Budapesten tényleg kell, vagy lehet pénzt adni a vizsgabiztosnak?
Örökzöld téma, 40-50 éve szóbeszéd a vizsgabiztosok lefizetése. Rizikós ilyesmire vállalkozni, könnyű lebukni. Nem kell más, mint megnézni, hol tettek sikeres vizsgát a 3-4 alkalommal bukottak. Erről bővebben, a Dunántúl legnagyobb korrupciós botrányáról, itt lehet olvasni:
az oktató tudni fogja hogy melyik a pénzes VB, melyik az amelyik tényleg azt nézi hogy vezetsz.
a pénzes addig szopat amíg meg nem buksz, bevisz olyan helyzetekbe ahol nagy az esélye a hibázásnak, feltéve ha nem jattoltál.
a korrekt meg csak akkor buktat ha tényleg béna vagy.
beszéld meg az oktatóddal, h a kövi vizsgára viszed a lóvét, és ő úgyis tudni fogja hogy az adott VBnek érdemes-e odaadni, vagy sem. aztán adj bele amit tudsz, a vizsga közben úgyis rájössz majd, hogy ez éles helyzet, vagy már az elején le tudta zsírozni.
úgy gondolom hogy vannak olyan emberek, akiknek a vizsgadrukk olyan szintű stresszhelyzet, h képtelenek teljesíteni. mondjuk nekem elméleti dolgokkal sosem volt bajom, de az autóvezetés mindig is szívügyem volt, mégis lefagytam. 3 éve megvan a jogsim, normálisan, körültekintően vezetek.
1. Elindulás gyorsulás:
hibapont: pedál, kormány, kézifék nem megfelelő használata, nem egyenletes, lassú ill. erőszakos indulás, biztonsági öv, jármű kivilágítása
bukás: elindulás előtti első ellenőrzések nem mennek, elgurulás, körültekintés és irányjelzés elmulasztása
2. Haladási sebesség:
hiba: magas fordulatszám, motor rángat, rossz sebváltás, gyorsulás-lassítás darabos, helytelen követési- ill. kis oldaltávolság
bukás: technikai kezelés leköt, rángatod a kormányt, akadályozás, kis követési táv, megtévesztő sebesség, fékkészenlét hiánya, durva fékezés, gyorshajtás, relatív gyorshajtás
3. Nyomtartás, irányváltoztatás, kanyarodás:
hiba: bizonytalan kormányfogás, szlalomozás, kormányzás kanyarban, a mögöttes forgalom nem figyelése, meredeken kihúzódás, akadály kései észlelése, besorolás késve, helytelen besorolás
bukás: nem folyamatos kanyarodás, nem jó iránytartás, járdára fel, indokolatlan kuplungozás, nincs jobbra tartás, nincs körültekintés vagy irányjelzés, sávelhagyás, elsőbbségadás elmulasztása
4. Helyzetfelismerés, közúti jelzések, észlelés, jelzés adás:
hiba: távol kezdesz lassítani, későn észlelsz, lassan reagálsz, piros-sárga felkészülés, tilosnál sebességfokozatban, gyalogoscsalogatás, jelzés későn, korán, röviden, hosszan, tükrök, forgalom nem megfelelő figyelése, lassú jelzésészlelés
bukás: nézel, de nem látsz, közúti jelzések figyelmen kívül hagyása, gyalogosok, figyelmetlenség akadályozás, körültekintés, irányjelzés elmulasztása, elsőbbségadás elmulasztása
5. lassítás, megállás:
hiba: motor lefullad, nem megfelelő fékezés, nem egyenletes lassítás
bukás. rendszeres durva fékezés, fék-kuplung kezelésének hibája, a forgalmi viszonyoknak nem megfelelő fékezés, körültekintés, irányjelzés elmulasztása
6. manőverek:
bukás: ha nem tudod végrehajtani
Végül: bármilyen vészhelyzetbe kerülés azonnali bukás.
A felsorolás nem teljes, hibapontokat több bakiért lehet összeszedni, de a "stop tábla" előtti minimális gurulás nem tartozik az azonnali bukások közé.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!