Ha leveszem a gyújtást autóvezetés közben, a kormányzár aktivizálódik?
'92-es Opel Astra, 1,4-es benzines, 44kW.
Benzinspórolás miatt gondoltam, h szerpentinen lefele menet lekapcsolnám a motort, h úgymond had guruljon az autó a saját lendületéből. Annyira nem vészes a lejtés azon a szakaszon és nem is túl kanyargós, de elég hosszú szakasz és sokat tudnék spórolni így. Természetesen nappali körülmények között csinálnám és a kulcsot nem veszem ki az autóból erre az időre.
Csak akkor aktivizálódik a kormányzár, ha kiveszem a kulcsot, vagy rögtön ahogy leállítom a motort (tehát a kulcsot abba az állapotba helyezem, ahogy bedugom)?
"Egyenes jól belátható szakaszon állítsd le a motort, tedd ki üresbe és fékezz. Észre fogod venni a különbséget :)"
A városban ha hazafelé tartok, az egyik útvonal pont erre alkalmas, kipróbáltam már máskor. Tényleg annyi, h kicsit erősebben kell taposni a féket, de megállt így is. Azért próbáltam ki itt, mert ha esetleg még a kormányzár aktivizált is volna, akkor sem mentem volna le az útról, ergo biztonságos körülmények között teszteltem.
Azért kérdeztem, mert amúgy a kormányzár is, hol aktivál kivett kulcsnál, hol meg szinte egy fél fordulatot tekerhetek a kormányon (álló motornál és így álló autónál is) úgy, h a kerék is megmozdul és mégsem aktivizálja magát. :D Ciki lett volna, ha szerpentinről lefele, leállított motorral, de ki nem vett kulccsal aktivizálja magát. :D Persze nem mai autó már, viszont megbízható és olcsó fenntartani! :)
Valóban, ha sebességben marad az autó és leveszed a gyújtást, működik a motorfék, a motor meg nem fogyaszt, de egy befecskendezős erőforrás a gyújtás kikapcsolása nélkül is tudja. Ilyenkor nem kell kuplungot kinyomva, majd érzéssel felengedve "begurítani" a motort indítózás helyett és ha a gázra lépsz, megindul az autó.
Az üzemanyag-ellátás általában eléggé alacsony fordulaton tér vissza, nem sokkal alapjárat fölött. Tehát ha alapjáraton motorfékezel, van fogyasztás, de ez esetben meg vissza lehet kapcsolni egy fokozatot, magasabb fordulaton pörög a motor és nem fogyaszt. Csak lassabban megy az autó az erősebb motorfék miatt.
Nem, a főtengely hajtja közvetlenül a fogaskerék szivattyút, így ahhoz hogy legyen kenés csak a főtengelynek kell forogni gyakorlatilag.
Persze van még ezen kívül többféle, de széria autókban 99%-ban ilyen rendszerű az olajszivattyú.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!