Mi a helyzet ha szabalyosan kezdem meg az elozest, de mire befejezem mar elhagytam egy elozni tilos tablat? Plusz, szabad egyszerre tobb autot elozni, vagy csak egyet?
Szabad egyszerre több autót előzni, és akkor kezdesz el szabályosan előzni, ha tudod hogy szabályosan be tudod fejezni.
Tehát lehet még nem volt tilalom az előze megkezdésekor, de mivel csak tilalomban tudtad befejezni, ezért szabálytalanul is kezdtél neki.
(egyébként pedig ha veszélytelenül tetted, akkor csak nyugodtan)
"(egyébként pedig ha veszélytelenül tetted, akkor csak nyugodtan)"
Hát persze, hiszen az előzést tiltó tábla még csak véletlenül sem azért van kitéve, mert veszélyes lehet előzni az adott helyen.
Mellesleg az előzést akkor kezded meg szabályosan, ha - többek között - előtte meggyőződtél arról, hogy be is tudod fejezni szabályosan. Ha nem tudod befejezni, akkor nem is szabályosan kezdted meg.
No meg előre nézel amikor kikukucskálsz a kamion mögül és látod hogy mi várható.
Hova tesznek előzni tilost általában? Kanyar, kereszteződés, be nem látható útszakasz.
Tehát hol előzöl? Belátható egyenesben-> kikukkantasz a kamion mögül és látod hogy be tudod-e fejezni.
Igen, általában olyan helyre teszik ki az előzni tilost, ahol veszélyes, de:
Ritkán van kivétel ahol indokolatlan. Mondjuk nem is arra céloztam hogy figyelmen kívül kell hagyni!
Az, hogy nem tudod szabályosan befejezni, az nem arra vonatkozik, hogy elkezded a tábla hatályán kívül, de jól haladsz és végigelőzől egy sort 3 kanyaron, 2 vasúti átjárón keresztül.
Arra vonatkozik, hogy pl hosszú egyenesben tartod a 130-140-et főútvonalon, előtted a másik a tájat nézi 80-nal, egy enyhe kanyar előtt elkezdődik az előzni tilos, de (ha senki nem jön szembe!!) egy nagy fék helyett tartod a tempót és szabálytalanul, de megelőzöd.
Veszélytelen, szabálytalan.
"Arra vonatkozik, hogy pl hosszú egyenesben tartod a 130-140-et főútvonalon" - el kell hogy keserítselek, de az már elég sokba fog kerülni, ha lefotóznak. Emlékeim szerint Magyarországon 90 km/h a megengedett legnagyobb sebesség országúton - előzés közben is! 90 helyett 140 már több, mint 50%-os sebességtúllépés.
Mellesleg ha a te gondolatmenetedet követjük, és 140-nel - az előzni tilos tábla hatálya alatt - még a kanyar előtt kint marad a kérdező, hogy megelőzze az utolsó autót, akkor már jócskán kanyarban lesz, mire végzett az előzéssel, hirtelen (kanyarban van!) feltűnik a szembejövő, félrerántja a kormányt, és valaki már meg is halt.
Nem, pajtás, a 80-nal nézelődőt is 90-nel (na jó, maximum 100-zal) előzzük, nem röpködünk 140-nel országúton, főleg nem kanyar előtt szembesávban előzés közepén. Őszintén remélem, hogy amikor egy ilyen manővered közben szembetalálkozol egy járművel, az egy nyerges lesz, nem egy többgyerekes család egy szuzukiban. Ne vedd személyeskedésnek, én elhiszem, hogy kurrvajól vezetsz, de országúton mások életével is játszol.
A szövegértelmezésedre adok egy 1-est!
Nem az előzni tilos hatálya alatt, a kanyar közepén kezdünk előzni ahol beláthatalan és autó jöhet szembe!
A záróvonal előtt kezdjük, de a hatálya alatt fejezzük be. Ez 60 km/h-s különbséggel néhány métert jelent! A záróvonal nem a kanyar közepén szokott kezdődni, hanem előtte!
Ugye mint már írtam, akkor előzünk ha meggyőződünk a veszélytelenségéről. Ha erről meggyőződtünk akkor sem család a Suzukiban, sem nyerges kamion nem fog szembe jönni. Nem logikus?
Egy kis segítség, hátha képileg összejön a dolog:
Helyszín: 2/A autóút, 90-es korlátozás, Göd irányából Bp felé.
Ön a Google Maps-es autót vezeti 80 km/h-val. Szembeforgalom belátható szakaszon nincs (tudom, a képen van, de tételezzük fel hogy NINCS). Én ekkor betoppanok mögéd 140km/h-val, kiteszem az indexet, megelőzni.
Sebességkülönbség 60km/h. Sávváltás, elhaladás, visszatérés, mondjuk 3 másodperc? A kanyarban egy GT-R is felbukkanhat 200km/h-val, akkor is befejezem az előzést!
És akarod látni a 2-es út baleseti statisztikáit?
Mellesleg nem csak a 2-es út létezik. Vannak kanyargósabb országutak is Magyarországon. A záróvonal pedig jellemzően nem hat kilométerrel a kanyar előtt kezdődik.
Ezt írod:
"kanyar előtt elkezdődik az előzni tilos, de (ha senki nem jön szembe!!) egy nagy fék helyett tartod a tempót és szabálytalanul, de megelőzöd."
Mennyivel a kanyar előtt van kint a tábla? 100 méter? A te okfejtésedet követve, ugye már az előzni tilos tábla hatálya alatt fejezzük be az előzést. Tehát, 100 méterrel a kanyar kezdete előtt 140-nel haladunk a szembesávban. Én azért vigyáznék azzal a GT-R-rel.
Arról pedig végképp ne beszéljünk, hogy te bátran mész 140-nel a szembesávban a kanyar előtt, de megfeledkezel arról, hogy vannak hozzád hasonló idióták, akik szintén 140-nel akarják (esetleg pont ugyanakkor, pont ugyanazt) a kanyart bevenni. Baleset általában gyakran akkor történik, amikor két idióta találkozik.
Sosem értettem, mi a faxért nem lehet a tábla előtt befejezni az előzést, lesz még rá lehetőséged a kanyar után is. És jóval nagyobb a túlélés esélye. Persze lehet, hogy már túl rég óta élek Németországban...
De engem nem érdekel hogy melyik út hol, mennyire kanyargós!
Nem azt mondtam, hogy az összes kanyar előtt át lehet lépni a záróvonalat az előzés befejezése érdekében. Arról beszéltem, hogy ha meggyőződtél a veszélytelenségéről. Ha erről nem győződsz meg, akkor természetesen nem szabad belevágni az előzésbe.
Én meg azt mondom, hogy kanyar előtt nem igazán tudsz az előzés veszélytelenségéről meggyőződni, főleg nem 140-nel haladva. Meg azt is mondom, hogy nem kéne arra bíztatnod a - kérdése alapján - kreszt alig ismerő kérdezőt, hogy nyugodtan előzzön az előzni tilos tábla hatálya alatt.
Sőt, egyáltalán senkit nem kéne arra bíztatni, hogy bírálja felül a kreszt, ha ő azt jónak látja. Épp elég idióta van így is szabadlábon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!