Mi a legjobb amit tehetek, ha országúton közel hozzám a szembesávból elkezd valaki előzni?
Egy ismerősömmel történt az eset, hogy ment az országúton, szembe egy busz jött, amit egy BMW szeretett volna megelőzni, csak nem volt tekintettel a szembejövőre. Az ismerősöm jobbra húzta a kocsit az út mellé és fékezett, hogy elkerülje a BMW-st, viszont a BMW is ugyanezt tette és frontálisan ütköztek.
Elgondolkoztam, hogy mi a legjobb amit ilyenkor tehetek, ha velem is megtörténik egy ilyen?
Párszor már történt velem is olyan, hogy engem előztek, és a szembejövő túl közel volt, ekkora erősen fékeztem és a szembejövő is, így be tudott férni az előzést végrehajtó ember. De van hogy ezek a körülmények nem adottak..
Semmit. Elkerülhetetlen az ütközés.
Vagy azt vállalod be, vagy lemehetsz az árokba vállalva, hogy felborulsz illetve fának hajtasz.
https://www.youtube.com/watch?v=8l6UVrpM4lk
Fékezel mint állat és reménykedsz benne, hogy a szembejövő is eléggé le meg tud állni, esetleg igyekszel jobbra húzódni a kocsival, de nem biztos, hogy meg lehet előzni a balesetet. Mindent nem lehet elkerülni.
Ha látom hogy nem fér be/határ eset, akkor lehúzódok amennyire tudok, így a szabálytalan autós látja hogy hova csinálom a helyet. Akit előznek az is látja hogy húzódok, jó esetben ő is így tesz, így nem lesz senkinek baja.
Az út szélességétől függően lassítok/tartom a tempót. Az M2-esen helyenként aszfaltozva van a leállósáv, ott lehúzódott a kamionos, középen előzte egy autó, én pedig a túloldalon lehúzódva lassítás nélkül elmentem.
Ha erre nincs hely, akkor természetesen fékezek és ha kell árokig húzódok.
Ha minden hirtelen történik és a két autós nem tud dönteni hogy merre húzódjanak, akkor előfordulhat egy ilyen frontális baleset.
Faterom egy kamiont előzött, sötétedésben világítás nélkül jött szembe az autó, apám az út szélére rántotta a kormányt, a Ladás pedig középen ment el.
Nem ilyen egyszerű a helyzet. Mert attól függ, hogy csak az előzést végző autó BMW, vagy mindkét autó BMW. Vagy mindkét autó más márkájú, de legalább az egyikben olyan vezető ül, akinek otthon parkoló BMW-je van. Az is számít, ha csak utasként ül az egyéb márkájú autóban egy olyan ember, aki amúgy BMW-s. Ha csak az egyik, az előző autó BMW, akkor frontálisan ütköznek az egyéb márkájú autóval. De ha a mindkét autó BMW, akkor már dupla, 4-es baleset van kilátásban, mert mind a két BMW-s előzni akar és akkor mindketten más-más autóval ütköznek. Még bonyolultabb a helyzet, ha négy darab BMW akar egyszerre előzni, mert akkor mindegyik BMW a maga másik BMW párjával fog összeütközni.
Az egyszerűbb válaszom az, hogy nekem azt tanítottam az apám, hogy ha látom, hogy szemből előznek, akkor legalább vegyem el a gázt. Akkor is, ha el fog férni, akkor is, ha nem. Mert ő szerinte az autóvezetők nagy része rosszul méri fel a távolságot. Szerintem bölcs ember, eddig mindig bevált a tanácsa.
De nyilvánosan valóan egy ilyen fórumon - vagy mi az izén - úgyis jön valaki és majd jól megmondja, hogy ne lassítsak, mert akkor meg a mögöttem jövőt ösztönözöm előzésre.
Az szokott a gond lenni, hogy mikor előznek a szembesávban, nehéz felmérni, hogy az előző 80-al vagy 160-al jön. Mindkét eset rossz, ugyanis ha 80-al előz, akkor azt hiszed van idő, nem veszed el a gázt, de ő meg nem győzi befejezni az előzést, aztán egyszer csak szembetalálod vele magad. A másik amelyik 160-al előz, nincs gond, mert hamar befejezi az előzést, csak ezek sokszor kocsisort előznek hosszasan, és nem tudnak visszasorolni, egyet pislogsz, és szemben találod magad vele.
Amit én szoktam csinálni, mikor már tényleg necces a helyzet: Ráállok a fékre, hogy minél kisebb legyen a sebesség, és lehúzódok, amennyire csak tudok. Nagyon jó tanácsot adott még anno az oktatóm, hogy jelezzek jobbra ha van időm és lélekjelenlétem, mert akkor látja a másik is, hogy le akarok húzódni (persze enyhén húzod a kormányt is jobbra, hogy tényleg lássa). Szűk utakon szokott ez gond lenni, mert egy jobb főúton ugye simán elfér 3 autó az aszfalton, lassitani sem nagyon kell.
Volt hogy azon gondolkoztam, hogy árokba húzom az autót, olyan necces volt a helyzet, de mondom azért sem, mert lehet megúszom a karambolt ha nem is hajtok árokba. Ha meg árokba húzom, tuti összetöröm az autót, a másik barom meg a BMW-vel megy tovább, meg sem áll. Legalább fizessen, ha már ilyen helyzet alakul ki.
satufék aztán az egyiknek el kell rántani a kormányt.
Ha vétlenként én rántom el, akkor utána nagyon pórul jár...
Mi a legjobb? Nyilván intenzíven fékezni és amennyire lehet, jobbra húzódni. Ha ott bokor van vagy kerékvető, azoknak nyugodtan nekimehetsz - hidd el, sokkal jobbak az esélyeid a túlélésre, mint másfél tonna vassal szdmben. És ne a kárrendezés járjon az eszedben - lehet, hogy a károkozó elhajt, de legalább mindenki túlélte a szitut.
Az árokba, erdőbe kormányzás viszont lutri, ott simán fejreállhatsz vagy keskeny tárggyal = fa ütközhetsz és az néha durvább, mint nagyobb ütközési sebességgel ugyan, de nagyobb felületen egy kevésbé szilárd tárggyal takálkozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!