Miért nem gyártanak hátrafelé nyíló ajtókat a gépkocsikhoz?
Én inkább az autós biztonságát tartanám szem előtt, ha hátrafelé nyílna az ajtó, te pedig az egyik lábad már kitetted a kocsiból, közben pedig nekimenne az ajtódnak egy ökör bringás el is törheti a lábad az ajtó, mivel hirtelen rácsapódna. Jó ez így ahogy van.
Mondok jobban, miért nem felfelé nyílik az az ajtó?
Gondolom nem lenne tartós, egy idő után az ajtónyitó teleszkóp leengedne.
A bringás szempontjából jobb. Ha épp a gyereked száll ki és már kint van a lába..ha akkor gangol bele valami vakegér az ajtóba, akkor az ott esélyes, hogy törés lesz.
Nem kell az ajtókat variálni szerintem, oda kell figyelni mindkét félnek.
1. Ha kerékpársáv / kerékpárút a kinyitott ajtók vonalában fut, akkor milyen oldaltávolságot tartsak?
2. Ahhoz, hogy bármikor meg tudjak állni egy hirtelen kinyíló ajtó előtt, ahhoz körülbelül 5km/h sebességet kellene produkálni. Ez nem életszerű. Már a piaci nagymama kerékpáros sebességénél és súlyos balesetet okozhat egy kinyíló ajtó.
Mit nem értesz az ökör bringás részen? Hisz kézenfekvő, nem vigyáznak, egymás mellett tekernek az út közepén, nagy részük azt hiszi hogy csak az övék az egész út, a hülye autós meg ha véletlenül elüt egyet már mehet is a börtönbe, de a gyalogosra detto ugyanez igaz mint a biciklisre, nem vigyáznak. Szét se néznek, mennek vaktába.
Nem hinném hogy olyan sok a baleset az ajtóból, inkább a figyelmetlenségből.
Mondok egy példát, kiscsaj biciklivel egy gyalogátkelőn úgy tekert át hogy nem nézett se jobbra se balra, le se szállt a kerékpárról, ráadásként egy autó majdnem elütötte, egy centin múlott. Ha a kocsi nem figyel oda a csajnak nyekk.
Szóval az autóson nagyon nagy teher van, igaz ők is sokszor hibáznak, az ajtókinyitás inkább a kocsikra nézve veszélyes, mivel ha megáll valaki az út szélén és figyelmetlenül kinyitja az ajtót, a mellette elszáguldó kocsi könnyen nekimehet és letépheti azt.
1. Ezt attól kellene megkérdezni aki így kitalálta.
2. Bizonyos esetekben az autósoknak is sokkal lassabban kellene mennie, pedig az sem életszerű. Aztán meg ha valami baj van, akkor meg a qrvaanyázás a médiában meg minden lehetséges fórumon. Csak ott általában más szenved súlyos sérülést.
Én továbbra is azt mondom, hogy mindkét félnek figyelnie kellene, erre találták ki a bizalmi elvet, igaz az ilyen balkáni körülményke között nem működik. És talán a te első felvetéseden is el kellene gondolkozni, ésszerűen kialakítani a kerékpárutakat/sávokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!