Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Tahográfos korongos kocsinál...

Tahográfos korongos kocsinál hogy vannak a pihenő idők?

Figyelt kérdés

1.elindulás előtt mielőtt elindulnák +kell írni a korongot ha olyan és be kell helyezni a helyére és akkor onnantól kezdve megy a vezetési idő, mégha utána meg is állok bizonyos időre? És hogy kell be helyezni a korongot, van szabályos elhelyezése?


2. úgy tudom 4 óránként 45 perc szünetet kell tartani vagy felosztva 2 óránként 15 percet..jól tudom? vagy lehet még varjálni a pihenőidővel hogy nem ez alapján kell leállni? pl. megyek már 1 óárja és meg állok mondjuk pakolni negyed órára kb az beszámítható pihenőidőnek?


3. ha a pihenőidőt kezdem át kell állítani a korongos tahográfon műszerfalon a pihenő szimbólumra(annak mi a jele)? vagy ha vége a műszaknak visszaérek a telephelyre mi a teendő hová kell állítani melyik szimbólumra...?



2013. márc. 9. 16:51
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:

Utolsónak. Gratulálok, szép és lényegretörő leírás, egy kis hibával.

28 napot kell tudni legalább visszamenőleg bemutatni, de!

Amennyiben többet mutatsz - digit kártya jóval többet tárol el - akkor akár egy évre visszamenőleg ellenőrizhetnek.

2013. márc. 10. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 szántóvető ***** válasza:

11-es ez igaz de büntetni csak 28 napra visszamenőleg büntethet.

hakapeszi maki asszem kanadában van olyan hogy reggel 6-tól este 6-ig közlekedhetsz,ez alatt az idő alatt annyit mész amennyit akarsz utána szigorúan pihenő.mennyivel egyszerübb.nálunk meg a forgalom nehezíti a dolgunkat,rákényszerít az AETR hogy siessünk mivel magyarban parkolók sincsenek.De elég egy hiba és tömegkatasztrófa történik.akkor persze a kamionista a hibás..

a másik meg,hogy 5 évente meg kell védeni a szakmánkat!!!(GKI-vizsga).én nem tudok még egy szakmát mondani ahol ezt előírják.fizikai munkás vagy értelmiség:egyszer megszerzi a papírját aztán dolgozhat a szakmájában 50 évig is akár.

2013. márc. 10. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 szántóvető ***** válasza:

"Nomármost, a 13 ill. 15 órás műszakokon belüli munkaidő (ami áll vezetésből és egyéb - ami nem pihenő - tevékenység összegéből) 12 óra lehet, hetente összesen 60 óra."-ezt még én sem értem:a műszak=a munkaidővel nem?

ezt a heti 60 órát sem értem,ez is munkaidő?ha ez igaz lenne akkor hogyan lehetne vezetni 56 órát egy héten?(2 hét alatt 90-et)

2013. márc. 10. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
szántóvető: igen, ezt nemrég tudtam meg én is, most kezdik feszegetni. Más a műszak ideje, megmozdulsz reggel 8 - kor, megállsz este 21 - kor. 13 óra. Ebben vannak pihenők is, 45 perces megszakítás stb. De a hazai szabály - de állítólag idekint is foglalkoznak vele - hogy 12 órát dolgozhatsz. Ez a vezetés ideje, ez ugye legfeljebb 10 óra, plusz, az egyéb tevékenység, rakodás, papírozás, javítás, minden, ami nem pihenő. Így együtt lehet 12 óra. Most a főnököm erre van rákattanva, tart tőle, hogy belekötnek. Úgy lehet kivédeni, hogy még ezzel is foglalkoznunk kelljen, hogy ha csak lehet, pihenőre kell tenni a tachográfot, ha állunk. Persze óvatosan, hallottam, akibe belekötöttek, mert tankolt, és megszokásból ágyra tette, s ugye, ha tankol nem pihen és akkor vége a világnak.
2013. márc. 10. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 A kérdező kommentje:
de úgy kérdezem hogy ha már autóztam 1 órát de meg kell állnom várakozni bizonyos időre még nem tudok pl rakodni és egy helyben ülök akkor lehet pihenő időt tartanom annak ellenére hogy még csak 1 órát vezettem se nem 2-t se nem 4,5 öt ???
2013. márc. 11. 10:45
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!