Miért van az, hogy az út mellett van a kerékpár út és a bicajosok azért is az úton közlekednek és még nekik áll feljebb ha ezt szóvá teszem?
Tessék:
* a kerékpárút veszélyesebb (igen, veszélyesebb. A kereszteződésekben kb. 6-szor akkora a baleseti kockázat, mintha az úton mennél)
* a kerékpárút burkolata rossz minőségű (a téglával kirakott nagyon gagyi, meg az aszfalt is gagyi, ha kézi úthengerrel simították el, nem kicsi gépi úthengerrel)
* a kerékpárút tipikusan 5-ször keresztez gombnyomós lámpával főútvonalat kilométerenként (ez nem csak bosszantó, veszélyes is).
* kerékpárútra ráparkolnak
* a kerékpárút (vagy kerékpársáv) mellett parkolnak, ajtónyitásnyi távon belül
* a kerékpárútnak nincsenek átvezetései, a semmiben kezdődik és a semmiben ér véget (a Soroksári úton a kétszer három sávon át kéne repülnöm, mint a madár, hogy a kerékpárútra jussak, majd 50 méter múlva ugyanígy vissza).
* a kerékpárútról nem lehet balra kanyarodni (a kerékpárosnak pedig épp balra van dolga)
* a kerékpárútnak rossz a vonalvezetése (pl. túl szűk kanyarok)
* a kerékpárút kész akadálypálya (telefonfülke, villanyoszlop, trafó az út közepén)
* a kerékpárutat nem takarítják, a falevelek, hó, lehulló termések rajta maradnak. Ez nem csak zavaró, balesetveszélyes is, továbbá gyakori defekthez vezet.
* kerékpárúton gyalogosok járnak (a gyalogosok viselkedések kiszámíthatatlan, bármikor léphetnek oldalra)
* a kerékpárút még nem készült el (csak félig van kész, vagy bár a melletted levő szakasz már kész, az odavezető nem, hat sávot és dupla záróvonalat nem szerencsés keresztezni)
* az nem kerékpárút, hanem járda (a járdán pedig tilos kerékpározni, mégis sokan arra mutogatnak)
* a kerékpárutat nem a kerékpárosoknak, hanem az autósoknak építettek, hogy ne legyenek nekik a kerékpárosok útban
Ennyi elég? Egyébként én nem szoktam felháborodva lenni, ha kulturált stílusban szóvá teszik, hogy miért megyek itt vagy ott (de menet közben nem igazán lehet jól elmagyarázni a miérteket). A veszélyeztetésen, bunkó stíluson természetesen fel szoktam háborodni.
"* a kerékpárút veszélyesebb (igen, veszélyesebb. A kereszteződésekben kb. 6-szor akkora a baleseti kockázat, mintha az úton mennél)"
Nem gondolom, hogy veszélyesebb lenne!
"* a kerékpárút burkolata rossz minőségű (a téglával kirakott nagyon gagyi, meg az aszfalt is gagyi, ha kézi úthengerrel simították el, nem kicsi gépi úthengerrel) "
Tényleg? Képzeld képzeld az utak minősége is hagy kívánnivalót maga után. És mi autósok nem olyan problémákon akadunk fenn, hogy milyen típusú úthengerrel simították.
"* a kerékpárút tipikusan 5-ször keresztez gombnyomós lámpával főútvonalat kilométerenként (ez nem csak bosszantó, veszélyes is)."
Nem lehet megállni? Képzeld az utakon is rendszeresen találkozni forgalom irányító jelzőlámpával igaz nem a nyomógombos kivitel, de hasonlóit. Tudom ti bringások ezeket kiszoktátok hagyni.
"* kerékpárútra ráparkolnak "
Szörnyű! Sokszor az autósokat is akadályoznak parkolok mégsem rinyálunk ennyit.
"* a kerékpárút (vagy kerékpársáv) mellett parkolnak, ajtónyitásnyi távon belül "
Figyelni kell!
"* a kerékpárútnak nincsenek átvezetései, a semmiben kezdődik és a semmiben ér véget (a Soroksári úton a kétszer három sávon át kéne repülnöm, mint a madár, hogy a kerékpárútra jussak, majd 50 méter múlva ugyanígy vissza). "
Azt azért ne várd már el, hogy komplett összefüggő sztrádát építsenek nektek.
