Mennyire életszerű, hogy a buszoknak, villamosoknak elsőbbséget kell adniuk a zebrán a gyalogosoknak?
Mivel ugye a gyalogosoknak a zebrán a járművekkel szemben elsőbbségük van, ha nincs lámpa, akkor még egy villamosnak is meg kell állnia, ha valaki át akar kelni.
Ezt roppant veszélyesnek, és forgalomakadályozónak tartom. Egy villamos nem úgy fékez, mint egy személyautó. Eleve fizikailag sem tud olyan lassulást produkálni, kitérni megint csak nem tud. Ehhez hozzájön, hogy bármilyen tömegközlekedési eszközt (még ha fizikailag képes is jó lassulásra) hirtelen fékezni nem biztonságos, mert az álló, illetve biztonsági öv nélküli utasok megsérülhetnek.
Tehát a hirtelen fékezés egészen biztosan veszélyes az utasokra, ha pedig pl. egy villamos nem tud megállni, akkor akár halálos lehet arra, aki éppen át akart kelni az úton. Ennélfogva a villamosok egy ilyen biztosítás nélküli zebrát csak úgy tudnak megközelíteni, ha 10-20-szal döcögnek, ami meg indokolatlanul lassítja a forgalmat.
Értem én, hogy van ez az elsőbbségadás dolog, amit nem lenne szerencsés úgy módosítani, hogy pl. villamosokra nem vonatkozik, mert megint csak baleseti forrás lenne. Én leginkább azt nem értem, hogyan lehetséges, hogy lámpa nélküli zebrákon kell vezetni egy villamos- vagy bármilyen tömegközlekedési vonalat. Ha mindenhol lenne lámpa, akkor ilyen probléma fel sem merülne.
Kaptál értékelhető, hasznos választ, csak neked nem tetszik. Ne bennünk keresd a hibát!
Az valóban ideális lenne, ha minden zebrához kerülhetne lámpa. De ha annak működése nem függ a gyalogostól, akkor annak is van forgalomlassító hatása. Tudok pár olyan lámpát, ami nem útkereszteződésben van, hanem csak zebránál. Senki fia-borja nincs gyalgos a közelben, de tilosra vált. Ez sem jó.
Ahol a gyalogosnak van egy jelzőgombja, ott azért szokták szidni a gyalgost, megoldást, minek nyomogatja. Hova siet.
Lenne még kérdésem a nagy járművekkel kapcsolatban.
fogadjuk el a vicc kedvéért, hogy a kamionnak, busznak, villamosnak nem kell megállnia a lámpánál.
Szerinted teljesen veszélytelen az, ha az egyik sávban a Merci megáll, a busz mellete nem? A megálló járműt látva elindul a gyalogos, és… aztán mi lesz?
Kedves kérdező! Én sokkal veszélyesebbnek gondolom azt, hogy ma 10 személygépkocsiból 9 nem áll meg a zebránál. ha mégis megáll, a frászt hozza a gyalogra, mert túl korán indul tovább.
És veszélyes tud lenni ám a céltalannak tűnő lámpa. Ha nem veszi komolyan sem jármű, sem gyalogos, az is veszélyforrás.
A villamosoknak egyébként nagyon jó fékjei vannak. (Mágneses sínfék), Ami az engedélyezett 50km/h sebbességről is nagyon rövid féktávolsággal teszi lehetővé a megállást. Ez mindre igaz a combinotól a cafon át a tátra villamosig. Pont azért mert a városi forgalomban sokszor van szükség a gyors megállásra. Ezért nem is érdemes meghúzni a vészféket rajta, mert ebben az esetben úgy áll meg, >>mintha betonfalnak ütközne<<.
Ha mindenhova jelzőlámpát helyeznénk, gondoljunk csak bele, mekkora költség lenne ez a fenntartónak! Arról nem is beszélve, hogy nem is mindenhol kivitelezhető ez,így marad a nézelődés és az óvatos közlekedés minden résztvevő felől.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!