Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Hol tudnám azt kipróbálni...

Tanárúrkérem kérdése:

Hol tudnám azt kipróbálni biztonságosan! , hogy megyek mondjuk 130-cal, és ha hirtelen padlófékezek, hogyan viselkedik a kocsim (és hogyan viselkedek én)?

Figyelt kérdés
2014. dec. 14. 00:06
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:

Én nem elvi alapon okoskodom hanem már többször ki is próbáltam.Régebbi meg újabb autóval is. Abs-es kocsi simán daráló fékkel szépen megáll,ha közben van félrehúzás azt korrigálod a kormányon.Ugyebár a pálya közepén indítod a manővert ,hogy ha netalán félrehúzna legyen helyed és felkészülsz a lassulásra nem esel ki az ablakon, mert kitámasztod a karod meg az öv is fog.

Abs nélkülinél rendesen gyalulódik a gumi,füstfelhő- gumicsík,de ahogy érződik kis félrehúzás,egy kis fékpedálerő csökkentéssel kormánykorrigálással helyrebillen az irány. Normál átlag fékrendszerű kocsiknál amely átmegy a műszakin ez nem egy nagy feladat és nem veszélyes,mert alap ,hogy ezt a manővert ami akármikor előfordulhat élesben is, a fékrendszerüknek lazán tudniuk kell.


Én úgy vagyok vele ,hogy az ember tudja mire készüljön, tudja mennyi a fékútja az adott kocsinak amit vezet és ezt tapasztalati úton lehet kitanulni esőben hóban szárazon. És ezért nem fog versenypályabérletet venni a többség.


Ki kell próbálni pl 60-70-el a vészféket, és ha ott keresztbe akar állni a kocsi akkor valami nem stimmel a fékkel és nem is kell próbálkozni 130-al,hanem el kell vinni szerelőhöz,ahol megjavítják.

2014. dec. 28. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:

Életveszélyes, már 100 km/ó-nál repül a kocsi hátulja, és ha nem csúszik meg a gumi, fel is borul az egész.

Én már jártam így skodával, és zsigulival is, egyik esetben egy a kocsi elé ugró állat miatt kellett fékezni, ellenkormányzással sikerült egyenesbe hozni a kocsit de nem sokon múlt hogy kukoricásban kössek ki. Bár ezek a modern kocsik állítólag jobban fekszik az utat a keményebbre hangolt futóműveik, meg a sok elektronikus berendezés miatt, de ahhoz nem tudok mit mondani, soha nem vezettem ilyen futurisztikus gépeket. :)

2015. márc. 8. 00:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
Bár az én autóm nem ultramodern, de már volt vészfékezés 220km/h-ról autópályán ( természetesen dajcslandban ), el sem hagytam a saját sávomat. Azért az csúnya lett volna,hogyha akkor kitör valamelyik irányba a hátulja, mint a zsigulinak :D
2015. márc. 8. 00:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

12-es

Azért ez durva, én satufékeztem már anno apám 1988-as Daciajával 110 km/h-ról, ami enyhén szólva sem a modern kor terméke volt, és azon kivül, hogy blokkoltak a kerekek, semmi nem történt, persze a kormányt 2 kézzel fogtam.

2015. márc. 8. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:

14-es.


Az egy egészen más súlyelosztású kocsi, szerintem a fékek is másképp fognak benne. Egy zsigulival például vizes úton ha 40 km/ó- nál keményen ráfékezel már mész is kilincsel előrefelé. Nekem volt néhány belőle, most is van egy 1200-es, de mindegyikre ez volt a jellemző, nagyon észnél kell lenni vele nem tűri a hibázást, a hirtelen erős kormánymozdulatokat, erős ráfékezést.

2015. márc. 9. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
mennyi agyatlan baromságot összehordtok itt.. persze 100-ról is megpördül az autó egy vészfékezéstől.. aki ekkora állat baromságot állít az még sosem vészfékezett, vagy nem mer? Inkabb letarol? Meg az autopalyan satuzni, igen.. orokre elvennem a jogsijat. Max kihalt forgalmatlan uton probalgasd a tukrot 100x checkolva..
2020. júl. 9. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
Mogyoródon.
2020. dec. 30. 00:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!