Mennyire életszerű, hogy a buszoknak, villamosoknak elsőbbséget kell adniuk a zebrán a gyalogosoknak?
Mivel ugye a gyalogosoknak a zebrán a járművekkel szemben elsőbbségük van, ha nincs lámpa, akkor még egy villamosnak is meg kell állnia, ha valaki át akar kelni.
Ezt roppant veszélyesnek, és forgalomakadályozónak tartom. Egy villamos nem úgy fékez, mint egy személyautó. Eleve fizikailag sem tud olyan lassulást produkálni, kitérni megint csak nem tud. Ehhez hozzájön, hogy bármilyen tömegközlekedési eszközt (még ha fizikailag képes is jó lassulásra) hirtelen fékezni nem biztonságos, mert az álló, illetve biztonsági öv nélküli utasok megsérülhetnek.
Tehát a hirtelen fékezés egészen biztosan veszélyes az utasokra, ha pedig pl. egy villamos nem tud megállni, akkor akár halálos lehet arra, aki éppen át akart kelni az úton. Ennélfogva a villamosok egy ilyen biztosítás nélküli zebrát csak úgy tudnak megközelíteni, ha 10-20-szal döcögnek, ami meg indokolatlanul lassítja a forgalmat.
Értem én, hogy van ez az elsőbbségadás dolog, amit nem lenne szerencsés úgy módosítani, hogy pl. villamosokra nem vonatkozik, mert megint csak baleseti forrás lenne. Én leginkább azt nem értem, hogyan lehetséges, hogy lámpa nélküli zebrákon kell vezetni egy villamos- vagy bármilyen tömegközlekedési vonalat. Ha mindenhol lenne lámpa, akkor ilyen probléma fel sem merülne.
Először is köszönöm a kedves szavaid.
Másodszor, ha már baromságokról beszélünk, akkor szerintem azok tőled jönnek. Tény, hogy egy autó is el tud ütni egy embert - de a villamos féktávja egy autónak a többszöröse. Plusz elrántani a kormányt nem tudja. (Mondjuk ezeket leírtam fentebb, de hát szövegértelmezés.) Illetve egy villamos sokkal nagyobb sérüléseket tud okozni.
Itt most nem arról a szélsőséges esetről beszélek, hogy egy gyalogos a semmiből jövet villámsebességgel a zebrán terem. Nyilván az már olyan helyzet, hogy nagyon semmit nem lehet csinálni. Az a probléma, hogy a villamosnak 10-20-szal kell egy zebrát megközelítenie, hogy ugyanúgy meg tudjon állni, mint egy 50-nel közlekedő autó.
1. A nagy tömegű, hosszú féktávú járművek vezetői azért kapnak az ilyen járművekre szóló kiképzést, hogy tudják, mit kell tenniük zebrához közeledve.
2. Váratlanul képtelenség a kijelölt gyalogátkelőhelyen az úttestre érni. Ugyanis a KRESZ kötelezően előírja, hogy már a közelében is SZÁMÍTANI kell arra, hogy ott gyalogos szeretne átkelni.
Ja, s még valami! Sehol a világon nem köteles a gyalogos ismerni a gépjárművek tulajdonságait, s a rájuk vonatkozó szabályokat.
Nem lehet olyan rendelet, mely szerint, ha Babetta jön, akkor átmehetek, ha kamion, akkor nem.
És merre ágazzon el a döntésfa, ha egyik sávban egy régi kis Polski jön, a másikban trolibusz?
És mennyire elvárható idős, beteg embertől, kisgyerektől, esetleg szellemi fogyatékostól, hogy felismerje éles helyzetben, mikor mehet és mikor nem?
# 3
Tisztában vagyok vele, hogy egy villamosvezető kisebb eséllyel fog elütni bárkit. Pont azért, mert a jármű adottságai miatt jóval lassabban megy. Ez a fő probléma. Nem elég lassú már így is a tömegközlekedés? Még lassítson meg álljon meg minden egyes gyalogosnak is?
# 4
Ezért írtam az utolsó bekezdést, hiszen ezekkel az elvekkel egyetértek. Itt más megoldás nincs, csak a közlekedési lámpával ellátás. Kérdés, miért nem valósul ez meg, miért csak abból áll Magyarországon a közlekedés, hogy lehányunk egy sínt meg pár zebrát, aztán menjen mindenki amerre tud.
# 6
"Villamospályát keresztező útszakaszokon (ahol a kijelölt gyalogátkelő van) forgalomirányító lámpák működnek."
Sajnos ez nem igaz, mert vannak helyek, ahol nincs lámpa.
"Autóbuszok meg úgy tudnak a zebrán áthaladó gyalogosoknak elsőbbséget adni, mint a kamionok."
Legfeljebb elesnek az utasok. Kamionnal ilyesmire nem kell figyelni.
A kérdezőnek ma kötözködős napja van, miközben fin.ja sincs a közlekedésben résztvevő járművekről..
a vilamos is leragad, ha vészhelyzet van..és van ám rendesen...mert a lámpás kereszteződésben sem érdekli a kismamát a piros lámpa, ő áttolja a gyereket..a többi nem érdekli, csak a barinője a túloldalon...
A kamionról..csak szólok, hogy szintén lövésed sincs, mi is lehet lehet egy raktérben...de bármilyen furgon csukott raktarében is szállíthatnak például 3 mm-es ablaküvegből mondjuk 10 ablaknyit...hiába van kikötve, és lassan is megy a sofőr(pedig te dudálsz mögötte rendesen)egy vakegér miatt, aki éppen pocsolyarészeg, és pont nemérdekli a piros, az miatt egy satufék, aztán el is pattant az árú..
majd ha lesz jogsid némi gyakorlattal, akkor másként fogod osztani az észt.
Addig vedd be a gyógyszert, és aludj egy picit.
A közlekedést nem neked találták ki.
Egyébként a probléma csak nálad merült fel.
Semmi értelme az olyan jellegű válaszoknak, amik arról szólnak, hogy én mennyire vagyok hülye. Utálom, ha személyeskedésbe meg sértegetésbe megy át a dolog, miközben a kérdésre nem sikerül érdemben reagálni. Gondolom azért vagytok ilyen feszültek, mert igazából ti sem tudtok értelmes választ kinyögni, ezért marad az okoskodás.
De mindegy, nem fogok ezek szerint választ kapni arra, hogy miért nem lehet az ilyen lámpa nélküli átkelőket megszüntetni. Nyilván sokkal jobb így, ahogy van, menjen a villamos 20-szal, úgyis mindenki ráér. Aztán varrják a villamosvezető nyakába, ha valaki megsérül - akár gyalogos, akár utas.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!