Ha a bicikli út keresztezi a zebrát a zebrán áthaladó gyalogosnak vagy a biciklisnek van elsőbbsége?
Nem igazán értem a kérdést, biztos, hogy a bicikliút keresztezi a zebrát? Zebrán nem szoktak bicikliutat átvezetni, legalábbis én még ilyet nem láttam, pedig bringás vagyok 12 éve, és tele van a város kerékpárutakkal meg zebrákkal.
Talán a bicikliút a zebra mellett halad az úton át?
Ha főútvonalat keresztez a zebra, mellette a bicikliúttal, akkor az áthaladás csak a bringáról leszállva történhet. Ha úttorkolaton halad át a kerékpárút (és a zebra), akkor a kerékpárról nem kell leszállni. Persze, nem ártana, ha mindenki a saját sávjában maradna, gyakran mérgelődöm én is, hogy a gyalogosok a maguk öt méteres zebrájukon nem akarnak elférni, folyton a kerékpársávot is magukévá teszik, a bringás meg szív, és próbálja nem eltalálni őket.
Igen, benne van a nevében. Ezért nem használható az autóút vagy az autópálya motorkerékpárral, az autóbuszsáv taxival vagy akár a személyi számítógép üzleti célokra...
Vagy nem.
Savazzátok a 9-est de igaza van. Gyalogosoknak nem csak jogai vannak hanem kötelességei is, és teljesen logikus és ésszerű ez így.
A zebrÁN elsőbbsége van a gyalogosnak, ez igaz. DE a zebrára csak akkor léphetsz le ha meggyőződtél hogy biztonságosan át tudsz kelni!!!!!!!!!!!!
Azaz ha féktávon belül lelépsz és elütnek akkor te vagy az (el)hunyó.
Ráadásul nem lehet váratlanul lelépni sem.
Én tanultam még kreszt óvodában és iskolában is és úgy tanították hogy megállok. Körülnézek előbb balra, jobbra majd megint balra és ha nem jön semmi akkor mehetek át.
Az is igaz, hogy a kampány előtt eléggé elnyomott státuszban voltak a gyalogosok. Veszélyes volt átkelni néhány helyen mert semmi tolerancia nem volt a gyalogokkal szemben. Azonban a "zebra a gyalogoké" kampány pár tahó gyalogosnál túl lőtt a célon...bár ezt a problémát majd megoldja a természetes szelekció, csak azokat az autósokat sajnálom akiknek emiatt megy tönkre az élete.
A gyalogosok meg feltűnően tojnak a bringaútra, úgy használják mintha csak járda lenne, szóval jogosan ordította le a fejed. Én nem ordítottam volna le a fejed, de kb 30-as tempóval közlekedek, és ha te úgy gondolod hogy nem zavar ha ennyivel megyek el melletted, akkor engem sem zavar.
Van némi igazság abban, amit írsz, ám a KRESZ ebben az esetben egyértelmű.
"a zebrára csak akkor léphetsz le ha meggyőződtél hogy biztonságosan át tudsz kelni!!!!!! " - fel van festve, ki van táblázva: ez a hely azért van, hogy itt biztonságban átkelhessek.
"Azaz ha féktávon belül lelépsz és elütnek akkor te vagy az (el)hunyó." - a KRESZ 43. paragrafusa szerint ez nem fordulhat elő. Ha a gyalogos "féktávolságon belül" lép a zebrára, akkor a járművezető túl gyorsan hajtott.
"Ráadásul nem lehet váratlanul lelépni sem" - igaz. Gyalogátkelőn sok minden lehet váratlan: pl. tengeralattjáró, mamutcsorda, birodalmi csillagromboló, stb. Speciel egy dolog nem: a gyalogos. Mégis, mi várható egy gyalogátkelőn?
"Azonban a "zebra a gyalogoké" kampány pár tahó gyalogosnál túl lőtt a célon..." -elég elkeserítő, hogy kampányra van szükség azért, hogy egyesek tisztában legyenek a rájuk vonatkozó legalapvetőbb szabályokkal. Attól, hogy sokan nem ismerik/nem hajlandóak betartani, ez egy negyven éve létező szabály. Nem az a gond, hogy mostanában kezdik betartatni a járművezetőkkel, hanem az, hegy eddig senki nem foglalkozott ezzel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!