Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ha leveszem a gyújtást autóvez...

Ha leveszem a gyújtást autóvezetés közben, a kormányzár aktivizálódik?

Figyelt kérdés

'92-es Opel Astra, 1,4-es benzines, 44kW.


Benzinspórolás miatt gondoltam, h szerpentinen lefele menet lekapcsolnám a motort, h úgymond had guruljon az autó a saját lendületéből. Annyira nem vészes a lejtés azon a szakaszon és nem is túl kanyargós, de elég hosszú szakasz és sokat tudnék spórolni így. Természetesen nappali körülmények között csinálnám és a kulcsot nem veszem ki az autóból erre az időre.


Csak akkor aktivizálódik a kormányzár, ha kiveszem a kulcsot, vagy rögtön ahogy leállítom a motort (tehát a kulcsot abba az állapotba helyezem, ahogy bedugom)?



2013. ápr. 14. 11:08
1 2
 11/18 A kérdező kommentje:

"Egyenes jól belátható szakaszon állítsd le a motort, tedd ki üresbe és fékezz. Észre fogod venni a különbséget :)"


A városban ha hazafelé tartok, az egyik útvonal pont erre alkalmas, kipróbáltam már máskor. Tényleg annyi, h kicsit erősebben kell taposni a féket, de megállt így is. Azért próbáltam ki itt, mert ha esetleg még a kormányzár aktivizált is volna, akkor sem mentem volna le az útról, ergo biztonságos körülmények között teszteltem.


Azért kérdeztem, mert amúgy a kormányzár is, hol aktivál kivett kulcsnál, hol meg szinte egy fél fordulatot tekerhetek a kormányon (álló motornál és így álló autónál is) úgy, h a kerék is megmozdul és mégsem aktivizálja magát. :D Ciki lett volna, ha szerpentinről lefele, leállított motorral, de ki nem vett kulccsal aktivizálja magát. :D Persze nem mai autó már, viszont megbízható és olcsó fenntartani! :)

2013. ápr. 14. 15:17
 12/18 anonim ***** válasza:
Legegyszerűbb ha sebességben gurulsz és leveszed gyújtásról. Ilyenkor biztos hogy megszünteti a befecskendezést (még alapjárat közelében is, ahol amúgy gyújtáson már adna egy kis gázt a motornak az alapjárati motor), tehát a fogyasztás nulla lesz. Fék rásegítés ilyenkor működik, ugyanis az a vákuumot a fojtószelep utáni térből nyeri a szervódob. Ha már leértél a lejtőn, akkor csak visszarakod a gyújtásra (nem indítózol rá) és lehet is folytatni az utat :D
2013. ápr. 14. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
Persze... Utolsó ezt remélem csak poénból írtad.
2013. ápr. 15. 06:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
#12-nek igaza van.
2013. ápr. 15. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:

Valóban, ha sebességben marad az autó és leveszed a gyújtást, működik a motorfék, a motor meg nem fogyaszt, de egy befecskendezős erőforrás a gyújtás kikapcsolása nélkül is tudja. Ilyenkor nem kell kuplungot kinyomva, majd érzéssel felengedve "begurítani" a motort indítózás helyett és ha a gázra lépsz, megindul az autó.

Az üzemanyag-ellátás általában eléggé alacsony fordulaton tér vissza, nem sokkal alapjárat fölött. Tehát ha alapjáraton motorfékezel, van fogyasztás, de ez esetben meg vissza lehet kapcsolni egy fokozatot, magasabb fordulaton pörög a motor és nem fogyaszt. Csak lassabban megy az autó az erősebb motorfék miatt.

2013. ápr. 15. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
Azért írtam a gyújtásról levételt motorfék miatt, mert előfordul olyan eset, amikor alacsony fordulaton visszahajtott motor épp annyira fékezi a kocsit, hogy az még egyenletes sebességgel kóricáljon a lejtőn lefele. Ilyenkor gyújtáson már ad gázt a motornak az ecu. Ha visszakapcsolsz egy sebességet hogy gyújtáson is motorfék üzem lépjen életbe akkor pedig túlságosan is lelassul az autó.
2013. ápr. 15. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:
Olajnyomás nemcsak gyújtásnál van?
2013. ápr. 15. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:

Nem, a főtengely hajtja közvetlenül a fogaskerék szivattyút, így ahhoz hogy legyen kenés csak a főtengelynek kell forogni gyakorlatilag.


Persze van még ezen kívül többféle, de széria autókban 99%-ban ilyen rendszerű az olajszivattyú.

2013. ápr. 15. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!