Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Budapesten közlekedve belefér...

Budapesten közlekedve belefér ha rendőrért kiáltó kihágásokat követek el?

Figyelt kérdés

Nem messze lakom Budapesttől, de számomra nehéz az ottani közlekedés,pedig ott tanultam vezetni, elképzelhető,hogy csak szimplán hülye vagyok, de mikor legutóbb is ott jártam úgy álltam neki,hogy mindent annak rendje szerint így ha benéztem a lekanyarodást akkor mentem még 20 km-t mire legközelebb le lehetett kanyarodni mert nem akartam záróvonalt átlépni meg szabálytalanul bekanyarodni, de mikor már 10-20 perceket vesztegettem el a tekergés miatt megmondom őszintén,hogy szartam bele a felfestésekbe, körülnéztem, sehol senki, úgy átmentem a záróvonalon, kanyarodósávból tovább mentem egyenesen, de még a forgalom elől elzárt területre is sikerült behajtanom /tudatosan/.


Én eleve olyan vagyok,hogy itt ahol lakom még akkor sem kezdtek bele az előzésbe pl. zebránál ha látom,hogy nincs se gyalogos se szemből érkező forgalom mert fontosnak tartom a KRESZ betartását és biztos nem véletlen van az a felfestés, de Pesten egyszerűen nem tudtam magam ehhez tartani, őrület.


2015. ápr. 18. 10:36
 1/10 anonim válasza:
0%
:D Ez jó :D Ne foglalkozz semmivel,ők is úgy mennek ott,mint akiket kergetnek.
2015. ápr. 18. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Én soha nem bántanék embert, de tegnap nem volt pénzem sörre, úgyhogy kiraboltam egy nyugdíjas házaspárt. Csak kicsit vertem össze őket, valószínűleg túl fogják élni, de muszáj volt.


Iróniát félretéve: a legtöbb baleset nem szándékosan történik. Akármilyen hihetetlen, a balesetek azért következnek be, mert a sofőr nem veszi észre, hogy jön valaki innen vagy onnan vagy amonnan.


Azzal, hogy átmész a záróvonalon, automatikusan balesetveszélyes helyzetet teremtesz, hiszen a többi közlekedő (például akit nem veszel észre) nem fog arra számítani, hogy valami fax ilyen manővert hajt végre - és már kész is a baj.


A szabályokat nem azért találták ki, hogy szpassanak vele, hanem hogy megvédjék a közlekedésben résztvevők életét. És e szabályok betartása alól nem nyújt felmentést az, hogy elnéztél egy lehajtót.


Komolyan, az autópályán is visszafordulnál?


Ilyen mentalitással légyszíves, ne vezess autót.


(Tudom, mindjárt jönnek a keménycsávók, akik megmondják, hogy ha nem látja senki, akkor nyugodtan, meg biztos én is fordultam már vissza záróvonalon, meg édesanyám különben is a legősibb mesterséget űzi - nem érdekel. Lehet lepontozni, de az ilyesmi akkor is baromi veszélyes.)

2015. ápr. 18. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Ez igaz, viszont valóban van pár szabály, ami tényleg azért lett kitalálva, hogy szopassák vele az embereket.


Vagyis persze nem a szopatás a cél, hanem a pénz, de ez a megbüntetett embereknek bizony borzasztó szopatás.


Ilyen például Budapesten azt hiszem a Király utca vagy valamelyik, ahonnan nem lehet JOBBRA kanyarodni a 4-6-os villamos közlekedte nagykörútra...... Ha mégis megteszed, sarkon a térfigyelő kamera és már jön is az 50 ezres bírság. De vannak ilyenek elszórva még pár helyen.


Simán lenne hely, lehetőség, veszélyes se volna senkire se, mégis ez a szabály. Olyan, mint egy kibszott egércsapda, aztán hátha belelép a kisegér és a házban lakóknak jobb lesz tőle.

2015. ápr. 18. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

Na 3-as, pontosan erről van szó. Van egy szabály, jelesül a nagykörúti jobbkanyar-tilalmak. Nem látod az értelmét, ezért megszeged. Pedig nagyon is értelmes az a korlátozás: ha ott megengednék a jobbkanyart, a nagy gyalogosforgalom miatt durván visszatorlódna a külső sáv. Igen, van, ahol engedik a jobbkanyart, ott nyilván olyan a kanyarodó forgalom és a gyalogosforgalom aránya, hogy belefér.


