Mi a helyzet ha szabalyosan kezdem meg az elozest, de mire befejezem mar elhagytam egy elozni tilos tablat? Plusz, szabad egyszerre tobb autot elozni, vagy csak egyet?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Csak ehhez szólnék hozzá:
"a 80-nal nézelődőt is 90-nel (na jó, maximum 100-zal) előzzük"
Na, erről kellene nagyon gyorsan leszokni. Az előzést mindig a legrövidebb időn belül be kell fejezni! Ha kell, akkor a 80-al haladót akár 140-re felgyorsulva előzni! És ha kell, előtte alacsonyabb sebességfokozatba visszakapcsolni!
Ha már megelőztük a tartósan 80-al haladót, akkor lehet visszavenni a sebességet a 90-100 km/h tartományba.
Miért írom mindezt? Mert havonta legalább 4-5 esetben kell fékeznem az idétlenül előzők miatt, ezzel védve ki a frontális ütközést. Ilyen esetekben villantok a f&sznak, és megtapsolom.
Ha láttál veled szembejövőt rád villantani és a vezetőjét tapsolni, na, az én voltam.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#11, 17:38
Tudnád kérlek idézni a vonatkozó jogszabály (1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet) azon paragrafusát, amely engedélyezi, hogy - bármilyen esetben - átlépd a megengedett 90 km/h-s sebességhatárt országúton?
Tudnád továbbá pontosan idézni azt a paragrafust, amire te hivatkozol, miszerint "Az előzést mindig a legrövidebb időn belül be kell fejezni"?
Meggyőződésem, hogy nem, tudniillik ilyen nincs a kreszben.
Az, hogy neked le kell lassítanod a szemből előzők miatt, az az ő szabálysértésük miatt van, ugyanis a kresz egyértelműen kimondja, hogy "Előzni abban az esetben szabad, ha az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja [34.§ (1) a)]".
Olyat azonban sehol nem ír, hogy ha a megengedett legnagyobb sebesség mellett az előzés nem befejezhető, akkor is megkezdhetjük az előzést, ha jelentős sebességtúllépés árán még éppen befejezhető.
Mégis minek örülnél jobban? Ha egy ilyen idiótával találod szembe magad, de 100-ról még mindketten épp hogy meg tudtok állni, vagy ha 140-nel jön szembe, nem tudja befejezni az előzést és belédcsattan frontálisan?
Az ilyen ostoba téveszmék terjesztéséről kéne inkább baromi gyorsan leszokni, és tanulményozni a kreszt. Meg betartani.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Sosem értettem hogy miért kell ennyire görcsösen ragaszkodni a KRESZ-hez (mármint a büntin kívül).
Azt írja a KRESZ, hogy a pályán 130km/h a megengedett maximális sebesség. Akkor efölött (160-180?) már egy őrült, életveszélyes sebességről beszélünk?
A németek akkor őrült szervdonorok mert tempomattal mennek 200-at a saját országukban? Durva, de még nem halt ki az országuk! Biztos a sok bevándorló munkás miatt...
Mi őrültek vagyunk az angolok szemében mert náluk csak 112km/h a megengedett a pályán, mi pedig Magyarországon 130-cal is mehetünk?
Azért mert a KRESZ által leírt sebességkorlátozásokat túlléped, még nem válsz kiszámíthatatlan családgyilkossá. Itt fontos kihangsúlyozni, NEM AZ AUTÓ LELKÉT KITAPOSVA A MAXIMUMRA ÉRTENDŐ EZ!
Azért mert valaki 140-nel előz, ugyanúgy meg kell győződni az előzés veszélytelenségéről.
Apropó: Hogy jön ide az, hogy le kelljen satuzni és vagy csattanunk vagy nem? Nem érted meg hogy akkor szabad előzni ha biztosra beférsz?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#12:
A saját érdekedben KELL minél előbb és gyorsan befejezni az előzést. S ha ez sebességtúllépéssel megy, akkor azzal.
Nincs olyan paragrafus sem, hogy le kell mondanod az elsőbbségedről.
Viszont van olyan sírfelirat, hogy "Nem mondott le az elsőbbségéről".
