Az autósnak van joga lezavarni a biciklist az útról, ha az út mellett van bicikli út (szóval ott kéne mennie)?
Én pedig autósként mostantól a járdán fogok menni, ugyanis az úttest alkalmatlan a folyamatos haladásra a kereszteződések, lámpák, zebrák miatt...
A kerékpáros igenis a kerékpárúton menjen, ha van
"Amennyiben az úton nincs explicite megtiltva a kerékpározás, abban az esetben ő is ugyanolyan joggal használhatja az úttestet, mint bármely más jármű."
Amennyiben az úttesttel párhuzamosan van kiépített kerékpárút, az AUTOMATIKUSAN TILTJA AZ ÚTTESTEN KERÉKPÁROZÁST. A kerékpáros köteles ott tekerni.
Hűha. Nem sokan bringáznak az itt hozzászólók közül, szóval hallgattassék meg a másik fél is.
Idehaza sajnos a bringás infrastruktúra nem mindenhol segíti elő a folyamatos, tempós haladást a kerékpárutakon. Ennek oka lehet a kanyargós, az utat minduntalan keresztező vonalvezetés (pl. Balatoni kerékpárút egyes szakaszai vagy Budapest,Könyves Kálman körút), az állandó elsòbbségadási kötelezettség (régebbi vidéki bringautaknál minden egyes kereszteződésben ott a macisajt és a bringaút vége tábla), a rossz útminőség (viacolor vagy állando bukdácsolas garázsbejárókon). De az sem teszi mindenki szemében népszerűvé a bringautakat, hogy ott elbújsz a kanyarodó jarművek elől és sokszor holttérből érkezel a kanyarodók elé. Ez életveszélyes, ha nem lassítasz le 30-ról 15-re minden egyes keresztezòdésnél. Szerencsére uj bringautaknál már van többnyire rávezetés az úttestre pont emiatt.
Ezen kívül sokan használják olykor akár szabályosan is járdának a bringautat, ami miatt nehezebb haladni. De írhatnék a belógó bokrokról, letakarítatlan hordalékról vagy télen a hóról is.
Összefoglalva: ezernyi oka lehet annak, ha valaki tudatosan az úttestet választja a bicikliút helyett. Nem hiszem el, hogy érdemes bárkinek azért megállnia és időt pocsékolnia, hogy egy, jó eséllyel szandékosan az úttestet választó bringást letereljen a kerékpárútra.
Szerintem inkább egy megengedőbb szabályozás kialakítasa volna a cél. Aki haladni akar, az válassza az úttestet. Elfér, hely van, megelőzni sem nehéz, mert kicsi. Aki nagyobb biztonságban érzi magát ott, az válassza a bicikliutat. Ilyen egyszerű.
16-hoz kapcsolódva!
Kedves autósok! Tudom, a nektek szóló utak is rosszak. De ezen a kerékpárúton hogyan lehet biztonságosan kerekezni?
16-os,
azért nehogy már szintbeli kereszteződés nélküli kerékpárutakról álmodjuk:)
Tudom a biciklis az utolsó aki törődik az elsőbbségi szabályokkal az úttesten is, de azért az nem lehet reális elvárás, hogy egy folyamatos szabályszegő magatartáshoz viszonyítsuk a szabályos keretek adta korlátozást. Ennyi erővel egy kamionos mit csináljon, akinek sokkalta nehezebb ezt a lüktetést lekövetni?
A kérdés arra az esetre vonatkozik, amikor van kiepitett es hasznalhato kerekparut.
Teljesen felesleges idekeverni a bringasok ezer mas nyavajgasat. Van kerekparut, a kresz szerint ebben az esetben koteles vagyok ott tekerni. Te is. Pont.
#17!
Akkor ha legközelebb kátyút találok, fényképezzem le, és használjam az új, kiváló minőségű bringautat?
Ugye tudod, hogy nem ez a megoldás. Arról ne is beszéljünk, hogy ami neked egy könnyen javítható görbület a bringakerékben, az autósnak, defekt, vagy alufelni, vagy lengőkar, esetleg gólyaláb csere, + napokig állás, szervíz keresés és futóműpadra várakozás. (nem óccsóság, úgy hogy ne hasonlítsd össze)
Különben sem erről szólt a kérdés, fölösleges elvinni a vitát más irányba.
/mielőtt diszkriminatívnek minősítenéd a válaszomat, szólok, hogy több évtizede autózok, és emellett naponta bringával járok a munkahelyemre/
Szóval ismerem a barikád mindkét oldalát. ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!