Nomármost, te ugyanígy lehet, hogy nem látod egy szabály értelmét, mert nem gondolsz egy veszélyforrásra. pl. elrongyolsz 60-nal egy 30-as korlát mellett, mert nem veszed észre a korlátozással védett szakaszon lévő rosszul belátható kapubejárókat. Vagy mondjuk egy szabálytalan visszafordulást nézel be, ahol az oldalról becsatlakozó autós beléd csattan. És sorolhatnám.


Igen, biztosan vannak értelmetlen korlátozások, de ezeket baromi rizikós felülbírálni. Inkább jelezd a közút kezelője felé a problémát és vagy magyarázatot kapsz rá, vagy megoldják.

2015. ápr. 18. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Az Oktogonnál sokkal nagyobb a gyalogos forgalom és ott mégis meg van oldva arról a kör alakú szarságról.


Meg oké, akkor jogos. De miért 50 ezer a büntetés a megszegéséért? Egy olyan országban, ahol a fizetések 100 ezer körüliek...


Ha megkérdezné őket az ember, akkor vagy válaszra se méltatnának, vagy elintéznék annyival, hogy külföldön is ekkorák a büntetések. Igen ám csak a fizetések nem!

2015. ápr. 18. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

2-es


Azért nem tudok veled egyetérteni mert hatásvadász/túlzás amiket írsz.

Mivel gondolom sejthető,hogy nem a Gyorsforgalmin meg a Szentendrei úton cselekedtem így, hanem a belvárosban, szó sincs arról,hogy valaki belém rongyoljon mert nem életszerű,hogy ott bárki is 80-100-al halad.

Persze, nekem jöhetnek, de ott 50-el lehet menni, ha fékezés nélkül jön belém még akkor is nagy eséllyel túléli mindenki, de nem is ez a lényeg.


Az autópálya meg,hogy jön ide?Mert akkor én azt mondom,hogy ha jön a mentő nem mész át a záróvonalon mert az szabályellenes,hogy átmenj?(nem kell megmagyarázni, értem én csak rohadtul nem vág a témába az autópályás eset -és ez a jön a mentő sem-. Csak nem kéne értelmetlenül vitát gerjeszteni hülye példákkal)


Szívesen nyomnék egy pozitívot, de a személyeskedés (-->"Ilyen mentalitással légyszíves, ne vezess autót.") és a túlzások miatt nem tudok.

2015. ápr. 18. 12:42
 7/10 anonim ***** válasza:
55%

"Azért nem tudok veled egyetérteni mert hatásvadász/túlzás amiket írsz."

Nem, nem ezért nem tudsz velem egyetérteni. Azért nem tudsz velem egyetérteni, mert kifogásokat keresel a saját hülyeségedre. A túlzás pedig azért van, hogy érzékeltessem, mekkora marhaság, amit csinálsz.


"Mivel gondolom sejthető,hogy nem a Gyorsforgalmin meg a Szentendrei úton cselekedtem így, hanem a belvárosban"

És a belvárosban tartott húsz percig, egy elnézett lekanyarodást korrigálni? Na ez a nem életszerű.


"szó sincs arról,hogy valaki belém rongyoljon mert nem életszerű,hogy ott bárki is 80-100-al halad."

Gondolod te. Miközben mások meg röhögve haladnak 70-80-nal, mert azt gondolják, ők megtehetik, mert mindenki más szabályosan közlekedik. Pont ebből adódik a balesetek jelentős része, amikor két olyan sofőr találkozik, aki feltételezi, hogy csak ő nem tartja be a szabályokat.


"Persze, nekem jöhetnek, de ott 50-el lehet menni, ha fékezés nélkül jön belém még akkor is nagy eséllyel túléli mindenki, de nem is ez a lényeg."

De nem a túlélés a lényeg, ember! A közlekedés nem egy élet-halál játszma! Az emberek 99,9999%-a szeretne eljutni A-ból B-be, nem pedig GTA-zni akar Budapesten. A legtöbb embernek már az is komoly gond, ha pár napra szervizbe kell adni az autót, mert egy marha nem adta meg a jobbkezet.


"Az autópálya meg,hogy jön ide?"