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Sosem értettem hogy miért kell ennyire görcsösen ragaszkodni a KRESZ-hez (mármint a büntin kívül)."
Azért, mert a másik fél feltételezi rólad, hogy betartod. Ha senki nem tartaná be, sejted, mi lenne az utakon?
"Azt írja a KRESZ, hogy a pályán 130km/h a megengedett maximális sebesség. Akkor efölött (160-180?) már egy őrült, életveszélyes sebességről beszélünk?"
Efölött sebességtúllépésről beszélünk.
"A németek akkor őrült szervdonorok mert tempomattal mennek 200-at a saját országukban?"
Látom, nem sokat jársz erre mifelénk, Németországban. Az autópályák jelentős részén 120 km/h-s sebességkorlátozás van, ritka a korlátozásmentes szakasz. Továbbá nem árt tudni, hogy itt közlekedési bűncselekmény a másik "letolása", a követési távolság meg nem tartása, sőt, általában, sokkal komolyabban veszik a fakabátok a közlekedési szabályok betartását. Továbbá ha 200-zal balesetet okozol, akkor nem úszod meg egy ejnye-bejnyével...
"Durva, de még nem halt ki az országuk! Biztos a sok bevándorló munkás miatt..."
Na arról tudnék mesélni, hogy milyen a keleti bevándorlók közlekedési morálja.
"Mi őrültek vagyunk az angolok szemében mert náluk csak 112km/h a megengedett a pályán, mi pedig Magyarországon 130-cal is mehetünk?"
Nem vagyunk őrültek, miért lennénk? Más ország, más szabályok.
"Azért mert a KRESZ által leírt sebességkorlátozásokat túlléped, még nem válsz kiszámíthatatlan családgyilkossá."
A mérték függvényében azért ezen elgondolkodnék. 90 helyett 140 már igencsak megnöveli a kockázatot. Főleg kanyarban, ugye... Persze tudom, tudom, te jobban vezetsz, mint Loeb, Vettel és Fittipaldi együtt. Én úgy általában a többiekről beszélek, akik nem ilyen csodagyerekek.
"Itt fontos kihangsúlyozni, NEM AZ AUTÓ LELKÉT KITAPOSVA A MAXIMUMRA ÉRTENDŐ EZ!"
Tök mindegy, hogy egy Swifttel csapatsz 140-nel az országúton, vagy egy A8-as Audival. A fékutad durván megnő ilyen sebességtúllépés esetén...
"Azért mert valaki 140-nel előz, ugyanúgy meg kell győződni az előzés veszélytelenségéről."
Igen, csak kérdés, meg lehet-e, meg tudsz-e.
"Apropó: Hogy jön ide az, hogy le kelljen satuzni és vagy csattanunk vagy nem? Nem érted meg hogy akkor szabad előzni ha biztosra beférsz?"
Te hoztad fel, hogy sokan jönnek veled szemben, úgy előzve, hogy nem férnének be és fékezned kell. Ha ő nem 100-zal jönne hanem 140-nel, lehet, hogy hiába fékeznél, barátom.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"A saját érdekedben KELL minél előbb és gyorsan befejezni az előzést."
Nem csak a saját, mások érdekében is. Ez tiszta sor.
"S ha ez sebességtúllépéssel megy, akkor azzal."
Ez pedig baromság. És mégis, mennyivel léphetem túl ilyen esetben a megengedett sebességet szerinted? 100%-kal? 200%-kal? Védekezhetnék szerinted a bíróságon azzal, hogy tisztelt bírónő, csak azért húztam 240-ig a GSX-R-nek, hogy be tudjam fejezni az előzést?
"Nincs olyan paragrafus sem, hogy le kell mondanod az elsőbbségedről."
De van olyan, hogy "a közlekedés résztvevői előzékenyek és türelmesek legyenek egymással szemben."
"Viszont van olyan sírfelirat, hogy "Nem mondott le az elsőbbségéről"."
Van. Meg olyan is, hogy "azt hitte, ő a szabályok felett áll".
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
# 15:
Nagyon nem megy neked a forgalmi helyzet felismerése. Csak a paragrafusok ismételgetése papagáj módjára.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!