Miért büntetik, ha nincs bekötve a biztonsági övem?
Oké, pénzlehúzás; és egyéb? Mi jogon parancsolják meg, hogy ilyen módon védjem az életemet?
Akkor ennyi erővel, ha így törődnek az emberek egészségével, tukmálják rá a gyógyszereket is a betegekre, ingyen lássanak el mindenkit, és aki ez ellen van, azt büntessék meg!
Kedves Eőttem Szóló!
A buszra visszatérve, jelenleg szabályosan utazhatnak álló utasok távolsági járatokon autópályán amennyiben a sofőr megszakítja a folyamatos haladást bizonyos kilométerenként. (Például a Pest-Szfehérvár szakasz ilyen az M7-en) 135 kg vagyok 209 cm magas, nagyobb biztonságban érzem magam egy Smartban nem bekötve ( a szélvédőn legfeljebb darabokban férnék ki), mint elől állva egy búszon. Másokat is jobban veszélyeztetek ha ráesek valakire.
Az alapkérdésre visszatérve, látom a törvényhozók logikáját, hogy szankcionálják a biztonsági öv nem használatát. (a nem bekapcsolt ember saját magát és másokat is veszélyeztet)
Bár ennyi erővel a dohányzókat is büntetni kéne, mert saját maguk és mások életét is veszélyeztetik, vagy az atomreaktorok üzemeltetőit, mert ők is saját magukat és mások életét is veszélyeztetik egy baleset esetén.
sanyialó nevű felhasználó válasza:
"135 kg vagyok 209 cm magas, nagyobb biztonságban érzem magam egy Smartban nem bekötve ( a szélvédőn legfeljebb darabokban férnék ki), mint elől állva egy búszon. Másokat is jobban veszélyeztetek ha ráesek valakire."
Sanyi, Sanyikám!
Azt se felejtsd el, hogy az autóban is többek között azért kell bekötnöd magad, hogy a többi, veled utazót ne öld meg.
Gondolj csak bele, mi lenne a hatéves gyerekeddel, ha egy borulás közben ráesnél a 135 kilóddal.
Mondok jobbat (velem történt, még ifjú koromban): Az utasom az anyósülésen nem volt bekötve, és a bal kabátzsebében babrált épp valamit. Pontosabban épp elfordult balra, hogy babráljon, amikor egy idióta miatt félre kellett rántanom a kormányt jobbra. Jelentéktelen sztori lenne - csakhogy ő a saját mozdulata, plusz a hirtelen kormánymozdulat miatt megindult balra, kvázi az ölembe hasalt, ami marha vicces lett volna, ha közben nem söpri le mindkét kezemet a kormányról. Így aztán egy villanyoszlop állította meg az autót. Szerencsére. Lehetett volna egy óvodáscsoport is. Na ez volt az utolsó alkalom, amikor valaki nem kötötte be magát a kocsimban.
Mekkora egy kretén vagy te, Kérdező!
Leszel szíves belinkelni nekem a törvényhelyet, ami szerint az öngyilkosság kísérletéért 5 évet lehet kapni! Ja, hogy nincs ilyen a Btk.-ban az cseppet se zavarjon, te idióta.
A normális ember azért köti be a biztonsági övet, hogy adott esetben ne haljon meg/sérüljön meg súlyosan, a hülyéknek - mint te is, Kérdező - pedig azért, mert a KRESZ 48.§. (4) bek. szerint KÖTELEZŐ!
Szerintem évekig vitatkozhatnánk arról (tulajdonképpen évek óta vitatkoznak róla), hogy be kell-e kötni magad a kocsiban, vagy sem, ez nem fog változtatni azon a tényen, hogy mennyi előnnyel jár, ha bekötöd magad.
Például ott van a már többször is említett képességed a túléléshez, egy ütközés esetén, vagy a lehetőséged az autó megállítására, ha elveszted az uralmat a jármű fölött, mert ugye az öv az ülésben tart.