Úgy, hogy 20 perces kerülőt írtál. Meg mint logikus folytatása a te gondolatmenetednek,miszerint ha TE elnézel egy lehajtót, akkor jogod van minden szabályt áthágva visszafordulni, mert körülötted forog a világ, és te amúgy is a szabályok felett állsz.


"Mert akkor én azt mondom,hogy ha jön a mentő nem mész át a záróvonalon mert az szabályellenes,hogy átmenj?"

Ismételd át a kreszt. Megkülönböztető jelzést használó jármű továbbhaladása érdekében átléphető a záróvonal, sőt a piroslámpa is figyelmen kívül hagyható - természetesen kellő körültekintés mellett.


"nem kell megmagyarázni, értem én"

Dehogy érted...


"Csak nem kéne értelmetlenül vitát gerjeszteni hülye példákkal"

Nem vitát gerjesztek, azt megteszed te magad a kérdéseddel, én cak elmondtam a véleményemet. Ha nem ezt vártad, akkor mit? Sok-sok igent?


"Szívesen nyomnék egy pozitívot, de a személyeskedés (-->"Ilyen mentalitással légyszíves, ne vezess autót.") és a túlzások miatt nem tudok."

Mint írtam, tisztában voltam vele, hogy le fogsz pontozni. Nyilván ezt a válaszomat is le fogod, mert nem értek egyet veled. Ez pont annyira nem érdekel, mint az előző. Ahhoz azonban tartom magam, hogy ha ennyire nem vagy hajlandó a szabályokat tiszteletben tartani, akkor a többség érdekében jobb lenne, ha nem vezetnél. Te magad írod a kérdésedben, hogy "számomra nehéz az ottani közlekedés,pedig ott tanultam vezetni, elképzelhető,hogy csak szimplán hülye vagyok" - na ezzel nem akarok vitatkozni.


Jöhet a piros kéz, köszi.

2015. ápr. 18. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

Neked ez a válasz adás csak a piros meg a zöld kézről szól?Felejtsd már el,szarok az értékelésre, szeretnéd,hogy print screenneljem,hogy értékelés nélkül hagytam a válaszod?

(nem fogom)


Az a baj,hogy elbeszélsz amellett amit én írok, így nem lehet -nem érdemes-, veled vitázni, a mentős is hülye példa volt -mint neked az autópálya-, és erre megmagyarázod, pedig utaltam rá,hogy nem kell megmagyarázni.Most vagy hülye vagy te is, -és ezzel én sem vitatkoznék-, vagy nincs jobb dolgod mint itt vitázni.

Körülbelül az írásod 70%-a nem kapcsolódik a kérdéshez, feltételezgetsz, "HA úgy lett volna" <---de nem úgy lett nincs miről beszélni.


Ha a kérdésre válaszolnál akkor az úgy nézne ki,hogy

-Nem,nem fér bele MERT..."ebből adódik a balesetek jelentős része, amikor két olyan sofőr találkozik, aki feltételezi, hogy csak ő nem tartja be a szabályokat. "


Ez egy ide kapcsolódó válasz lenne, a többi meg nem történt meg, de tőlem beszélhetünk arról,is hogy mi lett volna ha a mohácsi csatát a magyarok nyerik meg, csak nincs értelme, de időtöltésnek jó.-már akinek van erre ideje-.


Ha egyszer jársz a belvárosban, akkor majd láthatod,hogy van egy kanyarodósáv ami mondjuk rakpartra vezet, ha azt elnézed akkor mehetsz más irányba és vagy 10 utca múlva jön a következő lehajtó amikor ismét lekanyarodhatsz a rakpartra, és ha eközben dugóba kerülsz -ami sanszos-, simán kijön a 20 perc egy elnézett kanyar miatt.

Most kérlek magyarázd meg,hogy erre van más alternatíva, úgyis érdekel mindenkit.Köszönöm!

2015. ápr. 18. 13:25
 9/10 anonim ***** válasza:

Akkor kérlek, írd meg, milyen választ szeretnél hallani a kérdésedre.


Majd bekopipésztelem ide, hogy boldog légy.

2015. ápr. 18. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
5-ös: Igen, ott pontosan azért van megoldva, mert az Oktogon szervízútja (egyes vélemények szerint "kör alakú szarság") kvázi külön jobbra kanyarodó sávként funkcionál, így van kb. 5 autónyi puffer a külső sávig.
2015. ápr. 18. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!