Mit tudtok arról, hogy felső korhatára lesz a jövőben az érvényes jogosítványnak 75 éves kor körül?
Barátnőm nagyapja 84 éves és a vécére is autóval megy. Évtizedekig volt sofőr, nagyszerűen vezetett, az utóbbi időben viszont egyre hajmeresztőbb dolgokat csinál és gondot okoz neki még egy parkolóból való kiállás is.
Hallani sem akar róla, hogy letegye a kocsit, mert ő "egy autós pali", miközben nem egy esetben nem rajta múlik, hogy nem történik egy durva frontális baleset. (Pl. balra kis ívben kanyarodik, szembe a kocsiforgalommal). Ő magától soha nem fogja elengedni a kormányt, az orvosa viszont vizsgálat nélkül egy kis becsusszanó borítékért automatikusan hosszabbítja az orvosi alkalmasságát év, mint év. Nem csak magára és az utasaira veszélyes, de a többi forgalomban részt vevőre is.
Egy nagypapából nem szabad általánosítani. azontúl, mint említetted, a doki meg lett véve...ami esetleg emberek életébe kerülhet. Nem kell ehhez korlátozni a jogosítványt életkor függvényében, hanem az orvosin kell szigorúan vizsgálódni...ha tetszik a versenyzőnek, ha nem..
A világban nagyon sok 75 feletti ember vezet úgy, hogy soha nincs vele gond.
A család is felelős, ha nem tudják meggyőzni, akkor is... ha tömeges balesetet okoz az öreg, a család is ott lesz a tárgyaláson.
Mellesleg ezt a kérdést is olvassa a hatóság is, képben vannak.(ha nagyon akarják)
Egyáltalán nem ritkák az idősek által okozott balesetek. Egy statisztikában olvastam, hogy 65 éven felül több balesetet okoznak, mint a 17-20 év közötti, friss jogosítványos korosztály és mindez főleg a reakcióidő lassulásával, a figyelem lankadásával függ össze.
A magam részéről azzal értenék egyet, ha nyolcvanon felül évente/félévente szimulátoros tesztvezetésen kéne részt venniük, ami mérné a reakcióidőt különféle szituációkban.
Sajnos nincs ilyen, pedig én is haladok erre felé. :(
A legjobb pedig az lenne szerintem, hogy minden jogsi hosszabbításnál legalább egy 25 kérdéses tesztlapot ki kellene tölteni az utolsó 5 év KRESZ módosításaiból összeállítva! Aztán aki nem felelt meg, annak utánképzés...
:D
Ez úgy kamu ahogy van, nem lesz ilyen határ.
Mellesleg másik kérdésnél is le lett írva, van statisztika, úgy hívják biztosítótársaságok kockázatelemzése,ami pontos statisztikák alapján készül. És ott egy 75 éves sokkal kisebb kockázatú mint egy 20 -30 éves, mert az öreg nyagyságrendekkel kevesebb balesetet okoz!
És itt profitról van szó ,nem hasraütésre döntenek a biztosítók.
"És ott egy 75 éves sokkal kisebb kockázatú mint egy 20 -30 éves, mert az öreg nyagyságrendekkel kevesebb balesetet okoz!"
Azt meg se merem említeni, hogy jóval kevesebb 75 éves sofőr van, mint 20-30 éves!
:D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!