Egy busz leszorított az útról biciklizés közben, majdnem árokba mentem. Ha ezzel a hatóságokhoz fordulok, milyen ügy lesz belőle?
Kész szerencse, hogy volt elég helyem félrehúzódni és hogy nem 40-el mentem. A buszos indexelt és úgy próbált kikerülni a kanyar után/kanyarban. Mindez már közigazgatásilag városon belül, de egy félre eső ipari negyedben történt. Az úton ilyen jelzés volt felfestve: [link]
A busznak kb 20 métert kellett volna mögöttem lassabban jönnie, mert utána már van külön bicikli út. Én a legmagasabb fokozatomban tekertem, kb 25-el. Máskor is járok arra, és máskor is kerültek már ki ( szabályosan, attól eltekintve hogy kanyarban van), viszont ennyire közeli élményem még nem volt ott. Tudom az időpontot, a rendszámát.
Ui: A kanyar más részén még beláthatatlanabb az út,s nem akartam, hogy ott előzzön meg, így a lehető leggyorsabban tekertem és nem simultam rá az aszfalt szélére ( attól kb fél méterrel beljebb mentem), lehet hogy utána direkt húzta rám a kormányt... ?
"Ja és nem vagyok pesti, nem kell pestisen szólnod."
Ekkora marhát :D
Páran annyira elvannak itt tévedve. Grat nektek.
Olvasgattam máshol is a hozzászólásokat és rendesen megoszlanak a vélemények. De ugye biztos a hozzám hasonló bicajosok okozzák a baleseteket. Ugye?
Átlagosan a hét 4-5 napján biciklizek, olyankor napi 10-150km-et. Amikor nem sietek, márpedig ez elég gyakori, mindig amennyire a helyzet engedi segítem a közlekedés többi résztvevőjét. Sokszor engedem át intéssel az autósnak az elsőbbséget, ha járdán kell mennem akkor mindig felveszem a gyalogosok sebességét, zebrán mindig gyalog megyek át ( akkor is ha sietek).
Szóval igen, én okozom a baleseteket. Király.
Az autósok/buszosok egy része tökéletlen béna vadbarom. Ők okozzák a baleseteket. Amikor a biciklis út keresztezése előtti van figyelmeztető tábla, én a felsőbbrendű úttal megyek párhuzamosan, mégis fellök...
Amikor a kanyarban felelőtlenül előznek és mennyit nyernek vele? Hát max annyit hogy még egyszer kitörölhetik a seggük a wc-n. Egyik nap egy kanyarban lenyomott egy autós. Utána más autóst is szabálytalanul előzött. A következő lámpánál utolértem, ahol én amúgy is más irányba mentem. Az a bizonyos buszos pedig, 20 métert kellett volna 25km/h-val jönnie és akkor már nem is kellett volna előznie. A buszpályaudvaron ne is mondjam, hogy megtaláltam a buszt üresen. Biztos műszak vége volt és azért sietett annyira, amit meg is értek.
Komolyan azt fogom csinálni, hogy ha ilyen veszélyes kanyarban hallom hogy jön valami, elkezdek bizonytalanul menni, kicsit kacskaringózni. Had higgye azt, hogy nem vagyok józan. Akkor talán nem fog megelőzni. És mielőtt egy kedves jóember belém kötne. Én nem akadályozni akarom. Egyszerűen meg szeretném teremteni a helyzetet, ahol egy ilyen vadbarom nem veszélyezteti a szembejövőt, saját magát és engem 2 másodperc előny miatt.
És a végére:
Lehet hogy ti autósok, nagyra tartjátok magatokat, de akik itt fröcsögtök ( máshol is), fogadok hogy egyikőtök sem jutott el a szuper autójával tőlünk nyugatabbra. Ahol teljesen lehúzódtam az út szélére a buszos mégse előzött meg, én előbb kanyarodtam más irányba. Egyszerűen látta hogy nem tudna megfelelő oldaltávolságot tartani. És kész.
Kedves kerékpáros, ugye nem azt vártad, hogy a busz majd mögötted fog zötyögni 20-al, amíg kiértek a kanyarból ;)
Építsetek kerékpàrutakat, és megoldódik a rinya.
06:46
Nem, nem ezt várom el. Azt vártam el, hogy szabályosan előzzön meg. Persze lehet normálisan akart előzni, csak éppen jöttek szembe.
De akkor ne arról beszéljünk, hogy én mit várok el, inkább arról hogy mi a szabályos:
"34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;
b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;
c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!