Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Vasúti sorompójelzést felülbír...

Vasúti sorompójelzést felülbírálhat a rendőr?

Figyelt kérdés
2014. szept. 13. 21:25
1 2 3 4
 21/31 anonim ***** válasza:

"Ha mondjuk jól belátható a keresztezés és fölméri a rendőr, hogy nem történhetne baleset, "


Álltál már a vágányok mellett úgy, hogy a vonat 160 km/ó-val közelített feléd? Vagy 120-al? Biztos vagyok benne, hogy nem.

2014. szept. 18. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/31 anonim ***** válasza:
Most nem igaz, hogy a "jól belátható" fogalmát nem lehet fölfogni. Ne is haragudj, a te stílusodban reagáltam. Magyarországon a 160 ritka, de a 120 sem gyakori, de még egyszer mondom JÓL BELÁTHATÓ keresztezésről szólt amit írtam.
2014. szept. 19. 06:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/31 anonim ***** válasza:

Igen, álltam amúgy sőt azt is tudom, hogy a 120 km/h az hány méter másodpercenként. :D

DE nekem ne magyarázza be senki, hogy teljesen jó láthatóság mellett, nappal, amikor 400-500 méterre van a vonat, de inkább több és szabad amúgy az út, akkor is öngyilkosság, fél másodperc alatt keresztezni... Ezt pont egy rendőr tán csak föl tudja mérni.

2014. szept. 19. 06:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/31 anonim ***** válasza:

Saját kérdéseimre válaszolva. Azt mondjuk el tudom képzelni, hogy jogilag így sokkal egyszerűbb a rendőrségnek. Ha elvi lehetőséget sem adnak a rendőröknek felülbírálni a jelzést, akkor nem terhelheti felelősség őket.

(Az érem másik oldala, hogy jól belátható (!) keresztezésnél azért szerintem egy rendőr bőven tudna mérlegelni, hogy mi a helyzet...nem üttetné el magát.

Magyarul eléggé lesajnáljuk a rendőrök képességeit, azzal, hogy föltételezzük, hogy képtelen eldönteni jól belátható (!) esetben is, hogy átmehet-e.)

Jogilag ellenben így egyszerűbb.

Gondolom, ha megadnák a felülbírálat lehetőségét ez talán túlzott (?) felelősséggel is járna... bár nem tudom mivel rosszabb egy kötöttpályás jármű sebességét és távolságát fölmérni, mint forgalomban nagy sebességgel vezetni...

2014. szept. 19. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/31 anonim ***** válasza:

Az F2 forgalmi utasítás az útsorompókról szóló fejezetben egyrészről megállapítja , hogy az útátjárót a biztosító berendezések meghibásodása vagy meg nem léte miatt mely esetekben kell fedezni és/vagy a vonatok utazószemélyzetét a használhatatlanságról értesíteni. Másrészről azt is leírja, hogy a fedezés jelzőőrrel történik. Az utasítás rendelkezik arról, hogy a jelzőőrt az állomásfőnök illetve a forgalmi szolgálattevő köteles kijelölni vagy ha ez nem megoldható, a Pályavasút Területi Központ Forgalomirányítási Alosztályától kell igényelnie a jelzőőr(ök) kirendelését. A jelzőőr a fogalommagyarázat értelmében bármely vasúti üzletág vagy vasúti szakág állományába tartozhat.


Mivel az F2 Utasítás mindvégig jelzőőrökről, mint vasúti dolgozókról rendelkezik, az én értelmezésem szerint a vasúti átjáró forgalmát rendőr nem irányíthatja.


