Mi van akkor ha megkéne állnom a lámpánál, de a mögöttem jövő miatt nem tehetem?
Tegyük fel sárgára vált a lámpa, én megállnék. Nem sietek annyira, hogy átrohanjak a sárgán, pláne, hogy féktávon beül kaptam sárgát.
DE!
A mögöttem jövő nem tartja a követési távolságot és nem hogy lassítana, hanem gyorsít.
Ekkor a baleset elkerülése végett áthajtok a sárgán.
De mi van ha megbírságol az automata?
Mi lehet tenni?
Vészfékezéssel nem kell megállni a sárgánál, csak ha biztonságosan sikerül.
Sárgánál nem fognak bírságolni, mert nem tiltja a KRESZ. Csak akkor bírságolnak, ha nem hagyod el a kereszteződést a piros megjelenése előtt. (A sárga a pirosnak az előjelzése, kizárólag azért találták ki, hogy fel tudj készülni a piros miatti megállásra.)
Ha van egy bizonyos sebességed, akkor elhaladsz, mire pirosra váltana a lámpa. Ha pedig amúgy is nagyon lassan mész, és még van időd lassan lassítani, akkor a mögötted jövőnek is van ideje, legfeljebb ő gyorsabban lassít...
A sárgánál a kérdésben szereplő esetben meg kell állni, nem számít a mögötted lévő!
"Ekkor a baleset elkerülése végett áthajtok a sárgán."
Ezen nem csak én nevetek, hanem a szabálysértési előadó is fog, miközben a bírságodról szóló határozatot írja!
" (A sárga a pirosnak az előjelzése, kizárólag azért találták ki, hogy fel tudj készülni a piros miatti megállásra.) "
Ez így, ebben a formában nem igaz, kicsit tanulmányoznod kellene a KRESZ-t!
felszem az okoskatörpök most is le tudnának tenni egy sikeres KRESZ vizsgát.
Sőt talán még azt is tudják mit jelent a mozaikszó.
Néhány éve vizsgáztam le és azóta is félévente gyakorlom egy kicsit. A KRESZ-t tudom.
A baleset veszélyes helyzetek elhárítása viszont nem az alap oktatás része.
Kiröhögne az előadó és megbüntet, ennél még az is jobb, ha azt mondod, hogy darázs volt a kocsiban:D
Tudod ezt bármivel bizonyítani? Nem.
A fényképen max rajta lesz a másik kocsi is, az is kap majd csekket veled együtt.
Nem életszerű, amit írsz, mert a sárgát a mögötted lévőnek is látni kell és ha már a KRESZ-t emlegetjük, a tankönyv valami ilyesmivel kezdődik, hogy bizalmi elv, bíznunk kell abban, hogy a közlekedés többi résztvevője is a szabályok betartásával közlekedik. Ezért neked bíznod kell abban, hogy ha a lámpa sárgára vált és te már csak a piroson mennél át, a mögötted lévő is fékezni fog.
"Néhány éve vizsgáztam le és azóta is félévente gyakorlom egy kicsit."
Én meg 30 éve vizsgáztam, és mindennap gyakorlom, minimum 100 km-es utakkal, de nem igazán érdekel, hogy ki milyen távolságból követ, mert az az ő dolga!
Legközelebb majd belehajtasz egy óvodás csoportba a zebránál, mert valaki rád tapadt?
Nem az a baj, hogy mazsola vagy, hanem az, hogy egyre többen vagytok, és veletek már bukik a bizalmi elv is, amire az egész közlekedés épül.
félreérted. a kreszt gyakorlom időnként. teszttel. tudod...
rendszeresen vezetek amúgy, és volt már ilyen balesetem. belém jött pont így, ahogy írtam. De elismerte.
nem kéne arcoskodni! Mert lehet, legközelebb te jössz bele a seggembe.
Akkor belemegy, de ez nem lesz enyhítő körülmény, hogy átmész a piroson. Ez volt a kérdésed: Mit lehet tenni?
A válasz nagyon röviden és leegyszerűsítve: SEMMIT
# 4
"" (A sárga a pirosnak az előjelzése, kizárólag azért találták ki, hogy fel tudj készülni a piros miatti megállásra.) "
Ez így, ebben a formában nem igaz, kicsit tanulmányoznod kellene a KRESZ-t!"
Biztos vagy benne, hogy nekem kellene tanulmányozni?
Mert hogy mivel is kezdődik a 9. § (1)c) bekezdés?
"A kör alakú, valamint a nyilat vagy kerékpárt mutató folyamatos sárga fény a forgalom irányának megváltozását jelzi." Vagyis, ahogy írtam.
Hogy még jobban okosodj, írok egy kis visszatekintést a jelzőlámpákról.
Először volt egy 4 oldalú petróleumlámpa, két-két, egymással szemben lévő piros és zöld üveggel. Ez a kereszteződés közepén lévő állványra volt téve. Időnként egy ott ácsorgó rendőr 90 fokkal elfordította. Amikor nyúlt érte, akkor ebből a sofőrök már látták, hogy a forgalom iránya változni fog, és lassított, akinek kellett. Kvázi, a rendőr volt a sárga fény.
Utána a technika fejlődésével jött az elektromos lámpa, a rendőrt kispórolták a történetből. Ill. ott volt az, csak a kereszteződésen kívülről kapcsolgatta kézileg a lámpát pirosra és zöldre. Na, ekkor már problémák merültek fel. A zöld megszűnése pillanatában a keresztben jövőnek már egyből zöldje volt, így aki pirosat kapott, jól tette, ha azonnal fékezett. Az akkori fékrendszerek miatt nem telt el negyedóra ráfutásos koccanás nélkül.
Ezért találták ki a sárga jelzést, hogy a sofőrök fel tudjanak készülni a pirosra.
Visszatérve a KRESZ-re és a konkrét esetre.
Az említett 9. § (1)c) így zárul:
" a fényjelző készülék előtt - meg kell állni; ha azonban biztonságosan megállni már nem lehet, az útkereszteződésen mielőbb át kell haladni"
Magyarul: hogy büntethessenek, ehhez szükséges egy olyan felvétel, amin látni:
- a lámpa sárgára váltását
- a megállás kijelölt helyét (ha fel van festve, de azért ez az általános)
- valamint az autó sebességét legalább hozzávetőlegesen meg lehet becsülni, mert ebből lehet következtetni, hogy meg tudott volna-e állni.
Na mármost, ha van egy ilyen felvétel, azon látni lehet azt az autót is, amelyik ott liheg a kérdező s€ggében, vagyis látható az akut balesetveszély.
Akkor pedig ott az a kitétel: "ha azonban biztonságosan megállni már nem lehet, az útkereszteződésen mielőbb át kell haladni".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!