Kerékpárosok sokszor miért mennek az úton mikor az út mellett van egy kerékpár út?
Mert a tisztelt rendőrség nem bünteti őket xarrá. Ezért,mennek szabálytalanul az úton ,semmi másért. Kellene néhány 30 ezres bírság ,razziák ,médiában szépen bemondva,hogy ma is megbírságoltak ennyi meg annyi biciklist és másnap már tudnák hol a helyük.
Az nem indok hogy rossz a kerékpárút meg veszélyes! Az autóút meg kátyús- nyomvályús tönkreteszi a futóművet és sok rajta a baleset ,tehát holnaptól a járdán megyek kocsival...ja hogy engem ezért azonnal megbüntetnének meg elvennék a jogsit..Na itt a különbség!
"Mert a tisztelt rendőrség nem bünteti őket xarrá. Ezért,mennek szabálytalanul az úton ,semmi másért."
Lakott területen belül NEM kötelező a kerékpárutat használnia a kerékpárosnak. Akkor tulajdonképpen mire fel büntessen a rendőr?
" Kellene néhány 30 ezres bírság ,razziák ,médiában szépen bemondva,hogy ma is megbírságoltak ennyi meg annyi biciklist és másnap már tudnák hol a helyük."
Jó részük ma is tudja. Ezen kívül kb. minden hónapban van kampányszerű, országos sebességmérés. Erről tudósít a média is. És mégis: hiába a rengeteg 30 ezres vagy még durvább bírság, továbbra is létező jelenség a gyorshajtás.
Nem azon múlik, hogy mennyi büntetést szabnak ki. Azon múlik, hogy az emberek mennyire vannak tisztában a szabálytalanságuk okozta veszélyekkel.
"Az nem indok hogy rossz a kerékpárút meg veszélyes!"
De. Az. Ott megyek, ahol biztonságosabb és nem ott, ahol te elvárod tőlem. Egyet tehetsz: meggyőzöl arról, hogy a kerékpárút biztonságosabb. De nem fogsz, mert valószínűleg nincs összehasonlítási alapod.
" Az autóút meg kátyús- nyomvályús tönkreteszi a futóművet és sok rajta a baleset ,tehát holnaptól a járdán megyek kocsival...ja hogy engem ezért azonnal megbüntetnének meg elvennék a jogsit..Na itt a különbség!"
Igen. Mert a járda műszaki kialakításánál fogva alapvetően alkalmatlan a biztonságos gépjárműforgalom lebonyolítására. Ezzel ellentétben egy átlagos városi út úttestje különösebb kompromisszumok nélkül alkalmas egyszerre elvezetni a kerékpáros és gépjárműves forgalmat.
> „Lakott területen belül NEM kötelező a kerékpárutat használnia a kerékpárosnak.”
Ha kerékpárút alatt azt a kerékpárutat érted, ami nem a gyalog- és kerékpárút, hanem ami a KRESZ szerint a kerékpárút, akkor meg tudnád mondani, hogy ez a KRESZ hányadik paragrafusában szerepel? (Csak mert akkor ez nekem új… Pedig ha megnézed elég intenzíven kardoskodom itt az autósok ellen.)
A másik, ami miatt a kerékpárosoknak nem ilyen féljárdákon kéne menni (mint például a gyalog- és kerékpárút), hogy a gyalogosok 4-5 km/h-val mennek, még a biciklisek 25-30-cal. Az autósok 50-60 és a biciklisek 25-30 km/h-ja között kevesebb nagyságrend a különbség.
"Ott megyek, ahol biztonságosabb és nem ott, ahol te elvárod tőlem. Egyet tehetsz: meggyőzöl arról, hogy a kerékpárút biztonságosabb. De nem fogsz, mert valószínűleg nincs összehasonlítási alapod."
Mivel én is szoktam bringázni, érzékelem hogy egyáltalán nem biztonságos többsávos utak szélén csalinkázni miközben 10 centire húz el mellettem a sok autós .A pótos kamion buszos, ha jófej akkor nem teszi ezt ,hanem követ 20-al és dudál mert tiszta ideg már,mert nem tud kielőzni a másik sávban lévő kocsik miatt, tényleg nagyon biztonságos... Sokkal nyugodtabban lehet haladni a kerékpárúton. Annyit kell csak tenni hogy a kereszteződésekben benézni balra, hogy nem akar e valaki elénk hajtani és nem ész nélkül menni.Eszembe nem jutna az úton idegelni az autósokat ha ott a kerékpárút mellette.
> „Annyit kell csak tenni hogy a kereszteződésekben benézni balra, hogy nem akar e valaki elénk hajtani…”
Meg jobbra is, és hátra is, hogy nem akar-e valaki ránk kanyarodni. Arra is volt már példa…
Belátom, tévedtem abban, hogy nem kötelező használni a bringautat. Csak akkor nem kötelező, ha túl sok a gyalogos a gyalos- és kerékpárúton vagy ha van kerékpáros nyom.
Ezzel együtt úgy gondolom, a motivációk e szabály megsértésére azok, amiket feljebb felsoroltam.
Továbbá számos helyen nem tartom ésszerűnek, biztonságosnak a kerékpárutak kialakítását, így azok használatának kötelező jellegét sem.
Én meg nem tartom ésszerűnek a sebességhatárokat. Mivel majd 300 lovas autóm van, és 210-zel fogom b@xni a Hungárián, mert szerintem az úgy jó... :D
Amúgy mai sztory: Csepel, II. Rákóczi Ferenc. Egyik oldalon ott a tök üres kerékpárút, bringás meg teker a Rákóczin. Mivel kifelé volt forgalom rendesen, a kamionos nem tudta biztoságosan megelőzni és ott araszoltunk 20-szal ( a sor vége már kb Ráckevén volt ), mert a surmója nem megy fel a TELJESEN ÜRES kerékpárútra. :D
A #3-ast nem tudom miért kellett lepontozni, az is tök ugyanez volt. Üres kerékpárút ( az mondjuk kerékpár és gyalog út, de nem volt gyalogos reggel fél5kor ) és csámborog a külső sávban.
Még mielőtt megkapom, nekem általánosságban nincs bajom a bringásokkal. Azokkal a bringásokkal van bajom, akik nem foglalkoznak a kresszel, akik a fentebb leírt módon feleslegesen sz0patják a várost és nem veszik észre magukat..
Ha ez megvalósult volna, akkor itt is csak a kerékpárúton szabadna menni?
Amúgy például a Petőfi híd budai főjénél ténylegesen van egy lámpa oszlop a „kerékpárút” közepén, szóval ez nem olyan dolog, amivel ne lehetne találkozni ténylegesen…
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!