Álljon le az út szélére?! Komolyan, ekkora ökörséget, nem is tudom, sírjak-e vagy nevessek rajta.
Kérdező: az rendben van, hogy nem megy a robogód 45-nél gyorsabban, nem is kell, így van ez rendjén. Azonban a műszaki állapota - saját bevallásod szerint - hagy kivetni valót magaután, ráadásul ez akadályoz téged a biztonságos közlekedésben. Ez a te sarad.
A többi, amit leírsz, teljesen rendben van, autósként semmi kifogásom nincs ellene.
Van ehy jobb is ami jól gyorsul de azzal volt pl a mai szitu...nem hagyott elég helyet. Igazából talán azt hitte azt a biztonságos távot majd én kigyorsulom..de egyszerűen nem volt talán tisztában vele hogy ezek a gépek mire képesek. De még neki állt feljebb mikor elment mellettem mutogatott. (Am nő volt). Am igazából végülis eleget tett nekem mikor nagyon pipa bolt már akkor lassított én meg bementem.
Mondom magamba navégre.
Am ugyanannyit megyek autóval is mint motorral. Kocsival soha nem volt ebből problémamám mert azzal lehet haladni.
4-es, ne mondd már, hogy a közvetett balra kanyarodás baromság. Íme az érvek:
- A kiindulópont az, hogy sávot váltani alapvetően a forgalom ritmusát felvéve célszerű.
- Ehhez jelen esetben a kerdezőnek fel kellene gyorsítania egy olyan sebességre, amire a járműve alkalmatlsn.
- Egy ilyen szituban teljesen logikus, hogy ha felgyorsítani nem tudok, akkor kivárok egy akkora lyukat, amekkorába beleférek biztonságosan.
- Ha mindeközben nem akarom azt, hogy mindenki türelmetlenkedjen mögöttem es anyázzon, netán váratlanul megis kielőzzön és elgázoljon, akkor bizony kihúzódok és ha kell, meg is állok. Teljesen logikus megoldás.
Megjegyzem, ezt a megoldást számos ország szabályai előírásként alkalmazzák (pl. Japán, egyes amerikai államok), de a magyar KRESZ-ben is szerepel a kerékpárosok lakott területen kívüli balra kanyarodási szabályaként.
Várom az ellenérveidet.
Az"ekkora baromságot még nem hallottam" szerintem nem érv.
Nagyon szívesen válaszolok délután, amikor nem telefonról kell pötyögnöm, addig csak egy érvedet tipornám gyorsan sárba:
"ezt a megoldást számos ország szabályai előírásként alkalmazzák (pl. Japán, egyes amerikai államok)"
Na és? Egyes amerikai államokban a nyílt utcán nem rejtve is viselhetsz csőre töltött automara fegyvert, mégsem hiszem, hogy követendő példa vagy biztonságos megoldás lenne...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!