Szerintetek lehetett volna valamit tenni?
A sógorom apjának az autójában ültünk, utolsók voltunk a sorban de előttünk volt 1-2 autónyi hely, éppen előre akart gurulni, mikor egyszer csak nyugodtan "felszólalt" (erőteljesebben szólt, de nem kiabált) hogy "nekünk jön ba*meg" erre rá hatalmas fékcsikorgás és a mögöttünk érkező furgon belénk csapódott.
Senki sem sérült meg, az autók se törtek össze annyira vészesen, bár csúnya törés lett, de járóképes maradt a miénk is és a furgon is.
De nem értem,hogyha már látta,hogy úgy jön a furgon (és látta mert a fékezés előtt már figyelmeztetett) akkor miért nem adott inkább gázt, ő szépen kitámaszkodott a kormányt megmarkolva de közben egy gázadással lehet,hogy az egész elkerülhető lett volna, jó mondjuk tényleg gyorsan történt, de nekem például a fékezés hallatán ez jutott eszembe, talán ha a kormány mögött ülök előrébb is mentem volna, ha észlelem.
(tudom HA ,HA és HA, de akkor is)
Ha a furgonos annyira benézte, akkor mindegy lett volna, csak ha közelebb mentek, akkor beletol az előtte lévőbe, és az eleje is gajra ment volna.
No meg vészhelyzetben reflexből mindenki a féket nyomja nem a gázt.
Szerintem.
Igen, én is előre mentem VOLNA. De nekem már volt is ilyen esetem, hogy előrébb kellett gurulnom, különben a hátsó belémjön, így viszont nem ért el.
Hibázott sógorod az biztos. De nyilván ha előrébb megy, akkor az eleje is tört volna a kocsinak, bár azt persze nektek kell tudni, hogy valóban így lett volna, lehet, hogy akkor semmi sem történt volna, mert megáll addig.
Oldalt mennyire volt hely? Én ilyenkor valamelyik oldalra kiszoktam kapni az autómat, aztán már csak maximum az előttem lévőbe megy bele, de az én esetemben az a hely pont elég volt, hogy megálljon.
Nekem erre van egy bevált gyakorlatom. Ha hosszú a sor, vagy váratlanul meg kell állni, akkor úgy szoktam csinálni, hogy nem rálépek a fékre, aztán megállok, hanem rálépek többször picit a fékre, hogy a féklámpám fel-fel villanjon többször és úgy állok meg. Ha hirtelen kell megállnom, akkor megállok, majd utána többször a fékre szoktam lépni, akár még akkor is, ha álló helyzetben azt látom, hogy valamilyen autó túl gyorsan közeledik a távolban. Ez azért van, mert az emberi szem a villogásra automatikusan odanéz, így ha el is bambul a sofőr és nem veszi észre, hogy áll a sor, a villogásra felkapja a fejét. Ennek akkor kérdeztem utána, amikor hosszú évekkel ezelőtt a Peugeot bevezette a luxusmárkáiban, hogy pl. vészfékezésnél automatikusan bekapcsol az elakadásjelző is és nem értettem, miért villog fékezésnél, ha úgyis ég a féklámpa. Másik: nyugaton autópályán, ha megáll a sor, vagy veszélyes a környezet, az autók már lassításkor bekapcsolják a vészvillogót, hogy figyelmeztessék a mögöttük, nagy sebességgel, távolról jövőket, hogy hosszú, álló sor van. Ez teljesen természetes, már itthon is elkezdték alkalmazni, sokszor egyéb utakon is ;)
Amúgy, ha meglátja az ember a tükörben, hogy belé fognak jönni, az esetek 99%-ában már nincs mit csinálni, mert az agy ugyan még felfogja, de reagálni már nincs ideje megfelelően, ezt az érti meg, aki már volt hasonló helyzetben. Amúgy a fékezés egy automatikus reflex, ha ugyanis nem fékez, akkor a teljes energiát átadja az autónak (mintha kinyomná a kuplungot), ami azt jelenti, hogy garantáltan az előtte levőnek csapódik a mögötte levő teljes erejével. Ilyenkor nagyobb erők hatnak a testre, mintha fékez az ember, mivel ilyenkor az autó az ütközés erejét kénytelen elnyelni. Szóval ez egy szimpla védekező reflex, ami a testnek jó, az autónak kevésbé. Az autók hátulja egyébként mindig jóval erősebb, mint az eleje.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!