Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért nem gyártanak hátrafelé...

Miért nem gyártanak hátrafelé nyíló ajtókat a gépkocsikhoz?

Figyelt kérdés
Szerintem a kerékpáros balesetek nagy százaléka az ajtórányitásból adódik. Az ember mindig is figyelmetlen lesz, így inkább változtassunk a konstrukción: ha nem az ajtó élébe futna bele a kerékpáros (mivel hátrafelé nyílik az ajtó), sokkal kisebb sérülést okozna (szerintem). Vélemény?
2014. márc. 31. 00:25
1 2 3
 11/21 A kérdező kommentje:

Most említettél néhány teljesen más példát olyan esetre, amikor ökör bringásokról van szó.


De nem értem az összefüggést azzal kapcsolatban, hogy amikor valakire rányitják az ajtót, az miért "ökör bringás". Történhetne ez bármelyikünkkel, aki az Andrássy úton már kerékpározott valaha, vagy épp a gyermekeinkkel is, akiket nem szívesen terelünk az út közepére biciklizés közben.


Sokan mondják, hogy csak figyelni kell és kész. Igen, tulajdonképpen ha mindenki figyelne egymásra és betartaná a szabályokat, biztonsági övre és légzsákra se lenne szükség, nemhogy hátranyíló ajtókra.. De az élet nem ilyen szép.

2014. márc. 31. 00:55
 12/21 anonim ***** válasza:
51%

Ráirányítják? Miért irányítanák rá a bringásra az ajtót?


Vannak véletlen balesetek, ez nem ugyanaz. A bringás is lehetne körültekintőbb. Van mikor az autós szétnéz és senkit nem lát, aztán hoppp hirtelen valaki telibekapja a kocsiajtót, mert úgy tekert mint a meszes.


Ez a direkt ráirányítjuk az ajtót kb a kiscsoportos óvodás dologgal összeférő butaság. Bár ki tudja, biztos akad olyan aki ezt élvezi.

2014. márc. 31. 01:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 A kérdező kommentje:
Nem tudom hol láttál ráIRÁNYÍTÁST. Ha valahol mégis, akkor elnézést, elírtam. ráNYITÁST írtam. Pontosan azt az esetet, amikor féktávolságon belül egyszer csak kinyílik előtted egy ajtó és belerohansz - szerencsétlenebb esetben pont az élébe. Igen, lehet ez száguldó őrültekkel is, de szerintem nem kell feltétlen őrült sebesség, hogy komoly sérülést összeszedj.
2014. márc. 31. 01:04
 14/21 anonim ***** válasza:
Az Andrássy út ebből a szempontból nagyon szerencsétlen megoldás, és már sok ilyen baleset volt ott.
2014. márc. 31. 03:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 Dörmögő ***** válasza:
100%
Azért nem gyártanak hátrafelé nyíló ajtókat (van gyár ami csinál még ilyet) mert ha menet közben valaki kinyitná akkor a légellenállás egyszerűen kitépné az ember kezéből az ajtót.
2014. márc. 31. 05:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:
100%

Nekem sem volt még ilyen helyzetem - szóval nem tudom mennyire lenne egy ilyen kérdésnek egyáltalán létjogosultsága.

Egyébként pedig az autók ajtajai nem csak divat miatt nyílnak a most szokásos irányban. Ha véletlenül nem csuknád be rendesen az ajtót (amire mondjuk van figyelmeztető fény manapság, de 15 éve még nem volt szokás) és menet közben ki akarna nyílni, akkor egy hátrafelé nyíló ajtót a menetszél ki akarna nyitni, míg egy előrefelé nyílót be akar csukni.

Nehezebb menet közben "kiszállni", ezáltal biztonságosabb.


Szerintem amit te szeretnél és esetleg lehetne ilyen előnye, az a tolóajtó.

2014. márc. 31. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:
100%
Bár érdekes lenne megnézni a baleseti statisztikákat, hogy mégis hány ilyen baleset történik, milyen súlyosságú sérülésekkel. Attól hogy a youtube-on sok van, az nem jelenti hogy sok is történik...
2014. márc. 31. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:
Az Andrássyn ma már biztosított a megfelelő oldaltávolság, amennyiben a t. autós méltóztatik rendesen a padka mellé állni. Minden egyéb esetben célszerű átsorolni a külső sávba a rányitás veszélye miatt.
2014. márc. 31. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:
Mindkét nyitásmódnak van hátránya. Legjobb lenne a tolóajtó, hiszen nem lenne rányitás és sokkal kisebb hely elég lenne a kiszálláshoz. Sajnos egy két kuriózumon és kisbuszon kívül nem alkalmazzák ezt .
2014. márc. 31. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:

Volt régebben olyan autó aminek fordítva nyílt az ajtaja. A legújabb ilyen amiről tudok az RX8-as hátsó ajtaja.


"Szerintem a kerékpáros balesetek nagy százaléka az ajtórányitásból adódik. Az ember mindig is figyelmetlen lesz, így inkább változtassunk a konstrukción: ha nem az ajtó élébe futna bele a kerékpáros (mivel hátrafelé nyílik az ajtó), sokkal kisebb sérülést okozna (szerintem). Vélemény?"


Pont, hogy így a biztonságosabb.

A kerékpáros számára: ha belefut az ajtó élébe, jó esélyre ott helyben elesik. Ellenben, ha lapos szögben álló ajtónak hajtana neki, az szépen megvezetné és máris egy autó előtt találja magát.


Az autós számára: ha nekimegy egy autó az ajtónak, jelenleg inkább kinyitja azt és letörni. Fordított felszerelésnél jó erősen becsapná, ami levágná a vezető lábfejét, ha eközben megpróbált kiszállni.

2014. márc. 31. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!