Ha gyorsan és bátran vezetek kisebb eséllyel kerülhetek veszélybe mintha lassan, és bátortalanul?
Kicsit hülyén fogalmaztam, de elmagyarázom miért!
A rokonaim egy része bátran vezet, előzgetnek akit tudnak, kanyarban ha nem jönnek szemben "ívesen" vezetnek mint a versenyzők a pályán, rendesen nyomják neki, gyorsan befordulnak, nem ügyetlenkednek.
A rokonaim e fele 1-2 balesetben volt cssak, de annyi volt, hogy neki csúsztak télen havas jeges úton a fának, vagy a kerítésnek.
A rokonaim másik rétege az aki lassan vezet, meg gondoltan, nem nbagyon előzget max autópályán, és lassú járművet, buszt a megállóból kihajtva.
És Ők már több balesetben vétkesek! 3 rokonom nézett el oldalra, és fékeztek be előttük, és mentek bele az előttük megállóba! 2 kanyarodás közben neki ment az ott parkoló autónak. 1 meg lepadkázta a kocsit mikor gyorsabban akart bekanyarodni egy szemből érkező autós előtt, és gyorsan vette be a kanyart másik meg kifordult egy indexelő kocsi elé, akiről azt hitte le akar kanyarodni felé...
Szóval ezekből kiindulva. Ha én is úgy vezetek mint az elsőnek említett rokonaim, akik előzgetnek, bátrak, lazán gyorsan vezetnek 1 pillant alatt döntenek, akkor kisebb eséllyel történik majd velem rossz?
19/F
A feltett kérdés megfogalmazásának egyáltalán nem felel meg a leírt "indoklás". Bátor vezetésnek nem felel meg a "mint a versenyzők a pályán", legfeljebb felelőtlen vezetésnek. Egyébként is, hogyan lehet versenypályának tekinteni egy szembeforgalmat, ami a valóságban létezik ?
A leírt "bátortalan" vezetés meg nem bátortalan, hanem figyelmetlen !
A gyors és bátor elég relatív.
Van a száguldozó -gyors- donorjelölt, aki úgy vezet hogy minden szabályba belesz@rik, és senkire nincs tekintettel -bátor-.
Általában elég rövid az életciklusuk, ezért is használtam a "donorjelölt" kifejezést".
Vannak a dinamikus, megfontolt sofőrök, akik jó tempóban haladnak (nem száguldoznak!) és jó előre felmérik az utat.
Én ez utóbbi kategóriába sorolom magam, de nekem is volt már hogy benéztem pár manővert és hátulról telibevertem az előttem levőt, vagy kidöntöttem a táblát.
Száguldozni, kanyarokat levágni, mindenáron előzgetni marhaság - lehet, hogy sokáig mázlija van az ilyennek, de egyszer marad le az őrangyala és akkor tönkremegy az élete.
A második kategória pedig a leírás alapján kimondottan figyelmetlen vezető emberekből áll, ami megint nem egy jó tulajdonság.
A közlekedésben minden szituációban van egy optimális döntési idő. Vészhelyzetben nyilván minél gyorsabban kell döntened és hirtelen reagálnod. De békeidőben a megfontolt döntéseké kell, hogy legyen a főszerep, érdemes minden manővert, sőt, útvonal- és sávválasztást végiggondolni.
Jómagam a dinamikusabb kategóriát képviselem, de nagyon odafigyelek a potenciális veszélyforrásokra. Egyelőre meg is van az eredménye, 11 év alatt egyetlen alkalommal csúsztam szalagkorlàtnak jeges úton és remélem, a jó trend megmarad.
A rokonaidnak ehhez semmi köze:
1. ismerned kell a vezetett dolog képességeit, amit megfelelő, forgalommentes helyen kell gyakorolni
2. szabályosan haladni (a kresz nem hülyeség), kivétel a sebesség hatósági korlátja: a kresz az út és látási viszonyok szerint korlátoz: helyzetfüggő (kocsi, emberélet és pl. kerítés bánhatja be nem tartását), a hatósági limit statikus (és max a zsebed bánja).
3. defenzíven (vezetéselmélet a gyakorlatban), a többi úton-útfélen lévőre odafigyelve kell haladnod, várható lépéseikkel számolva
...ekkor kisebb eséllyel történik rossz. Az, ha ezt gyorsabban haladva, tehát hamarabb megérkezve teszed esetleg, hab a tortán, de nem a cél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!