Hol tudnám azt kipróbálni biztonságosan! , hogy megyek mondjuk 130-cal, és ha hirtelen padlófékezek, hogyan viselkedik a kocsim (és hogyan viselkedek én)?
Én nem elvi alapon okoskodom hanem már többször ki is próbáltam.Régebbi meg újabb autóval is. Abs-es kocsi simán daráló fékkel szépen megáll,ha közben van félrehúzás azt korrigálod a kormányon.Ugyebár a pálya közepén indítod a manővert ,hogy ha netalán félrehúzna legyen helyed és felkészülsz a lassulásra nem esel ki az ablakon, mert kitámasztod a karod meg az öv is fog.
Abs nélkülinél rendesen gyalulódik a gumi,füstfelhő- gumicsík,de ahogy érződik kis félrehúzás,egy kis fékpedálerő csökkentéssel kormánykorrigálással helyrebillen az irány. Normál átlag fékrendszerű kocsiknál amely átmegy a műszakin ez nem egy nagy feladat és nem veszélyes,mert alap ,hogy ezt a manővert ami akármikor előfordulhat élesben is, a fékrendszerüknek lazán tudniuk kell.
Én úgy vagyok vele ,hogy az ember tudja mire készüljön, tudja mennyi a fékútja az adott kocsinak amit vezet és ezt tapasztalati úton lehet kitanulni esőben hóban szárazon. És ezért nem fog versenypályabérletet venni a többség.
Ki kell próbálni pl 60-70-el a vészféket, és ha ott keresztbe akar állni a kocsi akkor valami nem stimmel a fékkel és nem is kell próbálkozni 130-al,hanem el kell vinni szerelőhöz,ahol megjavítják.
Életveszélyes, már 100 km/ó-nál repül a kocsi hátulja, és ha nem csúszik meg a gumi, fel is borul az egész.
Én már jártam így skodával, és zsigulival is, egyik esetben egy a kocsi elé ugró állat miatt kellett fékezni, ellenkormányzással sikerült egyenesbe hozni a kocsit de nem sokon múlt hogy kukoricásban kössek ki. Bár ezek a modern kocsik állítólag jobban fekszik az utat a keményebbre hangolt futóműveik, meg a sok elektronikus berendezés miatt, de ahhoz nem tudok mit mondani, soha nem vezettem ilyen futurisztikus gépeket. :)
12-es
Azért ez durva, én satufékeztem már anno apám 1988-as Daciajával 110 km/h-ról, ami enyhén szólva sem a modern kor terméke volt, és azon kivül, hogy blokkoltak a kerekek, semmi nem történt, persze a kormányt 2 kézzel fogtam.
14-es.
Az egy egészen más súlyelosztású kocsi, szerintem a fékek is másképp fognak benne. Egy zsigulival például vizes úton ha 40 km/ó- nál keményen ráfékezel már mész is kilincsel előrefelé. Nekem volt néhány belőle, most is van egy 1200-es, de mindegyikre ez volt a jellemző, nagyon észnél kell lenni vele nem tűri a hibázást, a hirtelen erős kormánymozdulatokat, erős ráfékezést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!