Az relativ sebességtúllépés ha pl. nagy gázzal indulok a lámpánál?
csak a pénztárcád bánja a dinamikus indulást. egyébként jópofa dolog pdlógázzal induni, kivéve, ha még keresztbe a piroson átslisszan egy versenyző...
nos, akkor annyi volt...
Óriási tévedés az a hit hogy a dinamikus gyorsítás többe kerül. A pillanatnyi nagy teljesítmény majd huzamosan egyenletes kis fordulat kevesebbet fogyaszt, mint a hosszú ideig tartó közepes fordulatszámú, ingadozó üzem.
Nem beszélve a forgalom lassításáról a zöld hullámból való kiesésről!
Ez legalábbis a saját, éppen több, mint 36 éves vezetői tapasztalatom, jó pár százezer kilométer megtétele után. De biztos vannak itt nálam okosabbak is.
Biztos hogy költséghatékony a nagy gáz olvastam interneten szakik szedték össze 10 pontban a benzin spórolást.
Hát én biztos hogy nem tartok fel senkit, ugyanakkor körültekintően vezetek mert nem célom a baleset. Csak úgy útálom a tötyimötyit... legalábbis Szegeden ezt tapasztalom..
Dinamikus indulás és dinamikus indulás között is van különbség.
Nem sokkal hangosabb szerintem simán rendesen elindulni, felpörögni 1-esben mondjuk 25-30km/h-ra és úgy váltani utána gyorsabban felfelé és elérni az 50-et.
És persze van a kilövés. Pl 2 sávos út, külső sávban vagyok, ami a lámpa után megszűnik. Akkor igen, padlógázzal indulok, hogy még időben gond nélkül, balesetmentesen bemehessek a belsőben haladó kocsi elé.
Ezzel szemben van aki áll mint a p.cs a lámpánál, nagy nehezen elindul a lábujjával simogatva a gázpedált.
A relatív sebességtúllépés az amikor nem léped túl a sebességhatárt, de mégis túl gyorsan mész ahhoz, hogy elkerülj egy balesetet vagy problémát. Pl ha látod, hogy egy zebra lesz előtted az úton, akkor úgy kell megválasztanod a sebességedet, hogy időben elsőbbséget tudj adni a kilépő gyalogosnak. Ez kicsit bonyolultabb dolog, mert nem beszélhetünk erről, ha a bokor mögül szó szerint kiugrik az utolsó másodpercben egy gyalogos eléd.
Végülis nem azt írtam hogy padlógázzal megyek mint állat! De ha elindulok egyesbe, nem váltok egyből ahogy a legtöbben teszik, éppen hogy gurul már vált, én kihúzom rendesen, mindig csak nézem a visszapillantót hogy még el se indult szinte.. és ha én vagyok elől, garantált hogy végigmegyek a zöldhullámban. Vagy az auchan fele van egy nagyobb körforgalom (ott dolgozom) és általában ha üres, mindig úgy lelassítanak hogy majdnem megállnak. Nem értem ezt a felfogást, én ha látom hogy üres, azért elég tempósan belemegyek, de agyfszt kapok ha lelassít előttem a nagy semmi miatt.
Ritkán, de azért néha találkozok hasonló temperamentumos sofőrrel is mint mondjuk én, na olyankor tényleg élvezet vezetni :D érzem a haladást..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!