Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mennyire életszerű, hogy a...

Mennyire életszerű, hogy a buszoknak, villamosoknak elsőbbséget kell adniuk a zebrán a gyalogosoknak?

Figyelt kérdés

Mivel ugye a gyalogosoknak a zebrán a járművekkel szemben elsőbbségük van, ha nincs lámpa, akkor még egy villamosnak is meg kell állnia, ha valaki át akar kelni.


Ezt roppant veszélyesnek, és forgalomakadályozónak tartom. Egy villamos nem úgy fékez, mint egy személyautó. Eleve fizikailag sem tud olyan lassulást produkálni, kitérni megint csak nem tud. Ehhez hozzájön, hogy bármilyen tömegközlekedési eszközt (még ha fizikailag képes is jó lassulásra) hirtelen fékezni nem biztonságos, mert az álló, illetve biztonsági öv nélküli utasok megsérülhetnek.


Tehát a hirtelen fékezés egészen biztosan veszélyes az utasokra, ha pedig pl. egy villamos nem tud megállni, akkor akár halálos lehet arra, aki éppen át akart kelni az úton. Ennélfogva a villamosok egy ilyen biztosítás nélküli zebrát csak úgy tudnak megközelíteni, ha 10-20-szal döcögnek, ami meg indokolatlanul lassítja a forgalmat.


Értem én, hogy van ez az elsőbbségadás dolog, amit nem lenne szerencsés úgy módosítani, hogy pl. villamosokra nem vonatkozik, mert megint csak baleseti forrás lenne. Én leginkább azt nem értem, hogyan lehetséges, hogy lámpa nélküli zebrákon kell vezetni egy villamos- vagy bármilyen tömegközlekedési vonalat. Ha mindenhol lenne lámpa, akkor ilyen probléma fel sem merülne.


2016. febr. 23. 09:19
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
100%

Kaptál értékelhető, hasznos választ, csak neked nem tetszik. Ne bennünk keresd a hibát!


Az valóban ideális lenne, ha minden zebrához kerülhetne lámpa. De ha annak működése nem függ a gyalogostól, akkor annak is van forgalomlassító hatása. Tudok pár olyan lámpát, ami nem útkereszteződésben van, hanem csak zebránál. Senki fia-borja nincs gyalgos a közelben, de tilosra vált. Ez sem jó.

Ahol a gyalogosnak van egy jelzőgombja, ott azért szokták szidni a gyalgost, megoldást, minek nyomogatja. Hova siet.


Lenne még kérdésem a nagy járművekkel kapcsolatban.

fogadjuk el a vicc kedvéért, hogy a kamionnak, busznak, villamosnak nem kell megállnia a lámpánál.

Szerinted teljesen veszélytelen az, ha az egyik sávban a Merci megáll, a busz mellete nem? A megálló járműt látva elindul a gyalogos, és… aztán mi lesz?

2016. febr. 23. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
Tiltsuk be a gyalogosokat. Csak akadályozzák a kérdezőt
2016. febr. 23. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
100%

Kedves kérdező! Én sokkal veszélyesebbnek gondolom azt, hogy ma 10 személygépkocsiból 9 nem áll meg a zebránál. ha mégis megáll, a frászt hozza a gyalogra, mert túl korán indul tovább.

És veszélyes tud lenni ám a céltalannak tűnő lámpa. Ha nem veszi komolyan sem jármű, sem gyalogos, az is veszélyforrás.

2016. febr. 23. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:
Az is roppant veszélyes akkor, hogy én autóval meg kell álljak, nem? Szerintem szüntessük meg a zebrákat :D
2016. febr. 23. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
100%
Sok országban felismerték ezt a problémát és a villamosé az elsőbbség a zebrán. Ugyanakkor nagyon ritka idehaza a zebrán villamos által elgázolt gyalogos, ami arra enged kövrtkeztetni, hogy mind a gyalogosok, mind a villamosvezetők alapvetően tisztában vannak a fizika és a KRESZ szabályai között feszülő ellentmondásnak. Azt se felejtsük el, hogy a villamospályákon átvezető zebráknál különösen ügyelnek a beláthatóságra, így mindkét fél jó eséllyel észleli a veszélyt.
2016. febr. 23. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
0%
#8-as ez jó :) Tengeralattjáró vs gyalogátkelőhely xD Ha találsz ilyet, linkeld be ide xD
2016. febr. 24. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

A villamosoknak egyébként nagyon jó fékjei vannak. (Mágneses sínfék), Ami az engedélyezett 50km/h sebbességről is nagyon rövid féktávolsággal teszi lehetővé a megállást. Ez mindre igaz a combinotól a cafon át a tátra villamosig. Pont azért mert a városi forgalomban sokszor van szükség a gyors megállásra. Ezért nem is érdemes meghúzni a vészféket rajta, mert ebben az esetben úgy áll meg, >>mintha betonfalnak ütközne<<.

Ha mindenhova jelzőlámpát helyeznénk, gondoljunk csak bele, mekkora költség lenne ez a fenntartónak! Arról nem is beszélve, hogy nem is mindenhol kivitelezhető ez,így marad a nézelődés és az óvatos közlekedés minden résztvevő felől.

2016. febr. 25. 00:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!