"* a kerékpárútról nem lehet balra kanyarodni (a kerékpárosnak pedig épp balra van dolga) "
Nekünk is vannak hasonló problémáink. Mi se mindig arra megyünk amerre akarunk. Néha a könnyebb megközelíthetőség kedvéért szívesen behajtanék egy egyirányú utcába, de nem teszem. Ellentétben a bringásokkal akiket ez sem szokott zavarni.
"* a kerékpárútnak rossz a vonalvezetése (pl. túl szűk kanyarok) "
Szerelj féket a bringára. Ha lassítasz könnyebben betudod venni a kanyarokat.
"* a kerékpárút kész akadálypálya (telefonfülke, villanyoszlop, trafó az út közepén) "
Az utak is kész akadálypályák. Kátyúk, út felújítások, biciklisek, stb.
"* a kerékpárutat nem takarítják, a falevelek, hó, lehulló termések rajta maradnak. Ez nem csak zavaró, balesetveszélyes is, továbbá gyakori defekthez vezet."
Ez van!
"* kerékpárúton gyalogosok járnak (a gyalogosok viselkedések kiszámíthatatlan, bármikor léphetnek oldalra) "
Az utakon kerékpárosok járnak (a kerékpárosok viselkedések kiszámíthatatlan, bármikor bevághat eléd)
"* a kerékpárút még nem készült el (csak félig van kész, vagy bár a melletted levő szakasz már kész, az odavezető nem, hat sávot és dupla záróvonalat nem szerencsés keresztezni) "
Majd elkészül. Addig meg old meg az odajutást mondjuk gyalogátkelő helyeken keresztül.
"* az nem kerékpárút, hanem járda (a járdán pedig tilos kerékpározni, mégis sokan arra mutogatnak) "
A járdán tényleg nem szabadna bringázni, bár ez sokakat nem zavar.
"* a kerékpárutat nem a kerékpárosoknak, hanem az autósoknak építettek, hogy ne legyenek nekik a kerékpárosok útban"
Köszönjük szépen! Akkor megkérlek, hogy használjátok!!!
Kicsit elszállt veletek bringásokkal a világ!!!
Oké, én nagyon szívesen vitatkozom veled erről. Érvelni fogok, tanulmányokat keresek az igazam alátámasztására. Az előző hozzászólásod alapján azt gondolom, hogy te nem az a bunkó idióta vagy, akinek érvelni is fölösleges. Cserébe (ezután is) arra kérlek, hogy tényleg gondold végig, amit írtam, ne csak rávágd, hogy hülye vagyok.
""* a kerékpárút veszélyesebb (igen, veszélyesebb. A kereszteződésekben kb. 6-szor akkora a baleseti kockázat, mintha az úton mennél)"
Nem gondolom, hogy veszélyesebb lenne!
"
De, veszélyesebb. A probléma lényege a következő. Addig világos, hogy amíg az autók és a kerékpárosok el vannak választva, a kerékpárosokat nem fogja elütni senki. A kereszteződésekben viszont sokkal nagyobb lesz a veszély. Ennek az az oka, hogy amíg a kerékpáros az úttesten van, a gépjárművezetők jól látják. Ha a kerékpárúton jön elő egy bokor mögül, nem fogják észrevenni, és a kanyarodó autó elüti. A beláthatatlan kereszteződések okozzák ezt a magas kockázatot az úton haladáshoz képest. A másik gond az, hogy a kerékpárúton két irányban jönnek, és sok vezető csak az egyik irányra számít.
Lakott területen kívül jók az elválasztott kerékpárutak, mert ott nincs sok kereszteződés. Lakott területen belül a kerékpársáv a jobb, mert ott az autóvezető látja a kerékpárost.
""* a kerékpárút burkolata rossz minőségű (a téglával kirakott nagyon gagyi, meg az aszfalt is gagyi, ha kézi úthengerrel simították el, nem kicsi gépi úthengerrel) "
Tényleg? Képzeld képzeld az utak minősége is hagy kívánnivalót maga után. És mi autósok nem olyan problémákon akadunk fenn, hogy milyen típusú úthengerrel simították. "
Hát, én szoktam az úton is menni, meg a kerékpárúton is, és az utak sokkal jobb állapotban vannak. Úgy képzeld el a különbséget, mintha az M1 mellé építenének egy kátyús, összesen 4 méter széles, kissé hepehupás aszfaltutat, kanyargós vonalvezetéssel, minden más útnak alárendelve. Továbbá, a Kresz-be beleírnák, hogy a kamionforgalom érdekében, ahol ilyen elkerülőút épült, ott személygépkocsival nem haladhatsz az autópályán. Te nem lennél felháborodva? Körülbelül ilyen a kerékpárutak minősége az utakéhoz képest. Ott, ahol az úton 35-40-nel megyek, a kerékpárúton mehetnék mondjuk 15-20-szal. Mintha téged egy 60-70-es útra küldenének az autópálya helyett.