Ha mindenképpen törvényi értelmet kell hozzá találni, akkor azt tudom mondani, hogy mondjuk azért, hogy ha halálos balesetet okozol (az most mindegy, hogy véletlenül, vagy sem), ki lehessen kérdezni, és szükség esetén felelősségre lehessen vonni. Nem azért, hogy neked rossz legyen, hanem hogy lelki megnyugvást nyújthass az áldozat hozzátartozóinak. Ha ugyanis kirepülsz az ablakon, és szörnyet halsz, sosem derül ki, mi történt.
"Azért nem kapcsolom be azt a szart mert úgy nem tudok vezetni, zavar."
Ha zavar, rosszul van beállítva az öv, vagy az ülés. Jól beállított ülésnél/övnél észrevehetetlen. Vezetés közben nem kell ugrabugrálni.
"De ha kényszerítenek rá bekapcsolom, azt ha elütök valakit az lesz a hibás aki kényszerített rá"
Ha elütsz valakit, mert nem tudsz vezetni, az a te hibád. A biztonsági öv sem a kezedet, sem a lábadat nem korlátozza abban, hogy eltekerhesd a kormányt, és ráléphess a fékre, kivéve, ha fekszel a kocsiban vezetés közben, ami ugyebár szintén szabálytalan.
"Egyébként amilyen öv van a kocsimban, az semmit nem ér, az ablakig érne rögzítve is, mert ki be lehet huzigálni. :)"
Ha hirtelen rántásra sem zár az öved, vidd szervizbe az autódat.
Gyerekek, ne kifogásokat keressünk már, hogy lehet legitimálni a szabálysértést, hanem próbáljuk betartani.
A biztonsági öv bekötése nem azért kötelező, hogy titeket kényszerítsen mások elgázolására, hanem azért, hogy ne másoknak kelljen felvakarni az agyvelőtöket az aszfaltról. Legalább a mentősökre tekintettel lehetnétek...
"Ha hirtelen rántásra sem zár az öved, vidd szervizbe az autódat."
Hogy mi van???? Az öv be van állítva egy bizonyos hosszra, nem kell azt rángatni hogy zárjon, vagy mit csináljon. Becsatolod, te, mert én biztosan nem fogom ha puskatussal vernek akkor sem, és az úgy abban a hosszúságban rögzítődik. Vagyis odaszorít az üléshez. Vagy lazára veszed de akkor meg minek van. Na én ezért szépen átdobom magam előtt aztán szopjon lovat a sün. Virtuális biztonsági öv. Olyan mintha ott volna de mégsincs. :D
"Hogy mi van???? Az öv be van állítva egy bizonyos hosszra, nem kell azt rángatni hogy zárjon, vagy mit csináljon. Becsatolod, te, mert én biztosan nem fogom ha puskatussal vernek akkor sem, és az úgy abban a hosszúságban rögzítődik."
Lehet, hogy a Ladában, vagy a Trabantban 40 éve ez még így működött, de már 20 évvel ezelőtt is jóval fejlettebb volt a biztonsági öv működési elve.
A legáltalánosabb az, amikor az öv hengere alatt van egy súly, amely túl nagy erő kifejtésekor túlságosan kileng - ez akkor történik meg, ha túl gyorsan húzod meg az övet -, ekkor a súly a legtöbb esetben felemel egy kis fémlapkát, amibe az öv hengerének két szélén elhelyezett fogazott tárcsa beakad, így kvázi lezárja az övet.
Ezen kívül vannak olyan rendszerek, amelyekben már gyorsulásmérő van, van ami a légzsákkal van összekötve, sőt, olyan is, ami az autó sebességmérőóráját nézi, és ha mozog az autó, maximum 10-15 centi mozgásteret hagy az övnek.
Tehát általánosságban elmondható, hogy a biztonsági öv úgy működik, hogy ha nem rángatod, akár háromszor körbetekered magadon, és csak utána csatolod be, de hirtelen rántás esetén - leszámítva a Trabantot, a Ladát, vagy a Wartburgot - mindegyik öv azonnal lezár.
#29
"hirtelen rántás esetén - leszámítva a Trabantot, a Ladát, vagy a Wartburgot - mindegyik öv azonnal lezár"
Ez kérem csúsztatás, a valóság elferdítése!
A Zaporozsecnél és a Moszkvicsnál is így van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!