Sok autós miért ekkora bunkó?
Nem egyszer előfordult már,hogy lelépek a zebrára és a barom direkt gázt ad neki majd lefékez előttem pár centire,jó hogy nem üt el.
Persze a telefon ott van a kezében,mert annyira fontos ember,persze kihangosítani azt luxus.
A híradóban is többször hallani,hogy gyalogosokat ütöttek el a zebrán.
A követési távolságot nem tartják be.
Mi van akkor,ha hirtelen fékezik az előtte haladó autós ??
Arról nem is beszélve,hogy a záróvonalon előznek,stb..
Ennyire frusztráltak az emberek??
Ti nem féltek sokszor ezektől az autósoktól?
A legtöbb inkább normálisan megáll zebra előtt.
Nem tudom, honnan szeded, hogy ez a jellemző. Pesten nem.
Erről lehetne vitatkozni jövőhétig is. Vezetek is, gyaloglok is, de sokszor azt látom, hogy a gyalogosok felelőtlenebbek mint az autósok. Azért mert valaki figyelmetlen a volánnál vagy vezet, nem kell vele elüttetni magunkat. Kicsit könnyebb gyalogosként óvatos lenni mint mondjuk egy 1.5tonnás kocsival. Persze, lehet jönni, hogy KRESZ szerint igy meg úgy, de senki nem él a KRESZ szerint. Engem is ütöttek el, rosszúl mértem fel az autó sebességét, hiàba volt nekem elsőbbségem, négy hónap fekvő gipszben ez nem vigasztalt!
Más országokban semmibe van véve a gyalogos! Szó szerint. Érdemes kimenni Isztambulba és megnézni mi folyik ott! Utána egy kis telefonálás vagy záróvonal nem fog aggasztani.
Mert sok ember bunkó. Nyilván autósként is azok.
Én is sokszor tapasztalok értelmetlenül szabálytalan vezetést (azért van olyan, hogy egy záróvonal átlépés teljesen biztonságos és van némi oka). Ez ilyen, az emberek nem jólneveltek ott sem.
Kétszer fordítva közlekedett valaki a körforgalomban, na az már érdekesebb.
Zebránál speciel nem szeretek megállni, mert a gyalogosok általában NEM hajlandók átmenni. Ezért fékeztem el a lendületet? Nem értem őket. Azért mások miatt ne büntessük már azt, aki normális, úgyhogy többnyire azért megállok :) Főleg, ha utánam is jönnek, így nem tudna átmenni ugyanakkor (mert ha megállok, akkor lassítok és nem nyer vele semmit, hogy megálltam, ha utánam átmehetne).
Megmondom oszinten, en mindig nagyon figyelek a zebranal a gyalogosokra, es valoban sokszor latom hogy autosok direkt inkabb gazt adnak, mint hogy megalljanak (kicsit hasonlo szitu mint amikor a buszt nem engedik ki a megallobol, pedig azt is illene). Ugyanakkor a gyalogosok is sokszor olyan helyzetet teremtenek, hogy egyszeruen nem latom oket idoben ahhoz, hogy megalljak. Gondolok itt olyanra hogy valaki a zebra elott parkolo, nagy auto mogul hirtelen kilep, vagy mondjuk futas kozben este a zebranal le se lassit, hanem lenduletbol atfut. Megallnek en, ha latnam, de sajnos nem mindig latom.
Ugyanakkor, azt gondolom, hogy barmennyire is szabaly hogy a zebranal meg kell allni, egy autos-gyalogos randevunal mindenkeppen a gyalogos huzza a rovidebbet, es nem hiszem hogy barkit vigasztal hogy "neki igaza volt, az autosnak meg kellett volna allnia", amikor a Janos korhazban az ortopedian a nyilt gerinctoreset operaljak.
Vigyazzatok magatokra, gyalogosok!
Én nem látom annyira sötétnek a helyzetet, de persze azt sem állítom, hogy minden oké.
Én SOHA nem érzetem még magam veszélyben a zebrán. Körülnézek, kb. látom, hogy észrevettek - e, tudom mi mennyi, hány méter, meg tud - e állni, vagy jobb nem erőltetni ha kell inkább várok, aztán átmegyek.
A telefont álproblémának tartom. Bagózni is lehet, pedig az tűzveszélyes is, vagy ehetek, ihatok stb. Mindenki maga felelős azért amit tesz a volán mögött. Ezt a telefont valamiért nevesítette a törvény. CB rádión meg annyit dumálhatok, míg elkopik a szám, pedig ugyanaz.
A követési távolság érdekes. Amit te rövidnek érzel, másnak elég lehet.
A záróvonalon előzés szabálytalan, de sokszor rugalmasabb a dolog, ha egy - egy szabályt megkerülünk. Bevallom, ha egy lassabb valami tököl előttem és belátható az út, de még rohadt hosszan záróvonal van, én is lehagyom a vacakolót.
Na akkor írjon egy nem álszent ember is:
Én is mindig figyelek, hogyha a gyalogos el akar indulni, akkor megálljak mindenképpen, és elengedem. DE, mikor már előre látom hogy valami nagyképű pöccs direkt felveszi a nagymama tempót, na azokat szoktam így megijeszteni, és van hogy elsem halad előttem, direkt elindulok nagy gázzal, hogy pár centire menjek el tőle. Általában be szoktak f0sni. Azért ne a zebrán tegyük már a keményet, hogy direkt lassabban megy zebrán, mint járdán. Én is elgé sokat gyalogolok sokat városban, és mindig igyekezek gyorsan átmenni, sőt ha látom hogy sok kocsi jön, és ráérek, akkor megállok pár méterre a zebártól, hogy ne miattam kelljen megálljon 10 autó.
Követési távolság megint relatív, normálisan városban is vagy 50 métert kéne tartani, hogy minden tuti legyen.
Záróvonalon előzök, mikor az nem indokolt, a záróvonalak felének semmi értelme, se belálthatatlan kanyar, se zebra, semmi.
Hakapeszi, nagyon egyetértek. Nem annyira vészes a helyzet, a legtöbben igyekszenek normálisan viselkedni. Azt persze tudni kell, hiába a Kresz, a gyalogos sérülékenyebb, mint egy autó.
És igen, valamiért a telefon lett tiltva, de ennyi erővel a dohányzást, kajálást és főleg beszélgetést is tiltani kéne. Mert egy kocsiban zajló baráti/családi/munkahelyi vita, igencsak kizökkenti a sofőrt. Még akkor is, ha nem részese.
"direkt felveszi a nagymama tempót, na azokat szoktam így megijeszteni, és van hogy elsem halad előttem, direkt elindulok nagy gázzal"
Gratulálok, csak nehogy egyszer véletlen valami miatt eltéveszd a kicentizést.
Tudod, van Nagymamám, és nem rohan a zebrán sem, mert nem tud. Akkor most direkt ijesztegetni kell?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!