A KRESZ oldaláról vizsgálva hasonló álláspontra jutok, mivel a 39§ (Közlekedés vasúti átjáróban) kifejezetten vasúti jelzőőrről beszél:


39. §

(3) A vasúti átjáró előtt a 98., 99., 99/a. vagy 99/b. ábra szerinti jelzésnél, vagy a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt meg kell állni, ha

f) vasúti jelzőőr „Megállj” jelzést ad

(5) Biztosított vasúti átjáróra járművel csak abban az esetben szabad ráhajtani, ha

c) a vasúti jelzőőr „Megállj” jelzést nem ad

(6)236 A vasúti átjárót biztosító jelzőberendezés üzemzavara esetén járművel a vasúti átjáróra - a (3) bekezdésben említett megállást követően - abban az esetben szabad ráhajtani, ha

b) a vasúti átjáró forgalmát vasúti jelzőőr irányítja és a jelzőőr „Megállj” jelzést nem ad

2014. szept. 19. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/31 anonim ***** válasza:

Igazából a kérdésből nem egyértelmű, hogy mire vonatkozik.

a, a megkülönböztető jelzéssel haladó rendőrnek van-e joga a vörös fénysorompót fölülbírálni és áthajtani, amennyiben úgy méri föl, hogy nem járhatna balesettel ez?

b, van-e joga egy rendőrnek a civil forgalmat irányítani szintbeli keresztezésnél és ilyen szinten felülbírálni a jelzést.


b-t én is kötve hiszem. :) Az "a" esetben azért vannak érveim.

2014. szept. 19. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/31 anonim ***** válasza:
100%

"a megkülönböztető jelzéssel haladó rendőrnek van-e joga a vörös fénysorompót fölülbírálni és áthajtani, amennyiben úgy méri föl, hogy nem járhatna balesettel ez? "


KRESZ 49. § (2):

"A megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű vezetője - a rendőr és a vasúti átjárót biztosító jelzőberendezések jelzéseit kivéve - a közúti jelzéseket, továbbá a 24-43. §-okban foglalt rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja, ha magatartásával a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti, és meggyőződött arról, hogy a közlekedés többi résztvevője az akadálytalan továbbhaladást lehetővé tette."


Persze más az elmélet és más a gyakorlat.

2014. szept. 19. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/31 anonim válasza:
Az egyik válaszadónk iszonyatos nagy tévedésben van. Mielőtt bármint is mondanék a vasútnál vagyok forgalomirányító, tehát képben vagyok a támában, nem unalomból okoskodom olyanban, amihez nem értek. Olyan, hogy a rendőr a vasúti menetirányítással egyeztetve szabályozza a közút forgalmát, nem létezik. Ha a fénysorompó elromlik, akkor bizonyos idő(6-10) perc elteltével sötétre kapcsol, ami az autósoknak egyenlő a STOP táblával. Ha a vasút műszerészei a hibát nem tudják elhárítani bizonyos idő alatt, akkor a sorompóhoz jelzőőrt kell kirendelni, akinek érvényes vasúti forgalmi vizsgával kell rendelkeznie. Én nem tudok róla, hogy a rendőrök ki lennének képezve erre a célra...
2014. okt. 5. 04:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/31 anonim ***** válasza:

Értem a válaszokat és hát...tudomásul veszem... Egy-két rendőrt ismerve talán jobb is így.

Ugyanakkor meg kell mondjam elég gáz is ez valahol. 45 éve már ember járt a Holdon, ma már kb minden második embernek olyan mobilja van, ami gyakorlatilag számítógép is és a 21-dik században Magyarországon nincs megoldva az, hogy pontosan jelezve legyen, hogy hol van a vonat!? És nincs megoldva, hogy a mentő/rendőr és a vasút személyzete egyeztessen erről, hogy ennek ne legyen valamiféle informatikai háttere... 21-dik században kötöttpályás járműnél, gáz!

2014. okt. 5. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/31 anonim ***** válasza:

Most, ha belegondolok, hogy agyvérzéses beteget visz a mentő és mondjuk jön egy tehervonat és nyilvánvalóan a tehervonat leghamarabb 2:30 perc múlva érne az átjáróhoz és akkor is, várjanak csak. Mert a 21-dik században nincs megoldva, hogy egyeztessenek, meg nincs ennek informatikai háttere, ami nagy biztonsággal és biztonsági ráhagyással megmondaná, hogy át tud-e menni a mentő.

Mert ha kilépek a házból, azt akár tucatnyi műhold látja, meg fénysebességgel küldhetünk fényképet, videót telefonról is, meg simán láthatjuk, hogy haverunk házán milyen színű a redőny, de ilyen dolgokra meg nincs meg az informatikai háttér...

2014. okt. 5. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!