Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mikor kell váltani? Mekkora...

Mikor kell váltani? Mekkora sebességek után?

Figyelt kérdés

Most tanulok vezetni, de a tanár nem magyaráz semmit. Első nap, amikor életemben először ültem a volán előtt, egyenesen a főútra vitt ki, hogy menjek a szomszéd faluba. Eddig nem, hogy nem ültem kormány mögött, de még autónk sincs, amin még valaki mutogathatott volna ezt-azt. Eltelt három nap (kb 3 óra vezetés) és ott tartok, hogy a pedálozást kezdem megszokni. Egy szabályos kilencven fokos kanyart még nem tudok bevenni. A sebességváltáskor szól a tanár, hogy mikor váltsak, de én szeretném ha magamtól is menne.

Azt tudom, hogy ha lassan megyek akkor 1-be kell váltani. Ha egy kicsit gyorsabban (de nem tudom mennyivel) akkor kettesbe. Na de akkor a városban minden zebránál vissza kell váltsak egyesbe?

Tanárt nem szeretnék váltani, mert egy családi ismerős, azonban a kutya se gondolta volna, hogy ennyire ratyi tanár. Ha más tanárhoz mennék akkor nyilvánvaló, hogy megharagudna.


2013. szept. 25. 20:48
1 2
 11/13 A kérdező kommentje:
Igazad van...de ilyesmire nem is gondoltam volna főleg, hogy amikor szarban volt bátyám segítette ki egy nem kis összeggel. Most meg bármit csinálok azzal fenyegetőzik, hogy fizethetek neki.
2013. szept. 26. 17:35
 12/13 Dia.B.17 válasza:

Szia,


átérzem a helyzetet. Az első tanár, ki mellett autóban ültem kezelte helyettem a pedálokat, a felvezetés az volt, hogy van három pedál. Pont. Mellette beültetett hátra egy másik tanoncot, mondván, hogy majd cserélgessünk és tanuljunk egymás hibáiból. Nem magyarázta, hogy mi a helyzet sebességváltásnál meg úgy amúgy is egy autónál, cserébe volt duma bőven majd nyelvcsettintgetés és szitkozódás... rövidre veszem az előzményt: váltottam, egyszerűen ment el a pénzem és az időm.


Munka meg a vezetéstől való elhatárolódás miatt most tudtam felvenni ismét a vezetést és szándékosan kerestem egy olyan autósiskolát, hol kisebb valószínűséggel fordulhat elő ez a mentalitás.


A gyakorlati oktatást a Mogyoródi út és annak környékén kezdtem meg, egyedül voltam az autóban (természetesen az oktató azért ott ült) és kapásból kormány mögött. VISZONT: csak a kormányzást engedte, míg el nem értünk egy "gyakorlóterepre" ahol pedáloztunk kb. 5 alkalmat. Indoka erre az volt, hogy szokjam meg a kormányt, majd miután begyakoroltam az egyes-kettest és a pedálozást kezdődött meg a nagy kaland a forgalomban.


A sebességváltást a következőképpen tanultam (és nem fulladok le, kellett az elmélet meg a kapaszkodó, hogy utána érzésből menjen. Most már hallom a kocsi hangjából, amikor vagy feljebb vagy lejjebb kell váltsak).


Az egyest igen, elinduláshoz használjuk (nehéz az autó, el kell indulnia). Lassabban (de fokozatosan) engeded fel a kuplungot, míg az autó el nem indul (diesel és benzinesen egyaránt kipróbáltam), majd lassan adod a gázt. Az egyes egy hálás dolog, ha nagyon lassan kell menned, illetve centiméterenként kell pl. parkolnod vagy egy meredekebb helyről közelíted meg a parkolót és figyelned kell mondjuk bicajosra.


A kettest 20 km/h felett használod és 30 km/h-ig "egészséges", ha Dieselről van szó, az úttesten való közlekedést kettessel kezdjük meg ténylegesen (viszont eszedbe ne jusson kettessel parkolni, a kocsi ehhez túl gyorsan megy. Amúgy is megállsz, egyes). Kezdetben ez maga a száguldás, itt manőverezni tanulsz. A hármas 30km/h és 40 km/h közt érkezik, illetve, ha emelkedőre mész fel, kell a kocsinak a fogaskerék, amibe bele tudjon kapaszkodni. 40km/h-80km/h közt okés a négyes, az ötös azontúl van valahol (saját a tapasztalat, egy benzines vagy másik autó nyilván másképp működik és a későbbi tapasztalat is vélhetően változtat majd rajta, de valahol el kell kezdeni). Amikor váltasz és hallod/érzed, hogy zötykölődik a kocsi vagy kipörög a motor, az annak tudható be, hogy túl gyorsan engedted fel a kuplungot, amit kezdővezetőként nagyon is átérzek. A kuplungot azért nyomod be, hogy ne fulladjon le a kocsi, amikor már magabiztosan gurul az autó, akkor ne aggódj: a lefulladás veszélye kevésbé fenyeget.


Ha fékezel, akkor kuplung+fék a tuti, ha állsz (pl. lámpa előtt). Ha üresben a kocsi egy mezei fék is oké (megint, pl. lámpa előtt, amikor enyhén lejt az út.


Ha valaki lelép az útról, ne váltogass: kuplung és egy igen határozott fék.


Ismerősi kötelékek jobbra-balra, mire ismét azt mondom értem a dilemmát, de válts tanárt, különben nem akarsz vezetni és félni fogsz a kormány mögött. Egyszerűen elveszi a kedvedet. A bizonytalan tudásra nem fogsz tudni építeni és balesetveszélyesnek érzel majd mindent, ami az utadba kerül, mi miatt jön a pánik és a kapkodás. A "tanárnak" se árt, ha kap visszajelzést, ezt felnőttoktatásban tevékeny, gyakorló tanárként mondom. Ha rosszul tanít és ezt a diákon vezeti le, az az ő hibája, a csesztetésen keresztül tereli el a figyelmet arról, hogy nem tud tanítani. Attól még, hogy vezetni tud egy autót, azt közvetíteni is kell tudni.


Hajrá, remélem tudtam segíteni, bár most látom, hogy 2013-as a kérdés :P :)

2015. márc. 30. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim válasza:

1es 0-20

2es 20-30

3as 30-50

4es 50-70

5ös 70-100


Ezt nem érdemes levinni mert szétbaszod a motort

2020. dec. 10. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!