Mi volt a legdurvább konfliktusod közlekedés közben idiótákkal?
Ha tudsz menni, akkor tarts jobbra és nem tartod fel az autósokat a BMX-eddel.
Pályán le szoktam venni a szemem a tükörről, de sűrűn belekukkantok. Így tudom, hogy a mögöttem haladó autók mennyit közeledtek és kb mikor érnek utol.
200km/h-val még nem terem hirtelen a hátsódba, idő mire utolér. Illene észrevenni messziről.
Ha már itt tartunk, az én 2 sztorim:
M3-on Bp felé baleset miatt csak araszolt a sor. Sokan a leállósávban előrementek, amit én meguntam és félig a leállósávban, félig a külső sávban araszoltam a többiekkel. Fekete németrendszámos Bömbi próbálkozott bebújni, dudált, stb, majd bunkó módona belső sávba bement, bejött mellém és románul ordibálni kezdett (lefordították nekem, dolgozni mentek és siettek). Én visszaordibáltam amit tudtam (pizda mati, szucs pula), majd egy kis activity után egy füstpamacsot hátrahagyva elviharoztak.
A második Bp-n történt a 15.ker környékén. Ónos eső tartotta a sor a 25-30km/h-t. A lámpa zöld volt, de mindenki besatuzott. Nekem lett volna még helyem, de hogy ne csússzak be kereszteződés közepébe inkább besatuztam én is (mert nem maradhatok a kereszteződés közepében). A "Nem az idénbarnult" majdnem belémjött a Bömbivel, majd a "És miva' ha nekedmegyek?" kérdés következett. Én megnyugtattam, hogy a biztosítója fizet egy új lököst és csomagtartót (haverom úgyis nekitolatott vele egy fának)
Főúton haladtam motorommal, mikor jobbról elkezdett kisorolni egy nő (balra akart fordulni). Vészfék, megállás, ő is megállt (félig belógva a sávba). Ez után kialakult a konfliktus. Én mutattam neki, hogy ez itt a FŐ út, Nekem van elsőbbségem, de persze neki állt feljebb... tényleg, hogyan is gondoltam, hogy közlekedni merek.
Másik. Külterület, megyek motorommal, a forgalom sebességével haladva bő követési távolságot tartva az előttem haladótól. Folytonos szembe forgalom mellett két kancigány úgy gondolja mennyivel előrébb lennének, ha sávon belül leelőznek. Tükörből láttam az akciót, gyorsan lehúzódtam, de azért jól rádudáltam ahogy elhaladtak mellettem. Erre lelassít, kinyúl az anyósülésről egy akkora kar, mint a derekam és bemutat... persze én sem vagyok rest, visszamutatok neki, ahogy azt illik. Erre megáll. Na akkor kicsit megijedtem. Végül nem lett belőle más.
Ezek voltak azok az esetek ahol valamiféle agresszív kommunikáció is létrejött. Egyoldalú anyázás persze volt sok:
Mint például amikor Árpád hídon haladtam buda felé külső sávban, megengedett 60-as tempóval. Baromja úgy gondolta, hogy a híd egy versenypálya és sávon belül elhúzott mellettem 100-as tempóval. Azt nem értem, hogy az ilyen hülye egyáltalán nem gondolkodik?
Persze az sem volt sokkal jobb, amikor a belsőből szépen elkezdett rajtam keresztül külsőbe sorolni az ipse. Persze index nélkül.
Ezekből már volt pár eset. Szerencsére mindig nagyon figyelek motorozás közben, így el tudtam kerülni a baleseteket.
Autóval csak két nagyon hasonló eset jut eszembe: külterületen megyek, 90-el, hátulról érkezik a siető, rögtön el is kezdi az előzést, azt nem észlelve, hogy már nem tudja befejezni, mert jönnek szembe is. Egészen útpadkáig lehúzódtam, satufék és így még éppen befért frontális ütközés előtt.
Kérdésem csak annyi: ha nem engem előzött volna, hanem egy figyelmetlen autóst (amiből ne tagadjuk, van bőven), mi lett volna vele?
Ez az eset kétszer is megtörtént, persze más résztvevőkkel.
Beviz Elek:
Nem bírod és nem is akarod értelmezni a szöveget mi? Ki beszélt itt BMX-ről te demagóg. Jobbra tartok, országútival(tudod az a nagy kerekű gyors kerékpár) sprintelek. Az autók igen, a kamionok méretüknél fogva nem tudnak sávon belül kikerülni. Ha 20-al, ha 45-el, ha jobb oldalt, ha középen megyek akkor is feltartom őket ez van. Ha fékez valaki előtted, mert balra fordul akkor ő is feltart. A piros lámpa is feltart nem?