""* a kerékpárút tipikusan 5-ször keresztez gombnyomós lámpával főútvonalat kilométerenként (ez nem csak bosszantó, veszélyes is)."
Nem lehet megállni? Képzeld az utakon is rendszeresen találkozni forgalom irányító jelzőlámpával igaz nem a nyomógombos kivitel, de hasonlóit. Tudom ti bringások ezeket kiszoktátok hagyni. "
Ne haragudj, de nem "ti", meg "mi". Én minden lámpánál megállok, ha piros, kivéve hármat (de ott is oka van).
Gondolj bele: én kb. 10 km-re járok, kilométerenként 5 lámpa az összesen 50 lámpa. A gombnyomós lámpa alapból piros, megnyomás után, ha csak egy percet kell várni, az 50 perc. Az egyéb utak keresztezéséhez tartozó lámpák ebbe nincsenek beleszámolva - azokból ehhez még pluszban legalább annyi van, mint neked az úton (ráadásul zöldhullám sosincs).
""* kerékpárútra ráparkolnak "
Szörnyű! Sokszor az autósokat is akadályoznak parkolok mégsem rinyálunk ennyit. "
Oké, de az úton sokkal egyszerűbb kikerülni. Ezért megyek én is az úton. Úttesten nagyon ritka, hogy az utat teljes szélességében elállja valami, ha meg mégis, akkor hamar elszállítják.
""* a kerékpárút (vagy kerékpársáv) mellett parkolnak, ajtónyitásnyi távon belül "
Figyelni kell! "
Nem, erre nem lehet figyelni. Az autóból a fejtámla takarása mögül, néhány tizedmásodperc alatt vágják ki az ajtót. Mintha lenne egy olyan Kresz-szabály is, hogy nem szabad ajtótávolságon belül kerülni - pont emiatt. Amikor hátulról megközelítesz egy autót - bármilyen járművel - nem látod, hogy hányan ülnek benne, és mit csinálnak.
""* a kerékpárútnak nincsenek átvezetései, a semmiben kezdődik és a semmiben ér véget (a Soroksári úton a kétszer három sávon át kéne repülnöm, mint a madár, hogy a kerékpárútra jussak, majd 50 méter múlva ugyanígy vissza). "
Azt azért ne várd már el, hogy komplett összefüggő sztrádát építsenek nektek. "
Erre is egy hasonlat. Megépül az autópálya, de a fel- és levezető utak nincsenek kész. Ha nagyon akarsz, fel lehet jutni (valamilyen ócska földutakon az útépítők is odajutottak). Körülbelül ilyen állapotban vannak a kerékpárutak is. Járdaszegélyen, korláton, hat sávon, árkon-bokron átvergődve lehet a legtöbb esetben feljutni rájuk. Te sem használod az autópályát, amíg a fel- és lehajtás nincs meg.
""* a kerékpárútról nem lehet balra kanyarodni (a kerékpárosnak pedig épp balra van dolga) "
Nekünk is vannak hasonló problémáink. Mi se mindig arra megyünk amerre akarunk. Néha a könnyebb megközelíthetőség kedvéért szívesen behajtanék egy egyirányú utcába, de nem teszem. Ellentétben a bringásokkal akiket ez sem szokott zavarni. "
Valóban, nem is ezt szántam perdöntő érvnek (azért írtam le, mert a válaszba beleillett, hiszen ez is oka lehet annak, hogy valaki nem a kerékpárúton megy). De ha már reagáltál, megkérdezlek (egyszerűen csak szeretném tudni a véleményed): mit gondolsz arról, ha valaki nagy figyelemmel, óvatosan, udvariasan kerékpározik ellenirányban egy kisforgalmú egyirányú utcában? Nem arra gondolok, aki az út közepén megy a Dob utcában, hanem aki lehúzódik, szembejövőket félreállva elengedi stb. Tényleg csak kíváncsi vagyok.
