Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Haverom lázad a KRESZ ellen!...

Haverom lázad a KRESZ ellen! Azt mondja nézzem meg Ázsiát, Afrikát, Indiát, mennyien mennek össze-vissza még sincs annyi baleset. Igaza van?

Figyelt kérdés

Megbuktatták a forgalmi vizsgán, és ki van akadva. Azt mondja többé nem fog újra próbálkozni! Hülyeség a sok szabály, úgy sem lehet betartani mindent egyszerre!

Azt mondja nézzem meg Indiát pl mennyien mennek jobbra-balra össze-vissza, aztán még sincs baleset! Ott aztán tuti nincs ennyi szabály!

Igaza lehet? Nem tudom, még nem volt se Indiában, Se Ázsiában, nem tudom honnan veszi ezt.



2013. okt. 17. 22:13
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:

#9-es: az előtted szóló nem a Google-autókról beszélt, amelyek figyelik a forgalom állását, tele vannak rakva szenzorokkal, és képesek egymással is kommunikálni. Hanem egy olyan autóról, amely pontosan úgy közlekedik az úton szabályosan, hogy csak a KRESZ vonatkozó előírásait veszi figyelembe (sebességkorlátozások, egyirányúk, behajtani tilosok, stb.), és a forgalomból legfeljebb arra figyel, hogy az előtte haladónak ne menjen neki. No ilyen vezérlésű autónak elméletileg ugyanúgy balesetmentesen kellene közlekednie a legnagyobb forgalomban is, HA MINDENKI MÁS IS BETARTJA AZ ÖSSZES VONATKOZÓ KÖZLEKEDÉSI SZABÁLYOKAT. Viszont épp ez az ami nem igaz, erre akart rámutatni a lepontozott válaszoló. 10 autós közül legfeljebb 9 ha betartja a szabályok egy részét, és legfeljebb 1, aki betartja az összes szabályt. Valóban annyi mindenre kell figyelni, annyi szabály, korlát, előírás van, hogy ha az ember nincs ott 100%-osan, kipihenten, akkor nem is lehet mindet betartani. Márpedig vajon a reggeli vagy délutáni csúcsforgalomban hány olyan sofőr róhatja az utakat, aki kipihent, fitt, maximálisan észnél van, és nem vonják el a figyelmét a családi, a munkahelyi, a hivatali problémák, megcsörrenő mobiltelefon, dudáló szomszéd autós, autóba beszabaduló darázs vagy légy, szélvédőre csattanó madárkaki, út mellett miniszoknyában flangáló csajok, reklámtáblák, zörgő, szétesni akaró villamos, szembetűző nap, vagy hasonló dolgok? Szerintem jó ha 100 közül 1 aki valóban 100%-osan a vezetésre koncentrál, a többi az vét itt-ott figyelmetlenségeket, apróbb vagy nagyobb hibákat, szabálytalanságokat.


Velem is volt már nagyon sokszor olyan, hogy más balféksége miatt voltam kénytelen kiesni a ritmusból, és kellett valamilyen manővert csinálnom, hogy ne legyen baleset. Cserébe velem szemben is már többször előfordult, hogy elnéztem valamit, vagy egyszerűen nem úgy jött ki a lépés, így ha a másik fél nem figyel, akkor lehet hogy koccanás lett volna a dolog vége. Viszont kivel nem fordult még elő ilyen? Aki azt mondja hogy nem, az vagy hazudik, vagy nem vezet, vagy annyira figyelmetlen, hogy még azt sem veszi észre ha hibázik. Egyszerűen annyi a szabály, annyi az autó, és annyira stresszesek a mindennapok, hogy nem is lehet tökéletesen szabályosan közlekedni a forgalomban.


Ettől függetlenül, a KRESZ az KRESZ, a szabály az szabály. Be kell tartani, ezért találták ki. Legalábbis a lehetőségekhez mérten maximálisan, várhatólag így történik a legkevesebb baleset. Lázadozni lehet ellene, mást tenni nem nagyon. Vagy elfogadja, hogy csak a KRESZ betartása mellett kaphat jogsit, vagy ne szerezzen jogsit. Ez a két lehetősége van, több nincs. Legalábbis a szabályok szerint. Lehet próbálkozni lefizetéssel, de ugye az már eleve nem szabályos, meg lehet jogsi nélkül is autót vezetni, de ugye az sem túl szabályos. Ha nem tetszik neki a KRESZ, akkor lehet kiköltözni Indiába, és lehet ott vezetni. Ott valóban csak a rendőr 10 méteres körzetében kell betartani a szabályokat, távolabbra úgysem lát a töméntelen embertől és járműtől. Ellenben valóban ne csodálkozzon azon, ha heti minimum egy koccanás az átlag az ottani utakon. A 10 év fölötti autók karosszériája már többnyire egyengömbölyű, él, szöglet, díszléc vagy ép elem már egyiken sincs. Ami gyárilag kilóg az autó síkjából, az pár év után szépen belesimul a vonalvezetésbe. Ez alapvetően nem nagy probléma egy olyan országban, ahol tél nincsen, tehát nem a korrodálódás az egyik legnagyobb ellensége a 10 év feletti járműveknek. Kicsit görbül, kicsit horpad, de ez hozzá tartozik az ottani vezetési kultúrához, mint itthon pl. a kátyús utak.


