Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ez lett volna a bosszú?

Ez lett volna a bosszú?

Figyelt kérdés

Gyakran kerékpározok, leginkább országúton. (versenyszerűen, tehát nem csak arra tekergetek)

Természetesen meggyűlt már az autósokkal a bajom nem egyszer, és talán fordítva is előfordult néha, mindenesetre én nem utálok senkit, vannak tahók meg normálisak, ez van.Jogosítványom még nincs, az autókhoz nem igazán értek, KRESZ-ből levizsgáztam már.

Tavaly hegynek fel tekertem, és egy Volkswagen Golf leszorított, a lábam érintette az autó oldalát is.Nem ijedtem meg, volt már ennél húzósabb is, de azért mutogattam (nem be, csak felemeltem a kezem,hogy mi volt ez öreg?!)

Erre fékezett, azt hittem kiszáll balhézni.El is kezdett lehúzódni, aztán k***a nagy gázt adott, és akkora füst jött ki belőle,hogy majd megfulladtam.

Az utasok forgolódtak is hátra, és láthatóan nagyon tetszett nekik.Először azt hittem,hogy csak ennyire szar a kocsija, és annak örül,hogy "elvakít" a fekete füsttel, de mostanában meséltek nekem ezekről a dízel őrültekről.Egy ilyennek lettem áldozata?Miért olyan nagy kibaxás lefüstölni a másikat?Vagy ebben mi a szórakoztató?Nem értem...eddig azt hittem,hogy csak fenyített a fékezéssel,hogyha mutogatok kiszáll, de akkor ez lehetett az eredeti cél?!Nagyszerű mondhatom, csak nem értem mit akarnak ezzel elérni...

Ennél már tökösebb lett volna kiszállni is.


2016. márc. 17. 16:40
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:

00:49 Magyarországon a bicikliutak túlnyomó többsége az uniós pénzek lenyúlásán kívül semmire nem jó. Túl keskenyek, túl rövidek, másfele mennek, mint amerre az ember menni szeretne (hálózatról, használható fel- és lehajtási lehetőségről ne is álmodj...), nem tartják karban őket. Hó- és síkosságmentesítés sokadlagos szempont, tisztítás helyett sokszor inkább koszolják (oda megy az úttisztítás szemete), és végül, de nem legutolsósorban, veszélyesek. Főúton még nem ütött el autós, meg nem gyakran sétál ki elém körülnézés nélkül gyalogos, bringaúton rendszeresen bepróbálkoznak ilyenekkel.


Tényleg, ha már te is idetévedtél, hadd kérdezzem meg, az autósok miért nem szoktak elsőbbséget adni a főút mellett vezetett kerékpárúton haladónak, holott erre általában tábla is kötelezi őket? Mert a főút mellett vezetett kerékpárutakon rendszeresen vészfékeznem kell az ilyenek miatt, és egyszer egy furgonos be is húzott a csőbe (megállt a gyalogosnak, aztán elindult, és elütött engem). Vagy ha gyalog jársz, megkérdezhetem, a gyalogosok miért keresztezik körülnézés nélkül a bringautat? Miért sétálnak rajta hosszában, amikor 2 méterrel arrébb ott van a gyalogjárda? Ilyen kérdéseket minden közlekedő fel tud tenni, de a kérdező nem erre volt kíváncsi.

2016. márc. 18. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:

Nos:

autós szemmel: a biciklisek hajlamosak feltartani az autókat azzal, hogy nem húzódnak le kellően, és mivel a szembejövőt még csak nem is zavarhatom, kulloghatok mögötte (ha van hely, figyelem, hogy ne szorítsam pl. gödörbe, kavicsra, stb-re, és szinte az ő tempójával lassan, hogy akár a kocsinak dőlhessen és az ne elsodorja, csak megtartsa, megelőzöm)

Országúton 90-el mennék, így kb a lejtőt leszámítva akármilyen versenybringás vagy, fel fogsz tartani, ha nem kerülhetlek ki (számodra) biztonságosan.

(Legjobb, mikor menőre kiöltözve a kocaversenyesek egymás mellett mennek 15-20-al.)


bringás szemmel: ha a bringaút annyira nagy kerülő és/vagy sietek, a forgalmas utat választom akkor, ha azért elég hely van a szélén; ott annyira megyek jobb oldalt, hogy a járdaszegélyt biztos ne találjam meg a jobb oldali pedállal - és nyilván 25 körüli utazóval.


versenybringás szemmel:

a bicikliutak java kritikán aluli, 8-10 bar-ra fújt kerékkel több centis egyenetlenségeken gyorsan menni nem nagyon jön össze... plusz, ott vannak a mazsolák, hátra nem néz, de a teljes szélességet elfoglalja, ha jön az inger, az út közepén áll meg, stb. - a versenybringámon iszonyat csengő van, mert a normált nem szokták hallani+felfogni+megfelelően helyezkedni.

Régen ezért nyomtam a főúton, a helyközi busszal csatázva, de akkor még jó volt a bokám.

Úgyhogy jó lenne a kerékpárút, ha pl. nem összevissza, sok km kerülővel létezne, hanem elsőrendű főutak mentén is, és jó = tükörsima minőségben, mert pl. versenybringával a vaskos, domború, sárga színű kerékpár-piktogram is zökkenő...

De ezzel (kerékpár/kevésbé forgalmas, párhuzamos utak használata) vagy együtt él az ember, vagy forszírozza az autósok közé menést azok bosszantásával, amiből kaphat hideget-meleget. Nem jó, nem feltétlen jogos, de az sem, hogyha a többi haladót jócskán lelassítom.

(ebben azért az autósok is ügyesek, 3 sávot 70 helyett 40-50-re Bp-n bármikor megoldanak)

2016. márc. 18. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:
még nincs meg a jogsid, ha meglesz hogy fogod bírni a többi idiótát a forgalomban?
2016. márc. 19. 07:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!