Kawasaki ER-5 belefér az A2 kategóriába?
Csak azért kérdezem, mert ahova beiratkoztam motoros iskolába, ott azt mondták hogy ilyenen fogok tanulni. Ráadásul nagyon tetszik a motor, és árban is nagyon jó úgyhogy simán beruháznék egy ilyenre a közeljövőben. A kérdés csak az, hogy vezethetem-e? Mert ccm-ben és Kw-ban elvileg több mint "kéne", de akkor nem értem, hogy miért tanítanának ilyenen, ha nem fér bele?
És ha tényleg nem vezethetem, akkor milyen hasonló nagyobb köbcentis túra illetve sportmotorokat ajánlanátok?
(3-400.000 Ft-ig)
Az A2-nél még mindig nincs lökettérfogati korlátozás. Nem tudom, melyik okostojás találta ki és terjesztette el, de igen hatékony volt. Bár az értelmes gondolatok terjednének ilyen gyorsan és ágyazódnának be ilyen hatékonyan.
Tudtommal az ER-5 belefér az A2-be, a teljesítménye nem haladja meg a 35 kW-ot, a 0,2 kW/kg-tól pedig messze elmarad. De ha erősebb is 35 kW-nál: lehet kapni gyárilag 25 kW-os kivitelt a korábbi korlátozott nagymotoros jogosítványhoz igazodva.
37 kW. Mostmár akkor tényleg nem értem. :D Tudtommal az A2 kategória 399 ccm-ig vagy 35 kW-ig szól. Bár lehet neked van igazad. Én nem igazán vágom ezeket a dolgokat.
Az a lényeg ha vezethetem. :)
"Tudtommal az A2 kategória 399 ccm-ig vagy 35 kW-ig szól"
Nem. Legfeljebb 35 kW-os teljesítmény és 0,2 kW/kg-os teljesítmény-tömeg arány. Sehol nincs 400 köbcentiméteres lökettérfogati korlátozás, csak valamelyik okostóni kitalálta, hogy 400 vagy 600 köbcenti a felső korlát (mindkettő előfordul), azóta pedig vírusként terjed ez a hülyeség.
Ha 37 kW-os az ER-5, nem vezetheted A2-vel. De ha a gyárilag 25 kW-os kivitelről van szó, akkor igen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!