Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Az autósnak van joga lezavarni...

Az autósnak van joga lezavarni a biciklist az útról, ha az út mellett van bicikli út (szóval ott kéne mennie)?

Figyelt kérdés
Úgy értem lelassítva a biciklis mellett kikiabálni az ablakon hogy menjen le az útról a bicikliútra
2016. ápr. 4. 18:48
1 2 3
 11/27 Alex Fly ***** válasza:
22%
Nincs. Több oka lehet annak, ha a kerékpáros a szeparált infra helyett az úttesten közlekedik; ezek közül csak egy az hogy szabálytalan. Amennyiben az úton nincs explicite megtiltva a kerékpározás, abban az esetben ő is ugyanolyan joggal használhatja az úttestet, mint bármely más jármű.
2016. ápr. 5. 07:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/27 anonim ***** válasza:
48%

Én pedig autósként mostantól a járdán fogok menni, ugyanis az úttest alkalmatlan a folyamatos haladásra a kereszteződések, lámpák, zebrák miatt...


A kerékpáros igenis a kerékpárúton menjen, ha van

2016. ápr. 5. 07:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/27 anonim ***** válasza:
52%

"Amennyiben az úton nincs explicite megtiltva a kerékpározás, abban az esetben ő is ugyanolyan joggal használhatja az úttestet, mint bármely más jármű."

Amennyiben az úttesttel párhuzamosan van kiépített kerékpárút, az AUTOMATIKUSAN TILTJA AZ ÚTTESTEN KERÉKPÁROZÁST. A kerékpáros köteles ott tekerni.

2016. ápr. 5. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/27 anonim ***** válasza:
62%
Lelassítani, ordibálni joga van. Értelme mondjuk semmi, és ha minden szabálytalan közlekedőre így reagál, akkor előbb-utóbb balesetet fog okozni a nagy önkéntesrendőrködésben és/vagy megüti a guta.
2016. ápr. 5. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/27 veterán vas ***** válasza:
45%
Szerintem az egyéni vélemény nyilvánítás és a hivatalos intézkedés között van egy árnyalatnyi különbség. ;)
2016. ápr. 5. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/27 anonim ***** válasza:
76%

Hűha. Nem sokan bringáznak az itt hozzászólók közül, szóval hallgattassék meg a másik fél is.


Idehaza sajnos a bringás infrastruktúra nem mindenhol segíti elő a folyamatos, tempós haladást a kerékpárutakon. Ennek oka lehet a kanyargós, az utat minduntalan keresztező vonalvezetés (pl. Balatoni kerékpárút egyes szakaszai vagy Budapest,Könyves Kálman körút), az állandó elsòbbségadási kötelezettség (régebbi vidéki bringautaknál minden egyes kereszteződésben ott a macisajt és a bringaút vége tábla), a rossz útminőség (viacolor vagy állando bukdácsolas garázsbejárókon). De az sem teszi mindenki szemében népszerűvé a bringautakat, hogy ott elbújsz a kanyarodó jarművek elől és sokszor holttérből érkezel a kanyarodók elé. Ez életveszélyes, ha nem lassítasz le 30-ról 15-re minden egyes keresztezòdésnél. Szerencsére uj bringautaknál már van többnyire rávezetés az úttestre pont emiatt.

Ezen kívül sokan használják olykor akár szabályosan is járdának a bringautat, ami miatt nehezebb haladni. De írhatnék a belógó bokrokról, letakarítatlan hordalékról vagy télen a hóról is.


Összefoglalva: ezernyi oka lehet annak, ha valaki tudatosan az úttestet választja a bicikliút helyett. Nem hiszem el, hogy érdemes bárkinek azért megállnia és időt pocsékolnia, hogy egy, jó eséllyel szandékosan az úttestet választó bringást letereljen a kerékpárútra.


Szerintem inkább egy megengedőbb szabályozás kialakítasa volna a cél. Aki haladni akar, az válassza az úttestet. Elfér, hely van, megelőzni sem nehéz, mert kicsi. Aki nagyobb biztonságban érzi magát ott, az válassza a bicikliutat. Ilyen egyszerű.

2016. ápr. 5. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 anonim ***** válasza:
81%

16-hoz kapcsolódva!

Kedves autósok! Tudom, a nektek szóló utak is rosszak. De ezen a kerékpárúton hogyan lehet biztonságosan kerekezni?

[link]

2016. ápr. 5. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/27 anonim ***** válasza:

16-os,


azért nehogy már szintbeli kereszteződés nélküli kerékpárutakról álmodjuk:)

Tudom a biciklis az utolsó aki törődik az elsőbbségi szabályokkal az úttesten is, de azért az nem lehet reális elvárás, hogy egy folyamatos szabályszegő magatartáshoz viszonyítsuk a szabályos keretek adta korlátozást. Ennyi erővel egy kamionos mit csináljon, akinek sokkalta nehezebb ezt a lüktetést lekövetni?

2016. ápr. 5. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/27 anonim ***** válasza:

A kérdés arra az esetre vonatkozik, amikor van kiepitett es hasznalhato kerekparut.


Teljesen felesleges idekeverni a bringasok ezer mas nyavajgasat. Van kerekparut, a kresz szerint ebben az esetben koteles vagyok ott tekerni. Te is. Pont.

2016. ápr. 5. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/27 veterán vas ***** válasza:
24%

#17!

Akkor ha legközelebb kátyút találok, fényképezzem le, és használjam az új, kiváló minőségű bringautat?

Ugye tudod, hogy nem ez a megoldás. Arról ne is beszéljünk, hogy ami neked egy könnyen javítható görbület a bringakerékben, az autósnak, defekt, vagy alufelni, vagy lengőkar, esetleg gólyaláb csere, + napokig állás, szervíz keresés és futóműpadra várakozás. (nem óccsóság, úgy hogy ne hasonlítsd össze)

Különben sem erről szólt a kérdés, fölösleges elvinni a vitát más irányba.

/mielőtt diszkriminatívnek minősítenéd a válaszomat, szólok, hogy több évtizede autózok, és emellett naponta bringával járok a munkahelyemre/

Szóval ismerem a barikád mindkét oldalát. ;)

2016. ápr. 5. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!