Budapesten hogyan lehetséges egy ilyen könnyebb átszállást végrehajtani a Deák téri metróállomáson?
Jópofa elképzelés. Ja, nem.
Ha mondjuk meg is van mindhárom mindegyik vágány egy helyen, egy adott peronról max 2 féle metró között lehetne átszállni, a harmadikhoz lépcsőzni kellene, hiszen egy peronnak csak két oldala van. Tehát az is időveszteség.
Az építés pedig kábé lehetetlen, legalábbis az ésszerűtlenség netovábbja lenne, a költségekről nem is beszélve. Na meg megőrülne Budapest népe az évekig tartó lezárástól. Mert azt ugye tudod, hogy ez nem kéregmetró, hanem pajzsos technológiával épült.
Arra sem gondoltál, hogy a kettes és a hármas metró vonala merőlegesen találkozik a Deák téren. Tehát bazinagy, akár 2 kilométeres pályaívsugár lenne szükséges. Sajnos a metrók nem tudnak derékszögben kanyarodni.
Amúgy a 2-es és a 3-as már össze vannak kötve, itt láthatod, hogy az ív ("kanyar") 1800 méter hosszú
Ha tegyük fel megépítesz egy ilyen kanyart és létrejön az áhított közös utascsarnok, akkor utána a szerelvényeknek vissza kell térniük az eredeti útirányba, ami újabb kb 2 kilométeres kanyart jelent. Tehát a te időspórolós ötleted mintegy 4 kilométer plusz utat, ezáltal időveszteséget okoz, ráadásul az ívekben a járművek csak lassabban tudnak haladni, ezért ez plusz időveszteség. Aztán az a pár százmilliárd forint is kerülhetne jobb helyre.
Szóval mind technikailag, mind anyagilag egy nagy ökörség a felvetésed. Az átszállás pedig jelenleg a 2-es és a 3-as között max 1 perc, amit nemigen van hová redukálni.
Ja és gondoltál már arra, hogy ha a kisföldalattit leviszed 30 méter mélyre, akkor a 200 méterre lévő Vörösmarty téri végállomásig milyen emelkedője lenne? Áh, hagyjuk is.
Nem jópofa, hanem korszerű lenne. A járművek nem fordulnának, hanem mennének tovább. Nyugaton azért tudnak ehhez hasonló terveket végrehajtani, mert nincs az mint nálunk, hogy mindent a az ellenérvekhez. és a problémákhoz kötnek!
Ajánlanék egy utazást Nyugat-Európába. XD
Kérdező, az ötlet kiváló lenne egy új csomópont kialakítása esetén, de itt az egyik egy 1896 óta adott nyomvonal (igaz, 1970-ben minimálisan módosították), ami alatt 1976 óta találkozik két tök eltérő irányú vonal.
Egy ilyen struktúra átépítése valószínűleg soha nem térülne meg és legalább 5 évre használhatatlanná tenné az érintett csomópontot. Kizárt, hogy megérné. Ezerszer többet lehet javítani a helyzeten egy jól kitalált menetrendi struktúrával, mint sokmilliárdos, óriási vakondmunkával.
Természetesen új csomópontokat lehetne közös peronokkal tervezni, de ehhez évtizedekre előre lefektetett tervekre volna szükség. Ilyen távlati gondolkodás idehaza nem volt jellemző, így épülhetett át eredeti helyén az Örs vezér tere állomás és így nem épült négy vágányosra az M4-M5 vonalak Kálvin téri állomàsa (ami persze így csak az M4-et szolgálja ki, míg világ a világ).
Ne legyél már amatőr! Ha összehozod így őket, akkor ne is legyen átszállósdi. Legyen olyan a metró, mint a csomagelosztó rendszerek. Ráülsz egy székre, s a futószalag arra az állomásra visz el, ahová menni akarsz.
Az ötleted egyébként elviekben sem jó, de keresztülvihetetlen. Képtelenség azonos szintre hozni a három vonalat, nem hogy egy irányba hozni.
Pest gyakorlatilag ártér. A talajszerkezet egyáltalán nem kedvez a metróépítésnek. Nagyon nagy munka minden fúrás, az alagút biztosítása építés közben, s véglegesen is.
A zsúfoltságon mit segítene az elképzelésed? Szerintem csak rosszabb lenne.
Gondolj csak bele, hogy a Fehér úti metró-HÉV összekapcsolás is mekkora nagy beruházás! Az egyik végállomást át kellene vinni a másik oldalra. A HÉV-et csak a Nagy Lajostól befelé lehetne. De hol és hogyan keresztezze a Kerepesi utat (Metró sűrűség!?). Képtelenség.
A metró végállomást föld alatt át lehetne vezetni a másik oldalra, hely is van. De a kocsiszínnek már nincs. A forgalomba beálló és onnan kiálló szerelvények hogyan jutnak át az út túloldalára? Vagy bontsák le a lakótelep egy részét?
És ez csak egy felszíni építkezés.
El nem tudod képzelni, hogy mekkora nagy meló az, amit kitaláltál, s mennyire nincs semmi értelme.
De át tudnak menni a remizbe, mert míg az alagút épül a metró át tud menni teljes mértékben. Igaz, csak később kell vágányzár, de meg lehet oldani az egyvágányos közlekedést.
Minden csak akarat kérdése. Nem csak a matematika számít, hanem a kreativitás is. Az utóbbira nagyobb szükség van.
Hát látod, ezek annyira gyengék, hogy a 4-es metrót sem tudták összehozni semmivel. Biztosan nem te voltál a professzoruk. Sokat veszít a világ azzal, hogy nem te okítasz az egyetemen. Értelmetlen az egész, amiket írsz, s meg sem valósítható. Kreativitással sem.
Nem mellesleg a Fehér úttól kifele a metró másfél perces sűrűsége megbénítaná a forgalmat a Fehér út-Nagy Lajos király útja irányában, s az összes mellékutcán a Kerepesi és Veress Péter úton.
Másfélperces követés tényleg túlzás.. Két perc is elég. Vagy három. Egyébként nem akarok professzor lenni, csak felmerült bennem ez az ötlet. Hogy ne kelljen annyi időt tölteni az átszállással. Ha lenne rá elég milliárd, meg lehetne építeni.
Am Debrecenbe kellene másfélperces vagy két perces követési távolság. A villamosoknál. Volt, amikor nyolc perc múlva jött, pedig nem is láttam, hogy az előző elment.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!