Tahográfos korongos kocsinál hogy vannak a pihenő idők?
1.elindulás előtt mielőtt elindulnák +kell írni a korongot ha olyan és be kell helyezni a helyére és akkor onnantól kezdve megy a vezetési idő, mégha utána meg is állok bizonyos időre? És hogy kell be helyezni a korongot, van szabályos elhelyezése?
2. úgy tudom 4 óránként 45 perc szünetet kell tartani vagy felosztva 2 óránként 15 percet..jól tudom? vagy lehet még varjálni a pihenőidővel hogy nem ez alapján kell leállni? pl. megyek már 1 óárja és meg állok mondjuk pakolni negyed órára kb az beszámítható pihenőidőnek?
3. ha a pihenőidőt kezdem át kell állítani a korongos tahográfon műszerfalon a pihenő szimbólumra(annak mi a jele)? vagy ha vége a műszaknak visszaérek a telephelyre mi a teendő hová kell állítani melyik szimbólumra...?
kérdező kétszázezer Ft alatt nincs büntetés magyarországon,azt javaslom hogy tökéletesen tanuld meg mert könnyen elveszik a csendőr egy havi fizetésedet.
3 szimbólum van:
-vezetési idő: jele a kormány
-pihenő idő:jele az ágy
-munkaidő:jele 2 keresztbe tett kalapács.
remélem digitálissal fogsz dolgozni,az egyszerűbb.
Ha dolgozni is akarsz, akkor javaslom alaposan tanulmányozd át a vezetési és pihenő időkről szóló szabályokat, mert ez - ennyi tudással - nagyon sokba fog kerülni.
Mindent leírni viszont itt lehetetlen.
Kedves confiance.
Legközelebb inkább semmit se írj, ha fogalmad sincsen róla.
Egyik mondatod sem igaz.
Az a 11 óra csak 10 óra és nem kell pótolni. (Vezetési időt miért is kellene. Csak a pihenőt kell ha csökkentett, abból is csak a hetit, 3 héten belül és egyben)
A vezetés közbeni szünet meg legfeljebb 4,5 óra vezetés után legalább 45 perc, ami, ha több részre van osztva, akkor legalább 15 perceknek kell lennie, de a 4,5 óra vezetésen belül az utolsónak mindenképp legalább 30 percnek.
Satöbbi, satöbbi, satöbbi.
Sajnos, az a helyzet, hogy ennek a világ legegyszerűbb dolgának kellene lennie, nevezetesen annak, hogy mennyit dolgozhat egy kamionsofőr. De nem egyszerű, nehéz lenne röviden összefoglalni. Szerintem szándékosan van így, hogy büntetni lehessen. Nem hiszem el, hogy ne lehetne sokkal egyszerűbben megoldani az egészet. Ha egy péket, tanárt, vagy asztalost megkérdeznek, menni lehet a mun kaideje, biztos rá tudja vágni: kérem, ennyi és ennyi.
Csak nagyon átfogóan: naponta 9 órát lehet vezetni, de hetente kétszer 10 - et is. Egyvégtében max. 4.5 órát lehet menni, erre 45 perc pihenőt kell tartani, de ez felosztható 15 + 30 percre is. A sorrend számít! Egyszer mondjuk 2 óra vezetésre 15 perc pihenő, aztán még 2.5 órára még egyszer 30 perc. Fordítva nem jó.
Kéthetente 90 órát lehet menni. Egy hét 6 x 24 órából áll, aztán heti pihenő, ez 45 óra, csökkenthető, 24 - re, de akkor a hiányzó 21 órát a harmadik hét végéig vissza kell pótolni.
A 45 (15 + 30) perc nem számít bele a napi pihenőbe. De ha állsz 3 órát pihenőn, napközben, az már igen, erre már elég 9 órát kivenni, és ez így teljes napi (tehát nem rövidített) pihenőnek fog számítani.
Örökzöld vitatéma a munkaidő. A szerintem helyes változat: Megmozdulástól megállásig 13 óra telhet el, így lesz a napi pihenő 11 óra, hiszen ennyi marad a 24 órából, illetve 15 órás műszak, ekkor csak 9 marad a 24 - ből, azaz ez rövidített pihenő, ilyen háromszor lehet egy héten. Nomármost, a 13 ill. 15 órás műszakokon belüli munkaidő (ami áll vezetésből és egyéb - ami nem pihenő - tevékenység összegéből) 12 óra lehet, hetente összesen 60 óra.
És ez még nem is minden. A végletekig túl van bonyolítva. Az egészet 28 napra visszamenőleg ellenőrizhetik, s jaj annak - főleg Kelet - Európában - aki egy perccel is eltér ezektől. S ha nem tudná valaki: a parkolók száma elégtelen, egész Európában, egy csomó előre nem látható körülmény van, így tökéletesen betartani is bajos ezeket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!