Valaki írta, hogy a baleseti statisztikák Indiában sokkal rosszabbak, mint hazánkban. Ez igaz, ha csak a számokat nézzük. De azt is vegyük figyelembe, hogy egyrészt az apróbb koccanásokkal ott nem törődnek, azok szinte soha sehol nem kerülnek be a hivatalos statisztikákba. Szinte kizárólag azok, amelyek személyi sérüléssel is járnak (de gyakran még azok sem). Ott az ilyen koccanásokat nem tekintik balesetnek, az a közlekedés velejárója.

Másrészt ne felejtsük el, hogy Indiában egymilliárd ember él, ott egy átlagos kisváros lakossága többszázezer, vagy akár millió fő lehet (ez itt hazánkban kb. 25-50 ezer közötti). A nagyobb városok lakossága több millió fő is lehet. Tehát amit mi Budapesten élünk át egy forgalmasabb hétköznap reggelén fél 8 körül, az ott náluk egy nagyvárosban az átlagos hétvégi délutáni forgalomnak minősül. Tehát számszerűleg lehet, hogy több a baleset, de arányaiban már egyáltalán nem biztos, hogy olyan nagy az eltérés a két ország között.

A harmadik pedig az, hogy hazánkban egy motorosra kb. 50 autó jut, míg Indiában egy autósra jut kb. 500 motoros. Ráadásul ott egy 50 ccm robogón egy komplett család utazik, három gyerekkel, fél disznóval, négy libával, egy létrával, 3 zsák cementtel meg egy betonkeverővel felpakolva. Teljesen más a közlekedési kultúra, annyira mások a szabályok, a körülmények, hogy egyszerűen össze sem lehet hasonlítani a két országot.

2013. okt. 18. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:

"Aztán utána kocsit vettem, kihajtottam vele a főútra,már ot 120-al mentem 50 helyett"


Grat hozzá meg persze a többihez is!Majd ha balesetet csinálsz remélem csak te fogsz sérülni!Mert nem szeretném hogy a te hibádból mások meghaljanak!!

2013. okt. 18. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
Volt szerencsém vezetni Albániában, ahol a közlekedési kultúra valahol Magyarország és India között van félúton: a jobbra tartás nagyjából megy, aztán ennyi. Rengeteg az emlékmű az utak mentén és bizony ilyen-olyan koccanásokat napi szinten látni a városban is. Semmivel sem jobb tehát a "rendezett káosz" a jól szabályozott forgalomnál. Aki legalább az olyan alapvető szabályok betartására sem képes, mint a megengedett sebesség, jobbra tartás, egyirányú utca, továbbá az elsőbbségadás és a jelzőlàmpák jelzéseinek betartása, az ne vezessen. Szerencsére Magyarországon sűrű a közösségi közlekedési hálózat, a többség úgy ahogy, de elboldogul adott esetben kocsi nélkül is. Haverod is döntse el: vagy alkalmazkodik és a szabályokat is alkalmazza, vagy mindig is utas marad. Semmi értelme fittyet hányni a szabályokra, mert nem elég, hogy megbírságolják akár az életèt is tönkreteheti egy durva baleset okozásával. Megérné?
2013. okt. 18. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

A KRESZ, akkor is az marad!

Példának miért éppen ezeket hozza fel? Hol van Hollandia? Hol van Ausztrália? Hol van Svájc?

Viszont ha, ennyire oda van, akkor éljen ott - utána beszéljen róla. Gondolom, így már más a helyzet.

2013. okt. 19. 05:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
Haverod egész egyszerűen hazudik.
2013. okt. 19. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
Érdekes figura lehet a haverod. Úgy látom hogy a közlekedők 95%-ának nem okoz gondot az összes szabály betartása, szóval a haverod valami degenerált h*lyegyerek lehet, aki még arra sem képes, hogy alapvető szabályokat elsajátítson.
2013. okt. 20. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
A baj a következő a haverod esetében: egyrészt nincs igaza, a nevezett országokban elég sok a baleset, sokkal kevesebbet ér az emberi élet, mint Európában. Ő lenne legjobban felháborodva, ha az ő életével, testi épségével bánna valaki ilyen nagyvonalúan. Azzal még egyet tudnék érteni, hogy nem a szabályok minél következetesebb betartásától jó egy sofőr, azonban ahhoz, hogy ezt kijelenthesse, egyszer ismerni kell a szabályokat, másrészt rendelkeznie kellene jókora kilométerben és években kifejezhető gyakorlattal. Neki ilyen nincs. Más az, ha egy milliós gyakorlattal rendelkező sofőr veszi kicsit lazábbra a dolgokat, s más ha egy kezdő. Mit várhatunk attól, aki most, a vezetői élete kezdetén így nyilatkozik? Akkor mi lesz később?
2013. okt. 24. 00:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!