Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Hány km/h-tól büntetnek most...

Hány km/h-tól büntetnek most a rendőrök országúton, városban, pályán?

Figyelt kérdés

Hányra szokták állítani a traffit? A múltkor azt hallottam, h városban az 50-es helyeken 69-re állítják, pályán viszont 130 helyett 145-re... :D

És egy 10 éves autó sebességmérője mennyivel mutat többet kb., mint a valós sebesség, amennyiben hibátlan?


2016. márc. 15. 13:03
 1/7 anonim ***** válasza:
100km/h alatt +15-el,100km/h fölött +20-al mehetsz gyorsabban!
2016. márc. 15. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Amit az órád mutat az mindig több, mint amennyit mér a trafi. Ha az órád szerint mész 60-at, akkor trafi szerint 55-öt kb, de ez minden autónál más.
2016. márc. 15. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

50-esnél én 68-ról tudok mert +15 +3.

autópályán viszont 130+15+3 = 148 km/h

2016. márc. 15. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
94%

130 + 20! … és nem +15, ahogyan az 1. válaszban, és a 410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet 1. mellékeltében is olvasható.


Évek óta olvasom a 3 km/óra bónuszt, amivel, mint megengedett többlet sebességhatár túllépéssel számolnak, mint itt olvasható válaszban is. (Van, hogy 2 km/óra, van, hogy 4 km/óra. Nemrég, egy újságíró azt írta, hogy közérdekű kérdésére kapott rendőrségi válasz szerint 100 km/óráig +3 km/óra, afölött pedig +3% az a többlet, amit a mérési pontatlanság miatt „jóváírnak”. Vagy eleve ennyivel magasabbra állítják a mérőeszköz alsó működési határát, vagy levonják a mért értékből.)

Nos, belegondolva, ez az „engedmény” nincs.

A gondolkodás minden „engedmény” értéknél helytálló; de, ha erről szól már válasz itt is, akkor +3 km/ órával számolok.

50 km/órás megengedett legnagyobb sebességű helyen 50+>15 → >65 km/óra az a legkisebb sebesség, amely már közigazgatási bírsággal sújtandó.

Ha egy jármű a méréskor 66 km/órás sebességgel halad, akkor

- csak itt a GYK-n rengeteg válaszban szerepel, hogy semmi gond, „a radar alatt halad”, mert a fénykép 65+3= 68 km/órától (vagy afölött, ki hogy értelmezi) készül. Még a bátortalanabb, +2 km/órával kalkulálók szerint sem kell pánikba esni, mert 65+2=67, ez is 66 fölött van.

- És akkor, a rossz hír. Miért állítják a mérőeszközt – a példámban figyelembe veendő érték alapján – 68 km/órás alsó értékre? Mert 3 km-rel többet mér, és nem akarják a vétlen járművezetőket (pontosabban, az objektív felelősség miatt, jellemzően az üzembentartókat) büntetni. Ha 3-mal többet mér – márpedig, ha nem így lenne, akkor miért lenne ez az eltérés a jogszabályi határtól -, akkor, 66 km/órás sebességet 69 km/órának mér. És mennyi volt a beállított alsó határ? 68 km/óra. Úgyhogy ez már fénykép, 30 000 Ft-ért. Pedig „csak” 66 km/órával haladt az autó. Ha akarják, korrigálják az értéket, ha nem akarják, akkor nem, ugyanaz az eljárás és ugyanaz a bírság 66-nál ás 69-nél is.

Ha valakinek olyan autós kamerája van, ami az útadatokat is rögzíti, köztük a sebességet is, és szakértő megállapítja, hogy a mérés hiteles, a tárolt adat nem manipulálható – volt már ilyen -, ebben az esetben az sem segít. 66 az 65 felett van.


És abban se legyen senki biztos, hogy 130 km/órás megengedett legnagyobb sebességű helyen, csak akkor mérnek 130 km/órától, ha megállítás is van, helyszíni bírság kiszabással: [link]


Az, hogy egy autó sebességmérése mennyire tér el a tényleges sebességtől, az nem is annyira a mérőeszköz pontosságától (bár az sem hitelesített, precíziós eszköz), hanem javarészt a gumiabroncs geometriai méreteitől függ. Ha helyes méretű is a gumi, nem mindegy, mennyire kopott, hogy milyen a beállított nyomás; illetve hogy milyen a terhelés (csak a vezető utazik benne, vagy 5 személy + tele a csomagtartó), vagy, hogy télen, vagy kánikulában órák óta, a felmelegedett úton autózik.

EU-s direktíva alapján, a közúti járművek műszaki feltételeiről is szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 92. § (1) bekezdés szerint: a sebességmérő a jármű tényleges sebességénél -20 km/h sebesség felett - kisebb értéket nem mutathat. Eszerint többet igen, de hogy mennyivel? És az sem állandó érték, más-más sebességtartományban más és más. Ma már nem lehetetlen megtudni: az átlagos GPS-ek is ±0,1 km/óra sebesség-pontatlansággal mérnek (pontosabb, mint a helymeghatározás), de még fémes hővédős szélvédő mögött, saját belső antennával is kb. ±1 km/óra a legnagyobb eltérés. Akár egy kölcsön kapott eszközzel is képet lehet kapni, hogy – adott körülmények esetén – mikor, mennyi az eltérés. Nyilván nem a most mért lesz augusztusban, nyári gumival.

2016. márc. 15. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat!
2016. márc. 18. 10:17
 6/7 anonim ***** válasza:
A +3 km/h a dedikált műszerek hibahatára miatt van. Valós hibaérték persze töredéke, de erre állítják a megfelelősségi nyilatkozatot a cégek. Persze ahány traffipax, annyi hibahatár de 3 km/h az általános.
2016. márc. 18. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Fix trafinál 15, álló trafinál kiintésnél 0 a tűréshatár.

Mindegy, mit mutat az óra.

2016. márc. 23. 01:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!