A kamionok előzhetnek autópályán? Nem mindegyikben van tachográf?
Az autópályán láttam (talán az M7-esen?),egy magyar rendszámú "tartály"pótkocsival egy osztrák rendszámú MAN nyerges vontató folyamatosan a belsőben ment, ha elegen összegyűltek mögötte, csak akkor ment vissza a külsőbe.
Valahányszor villogtak rá, ő elakadásjelzővel visszavillantott, és hiába tudott volna visszatérni, nem ment vissza,csak előzte a többi kamiont.
Több a külsőben haladó kamionos is lehúzódott a leállósávba,hogy elengedjék, ha épp nem tudott a belsőben haladni.
Én most nem tudom,hogy ők előzhetnek e egyáltalán, hallottam,valami olyat,hogy meg van tiltva, de akkor is, a tachográffal ilyenkor mi van?Mert bár azt sem tudom,hogy egy kamion mennyivel mehet, meg,hogy ez mennyivel ment, de hogy úgy mondjam "nem állt jól neki ez a sebesség", biztos,hogy nem ilyen tempóval kellett volna mennie, sok volt az tuti.(nem láttam még kamiont ilyen gyorsan menni, persze egy kamionhoz képest gyorsan)
Viszont az szimpatikus volt,hogy a többiek segítették.
Ez nem függ össze a tachográffal. A kamionok 85 - 90 - re le vannak szabályozva. Persze meg lehet buherálni, de nagy a lebukás veszélye, évente van műszaki, sok egyéb ellenőrzés, nem jellemző, hogy 90 felett menjenek. Sík úton, mert lejtőn "el lehet engedni" akármeddig is.
Itthon nappal előzni tilos - ez egy szabály. Mondjuk hülye szabály, én sem igen tartom be, a sort ugyan nem előzöm végig, de ha egy - két kocsi tököl előttem, már hagyom is le őket.
"Itthon nappal előzni tilos - ez egy szabály."
Nem igazán ez a szabály, és szabad is előzni, de csak akkor ha a legbelső sávot nem foglalod el! Vagyis ha 3 sávos részen nincs konkrétan megtiltva az előzés, akkor szabad 7,5 tonna feletti járművel is előzni reggel 6 és este 10 között.
A kérdésben szereplő teherautó pedig szabálytalan volt kicsinykét.
Lehet, hogy kissé túl van szabályozva, de az is félelmetes volt régen amikor 130-cal toltak le a pályán, sőt néha a sima főutakon is.
Utolsó, ez úgy marhaság, ahogyan van. Eleve a legtöbb államban alacsonyabb a személyautókra vonatkozó korlátozás, mint Európában, és bizonyos államokban igenis van külön limit a teherautókra.
Az előzés szabályai is mások: nem magát az előzést tiltjàk jellemzően, hanem egyszerűen kiírják, melyik sávot milyen típusú jármű használhatja. És itt is igaz, hogy államonként mások a szabályok: nyilván az arizonai sivatag közepén csapathat a ménes a belsőben, de New York elővárosában ugyanezért halálra bünteti (sic!) a rendőr.
Ezen kívül 2x1 sávos utakon kötelező sok államban félreállnia annak, aki 4-5 autót összegyűjtött maga mögött.
Szóval lehet lázadozni a nyugatról hozzánk is beszivárgott szabály ellen, de akkor ezt annak tudatában tegyétek, hogy ez bizony egy nagyon sok, általunk közlekedésbiztonsági szempontból példaértékűnek tartott országban létező szabály.
Célja pedig nem más, mint a két forgalmi sáv sebességének egyenletes szinten tartása, hiszen minél kevesebb a jelentős lassulás egy autópályán, annál kisebb a ráfutásos balesetek szàma is. Ezért cserébe pedig igazán megéri bevállalni azt, hogy 80 helyett csak 75-tel mész, ha épp kifogsz egy romhalmazt magad előtt.
"Utolsó, ez úgy marhaság, ahogyan van. Eleve a legtöbb államban alacsonyabb a személyautókra vonatkozó korlátozás, mint Európában"
Igen alacsonyabb a személyautókra, és? Ki állította az ellenkezőjét? Azt mondtam, hogy a kamionok ugyanannyival mehetnek, mint a személyautók... Gyakorold az értő olvasást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!