Autósok! Nektek is elegetek van abból, hogy néha valamelyik okos bringás fogja magát és a járda helyett felhajt a Szabadság hídra az autók közé a keskeny útra?
Szóval azért, mert a többség szabályszegően a járdán közlekedik ezért az mindenki legyen birka és szegjen szabályt? Aztán ha meg megbüntetik, akkor még jogos is.
Ez Mo szokj hozzá. Itt idióták tervezik a közlekedést is. Vagyis nem ők az idióták hanem akik kitalálják, hogy kell a bicikliút még akkor is, hogyha totálisan alkalmatlan is az úttest arra. Aztán kijelölik.
" Az úttest nekünk van fenntartva"
Ezt a baromságot mégis honnan szedted? Van valami jogszabály amely szerint az úttesten autón kívül más nem közlekedhet?
Na ez a baj, hogy sok korlátolt autós így gondolkodik.
Nem, az úttest nem csak az autósoké.
Nem képes azt felfogni, hogy az úttesten nem csak autósok közlekednek. Persze ez is mutatja a korlátolt magyar gondolkodásmódot egyeseknél.
Az a baj, hogy nem vagy képes felfogni, hogy nem az a majom aki szabályosan az úton közlekedik, hanem aki oda jelölte ki a bicikliutat.
Persze itt az a menő ha semmibe vesszük a szabályokat, mert egyes gyökerek mindenhatónak képzelik magukat.
Emberek, gondolkodjatok már egy kicsit! Adott egy műemlék híd, kőbe (acélba) vésett műszaki paraméterekkel. Adottak a közlekedési igények is, az emberek szeretnének autóvak, villamossal, gyalog vagy kerékpárral átjutniba Dunàn. Ezeket az igényeket a hídnak mind ki kell elégítenie.
Nyilván adott a járda helye, és az úttesté, meg a villamosvágányoké is. Hol a legkisebb a kockázata a kerékpározásnak? A járdán, ahol fényképezkedő gyalogosok szambáznak figyelmetlenül és ahol akár a korláton is áteshet egy biciklis? Nem jó. Akkor legyen a villamospálya, ahol a korlátozott manőverezőképességű és kötött menetrend szerint közlekedő villamosok között kellene tekerni és a hídfőkben még külőn lámpafázis is kellene a kerékpárosok felhajtásához? Nem jó.
Mi maradt? Az úttest, ahol a 20-30 km/h átlaggal közlekedő, jól manőverezhető autók között egyenletes sebességgel tud haladni a bringás is 10-20 km/h tempóval. Ráadásul az autósok semmit sem veszítenek a bringások miatt, mert a nap túlnyomó részében sor áll a sok autó miatt a hídon. Tehát amíg egy bringás mögött szarakodsz, addig nem a sorban ácsorogsz, ennyi a különbség.
Partnerségre van szükség az utakon, nem ellenségeskedésre, fogjuk már fel!
Ez a tipikus magyar mentalitás.
Barátaim kimentek autóval Svájcba, és ott tekeregtek egy kicsit kerákpárral. Őket az zavarta a legjobban, hogy ha be nem látható kanyar és/ vagy záróvonal volt, akkor nem volt olyan autós, aki ne várta volna ki 20-al gurulva mögöttük a záróvonal végét. Igaz hogy nem döccen, de az ottani autósok szerint mintha betonfal lenne...
Amúgy hova sietne akárki is a SZabadság hídon? Hamarbb akar odaárni a "hosszú piros- rövid zöld" lámpához. Ha azt a kétszáz métert egy bringás mögött teszi meg, nem fog belehalni, esetleg lemarad egy lámpaváltásról... nagy kaland.
Ja, nem vagyok biciklis, ha tehetném még a budira is autóval mennék, de ez a mentaláitás autósként is felháborít.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!