""* a kerékpárútnak rossz a vonalvezetése (pl. túl szűk kanyarok) "
Szerelj féket a bringára. Ha lassítasz könnyebben betudod venni a kanyarokat. "
Köszönöm, van rajta. De nem szeretek 5-re lassítani ott, ahol normális vonalvezetés mellett 30-cal is mehetnék. Emlékezz vissza az autópálya-elkerülős példára: te sem a kanyargós úton mennél. Másrészt az én biciklim tengelytávja 110 cm. Ennél szűkebb ívsugarú kanyarokat nem lehetséges vele bevenni. Találkoztam már olyan kanyarral, ahol konkrétan le kellett szállnom, és arrébb tenni a hátsó kereket.
""* a kerékpárút kész akadálypálya (telefonfülke, villanyoszlop, trafó az út közepén) "
Az utak is kész akadálypályák. Kátyúk, út felújítások, biciklisek, stb. "
Én használom mindkettőt, az utak sokkal kevésbé gázak ebből a szempontból. Ott azért vannak bizonyos szabványok, amiket be szoktak tartani (útépítést csíkos korlátokkal bekerítik stb.). A kerékpárútra is lenne szabvány, de vagy betartják, vagy nem... Hallottál már a rakparti gyalogkerékpárúti trafóról? Azért az nem jellemző, hogy a budai alsó rakparton hónapokig, vagy évekig a négy sávból három el legyen torlaszolva.
""* kerékpárúton gyalogosok járnak (a gyalogosok viselkedések kiszámíthatatlan, bármikor léphetnek oldalra) "
Az utakon kerékpárosok járnak (a kerékpárosok viselkedések kiszámíthatatlan, bármikor bevághat eléd) "
Eléd 100 kerékpárosból hány vágott be? Nem szoktam járdán menni, de a gyalogosok mozgása sokkal kiszámíthatatlanabb, mint bármilyen járműé. A gyalogos sosem ad karjelzést, a kerékpárosok - jó esetben - adnak. A gyalogos nem néz hátra, mielőtt oldalra lépne, a kerékpáros - jó esetben - azért ezt megteszi. Egy autó - városban - max. 50 km/h-val haladhat. A kerékpárosok jellemző sebessége 20-30 km/h, de itt többen lógnak ki az alján meg a tetején. A gyalogosé 3-5 km/h, ritkán gyorsabb, de lassabb van bőven. Szokták mondani, hogy a kerékpáros 10x olyan gyors, mint a gyalogos, de az autós csak 2x olyan gyors, mint a kerékpáros, ezért a kerékpárosnak jobb helye van az autók között, mint a gyalogosok között. Nem vagyok biztos, benne, hogy ez a sebességes érvelés megállja a helyét - miért az arányokkal számolunk, miért nem a sebességkülönbséggel? - de ha a mozgás kiszámíthatóságát vesszük, akkor szerintem a kerékpár közelebb van az autókhoz, mint a gyalogosokhoz. A mozgás kiszámíthatóságát nehéz mérni, de a sebességek aránya elég jó becslés szerintem.
""* a kerékpárút még nem készült el (csak félig van kész, vagy bár a melletted levő szakasz már kész, az odavezető nem, hat sávot és dupla záróvonalat nem szerencsés keresztezni) "
Majd elkészül. Addig meg old meg az odajutást mondjuk gyalogátkelő helyeken keresztül. "
Az adott helyen, ahol számomra ez a gond felmerül, nincsen gyalogátkelőhely. Kétszer két sáv van, meg dupla záróvonal, és erős forgalom. Tényleg nem lehet átjutni, de a kedves autóvezetők szorgalmasan dudálnak, mióta van kerékpárút (igaz, hogy az még jogilag járda, mert a tábla nincs rajta).
""* az nem kerékpárút, hanem járda (a járdán pedig tilos kerékpározni, mégis sokan arra mutogatnak) "
A járdán tényleg nem szabadna bringázni, bár ez sokakat nem zavar. "
Így van. Viszont a legtöbb kerékpárút a járdára vezet, az útra nincs levezetés, meg nem is logikus ott folytatni, úgy van kialakítva az út. Gyakran csak a járdán keresztül lehet odajutni. Továbbá - biztos nem te, mert te tudod - sok autóvezető dudálva mutogat a járdára, hogy miért nem ott. Mondjuk mióta kampányolunk, hogy a járdán tilos, kevesebb autóvezető teszi ezt.
""* a kerékpárutat nem a kerékpárosoknak, hanem az autósoknak építettek, hogy ne legyenek nekik a kerékpárosok útban"
Köszönjük szépen! Akkor megkérlek, hogy használjátok!!! "
A fenti fiktív példában is a kamionoknak építik a személygépkocsik elkerülőjét. Te használnád?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!