Rendőrök miért nem állnak rá erre a problémára is? Nem lehetne esetleg az ilyeneket kiszűrni a forgalomból?
Megfordítom: miért nem indulsz el időben te, és nem kell pukkadni meg agyvérzést kapni a kerekes mögött? =) De mindegy, nem akarom kelteni a feszültséget, inkább válaszolok normálisan, ha már így közös nevezőre jutottunk a buszsávval kapcsolatban :)
A kerékpárutak nagyobbik része bringagyalog. Ezzel szépen vissza lehet élni a KRESZ szerint, én nem szoktam, bár szívesen tenném. Legális járdázás, ami rossz a gyalogoknak, mert rémisztő a kerekes nekik, még 10 km/h-val is, a kerekes pedig abszolút nem tud haladni. Nem, nem fél-egy percet kell várni a kielőzéssel, hanem módszeresen 5-6 km/h-val kell "csapatni", majd' feldőlök a kerekesjárművel az ilyen helyeken. Ha megunom és többsávos az úttest, akkor inkább lemegyek az útra, és hallgatom a dudákat, de legalább haladok.
A maradék kerekesút többé-kevésbé szeparált, ami azt jelenti, hogy a járda demszkikarókkal van tűzdelve, és a gyalogokat két csopotra osztja: a járdán közlekedőkre, és a kerekesúton sétálókra. Befigyel egy-egy tűzcsap, aknafedél, oszlop, tábla, akármi. Igazán remek. KRESZ-fasisztaként nem megyek az úttestre, pedig sokszor kedvem lenne, mikor ott a sok sáv, én meg szívok a gyalogok közt. A folyamatos jobbhorog-veszélyről nem is beszélek - hozzáteszem, ezért lenne jobb a közös úttest-megoldás, mert ha jövök 30-cal, zöldem van, zöldje van a jobbos ótósnak is, felfektet a motorháztetejére. Én összetöröm a pofám, az ótós fizeti a büntit, pedig ő sem feltétlenül hibás, hiszen honnan a francból tudja, hogy jövök, amikor bokrok takarnak meg amúgy is gyors vagyok, nem is látott. Meg nem vesz számba, mint közlekedőt, nem vagyok a szeme előtt.
A sz.r átvezetésekről már nem is beszélek, az ótós lámpaprogram sem szokott semmi lenni, de a kerekes kegyetlen. Itt említsük meg, hogy a kerekesutak a semmiből a semmibe vezetnek, így előbb-utóbb úgyis az úton kötök ki, alig vagy sehogy nem tudok besorolni, de egy-két helyen annyira hülyén van megoldva az egész helyzet, hogy a kerekest teleportálásra kényszerítik, hogy a megfelelő helyre kerüljön. Számomra ezért érthető, hogy valaki nem fog szívni az infrával, inkább eleve az útra sorol. Esetleg a már említett esetben fel sem tud menni az infrára. Azt hiszem a Kerepesi úton is van ilyen, hogy a Keleti felé haladva négy sávot kéne zebra, lámpa és minden nélkül keresztezni. (Már ha a kerekes egyáltalán észreveszi a legális járdázási lehetőséget, ami közel sem biztos.)
A kerékpársáv lenne az ajrópéer megoldás, ami jó mindenkinek, főleg lakott területeken belül. Szerintem minimális azoknak a száma, akik kerósáv helyett járdát vagy ótósávot használnának. Biztonságos, az ótósok látnak és számítanak ránk, nem kéne kivasalni senki, a dugóban a kerekes tud haladni, nem tartja fel az ótóst az álldogálásban, az ótósnak sem kell a lökhárítójával fenyegetnie, hogy menjen má' beljebb. De ettől még messze vagyunk, ilyen kialakítás alig van, addig marad az utálkozás és a másik fejéhez vágása ugyanazoknak a hülyeségeknek (l. fenn :)).
(A másik, amit szorgalmaznék, az az, hogy már iskolában tanítsák meg a leendő kerekeseknek és ótósoknak a közlekedés alapjait, még jobb lenne ha a KRESZ-tudor szülő vinné a gyereket közlekedni, hogy később ne legyen gond. Ja, és az ótósok is néha ülhetnének kerekesjárműre, hogy érezzék, mekkora távolságot kell hagyni a kerekes és az ótó között, mert bazi félelmetes, amikor az idegtől nekiáll centizni és hátbacsapni a tükrével...)
Sok mindenben igazad van az utolsó irományodban,mondom ezt mindenféle irónia nélkül! Kerékpárosként aláírom neked azt,hogy a sok gyalogos óriási probléma,csengőre nem reagál,nem nagyon áll félre stb .. ezeket én is tapasztalom. De én még mindig ,ha bicajjal megyek,inkább a keróutat választom mindezek kellemetlenséget ellenére,mert pl nekem se jó,hogy kamionok,buszok centizgetnek,és autós szempontból nekik se. Az is rendben van részedről,hogy sok helyen nincsen normálisan megoldva a kialakítás . Erről sem a biciklis,sem pedig az autós nem tehet,viszont arról már igen,hogy odafigyelés abszolult nincsen,ez még tetézi a problémát. Ismerem jól én is a veres péter-kerepesi utat. Elég forgalmas,de ennek ellenére reggelente is sok bicajost látok a bicajút helyett a buszsávban,úton menni.Azt valljuk be,hogy egy csuklós busszal azért elég sz@r lehet elmenni mellettük,vagy kerülgetni őket ,a reggeli csúcsban. Elég széles az út,milliméterezgetéssel ellehet(ne) menni a drótszamaras mellett még (igaz körülményesen) ,csak van néha ,hogy egymás mellett mennek,majdhogynem a felezővonal mentén. Kérdem én minden rosszindulat nélkül: Az ilyen normális? Meg most komolyan ,én hiába indulok el akár időben ,teszem azt busszal ,akár kocsival,ha kifogok egy olyat ,aki holt nyugodtan teker a saját maga kis tempójában az út KÖZEPÉN ,ahol helye nincs (ugye jobbra tartás) feltartva ezzel jó pár autóst (akik csak még idegesebbek lesznek ) vagy éppen 40-50 embert a buszon.
Úgy gondolom sok hülye van,függetlenül attól ,hogy bicajjal vagy mással jár. De kis odafigyeléssel,oldani lehetne a feszültséget.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!