Bmeg magyarázz még. Magyarázd már meg, hogy tök jogosan elüthetett volna a kamionos.
Magyarázd már meg, hogy 200-al menni okés.
Menj ki oroszba, ott az ízlésednek megfelelően közlekednek az emberek és a biztosítási csalás is virágzik(csomagtartód).
#2: ugyanez megtörtént velem is, három kamion ment szorosan egymás után, rászántam magamat az előzésre a kis Suzukival, aztán padlógázzal jött egy idióta és vadul dudált és villogott, hogy mit keresek a gyorsabb sávban. Holott 130-cal mentem és nem tudtam lehúzódni, mert ott volt néhány kamion.
Erre felkapcsolta a reflektort, ami azzal járt, hogy SEMMIT nem láttam, mivel magasabb építésű kocsi volt, tehát pont fejmagasságban jött be a mi autónkba a reflektor fénye. Mivel ez életveszélyes volt, lassítottam 90-re, nyilván ezt is zokon vette...
Sikerült végre kiérni a kamionok utánra, ránk húzta a kormányt...
Sajnálom, hogy nem néztem meg a rendszámát, az ilyen emberek megérnének egy feljelentést, kifejezetten veszélyes, amit csinálnak.
Ja és az persze alap, hogy másfél méteres követési távolságot tartott, tehát a legkisebb hiba is elég lett volna ahhoz, hogy mindannyian egymásra kenődjünk.
Beviz Elek: KRESZről hallottál már? Biztos meglepetés, de az a sportkocsikra is igaz. Nekik is kell indexelniük, sebességhatárokat betartani és biztonságosan vezetni.
Egyébként ha 120-130-al mész és valaki kétszázzal jön, akkor hiába nézed meg a visszapillantóban, nem tudhatod, hogy mi várható, hiszen ez a sebességkülönbség ugyanaz, mintha álló helyzetben várnál egy 80-al jövő autót. Távolról, visszapillantóból nem lehet a sebességét helyesen felmérni, csak arra lehet hagyatkozni, hogy ha előzöl, akkor nyilván maximális sebességgel mész, tehát ő sem mehet annál jelentősen gyorsabban.
Más veszélyes eseteim:
BP, belváros, Deák tér, tömött kocsisorok. Át akartam menni a külső sávból a belsőbe, mivel ott épp megindult a sor, volt bőven hely, ki is néztem a visszapillantóban, elindulok... és egy motoros satufékez. Úgy gondolta, hogy ő szlalomozik az autók között és ha ő nagy sebességgel jön, kanyarban, nyilván én azt is látom a visszapillantóban. Hát nem. Nyilván az első reakciója mi volt? Ököllel verni kezdte a visszapillantómat a saját marhasága miatt. Az volt a szerencsém, hogy az akkori autómon nem volt szériatartozék a visszapillantó, úgyhogy utólag lett rátéve egy gömbcsuklós visszapillantó, azt meg hiába püfölte, csak eltekeredett, de nem törött le.
JA és a Zebra:
MINDIG a gyalogosnak van igaza a zebrán. Nincs mérlegelés, nincs "nem nézett körül", az autónak KELL megállni! Nyilván józan ésszel él az ember és vigyáz magára, de ettől még egy félmondattal sem lehet védeni azt az autóst, aki a zebránál átsuhan azzal, hogy "majd a gyalogos megáll".
Jobbra kanyarodó sávból egyenesen megy tovább és amikor
dudával jelzem, hogy ez nem volt szép beáll mögém
és követ.
Ne,gond én megyek haza a nyóckerb - Mátyás tér környéke.
Az utca tele helyi "őshonos" lakósokkal.
Parkolok kiszállok, látom, hogy a gyerek kipattanva
nagyon rájött, hogy ez a környék nem az ő világa.
De hát a csaja mellette, erősködni kell.
Az első lépésnél látványosan kikapcsolom a fegyvertok
biztonsági pántját.
Gyorsan közli, hogy tudja rossz sávba ment, de miért
kellett ezért dudálni, majd bepattan a kocsijába és csontgázzal eltűz előre, egyenesen egy felbontás miatt lezárt "zsákutcába".
Megvártam amíg egy perc múlva kitolatott.
Engem ismernek a "helyiek" és nem szerettem volna, hogy
még valami baja legyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!