Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ha leveszem a gyújtást autóvez...

Ha leveszem a gyújtást autóvezetés közben, a kormányzár aktivizálódik?

Figyelt kérdés

'92-es Opel Astra, 1,4-es benzines, 44kW.


Benzinspórolás miatt gondoltam, h szerpentinen lefele menet lekapcsolnám a motort, h úgymond had guruljon az autó a saját lendületéből. Annyira nem vészes a lejtés azon a szakaszon és nem is túl kanyargós, de elég hosszú szakasz és sokat tudnék spórolni így. Természetesen nappali körülmények között csinálnám és a kulcsot nem veszem ki az autóból erre az időre.


Csak akkor aktivizálódik a kormányzár, ha kiveszem a kulcsot, vagy rögtön ahogy leállítom a motort (tehát a kulcsot abba az állapotba helyezem, ahogy bedugom)?



2013. ápr. 14. 11:08
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
61%
Nem éri meg... Ha leállítod a motort, akkor nincs szervo, fékrásegítés, nem tölt a generátor stb. Nincs az a lejtő ahol megérné így gurulni. Inkább hagyd ötösben vagy üresben. De ha nagyon szeretnéd, akkor leállítod a motort és egyből visszarakod rá a gyújtást. Ilyenkor nincs kormányzár.
2013. ápr. 14. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
100%
Ne csináld, mert a fékrásegítés hiánya miatt el fogsz szállni, én már majdnem megjártam emiatt!
2013. ápr. 14. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
Nem spórolsz túl sokat. 3-4.-ben, motorfékkel kb 1-2l a fogyasztás. Ha a szerpentin 3km hosszú, akkor nyersz 2-3 decit. De se kormányrásegítés, se fékrásegítés... Életveszély.
2013. ápr. 14. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
100%
ki kell próbálni egyenes szakaszon 30km/h-val 21éves autón nem biztos hogy van szervókormány vagy fékrásegítő így ezek hiánya nem jelenthet gondot leállított motornál
2013. ápr. 14. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
100%

"Nem spórolsz túl sokat. 3-4.-ben, motorfékkel kb 1-2l a fogyasztás. Ha a szerpentin 3km hosszú, akkor nyersz 2-3 decit. De se kormányrásegítés, se fékrásegítés... Életveszély."


Motorféknél nincs fogyasztás! Mivel nem kap üzemanyagot a motor. Legalábbis az injektoros autók biztosan nem, de elég sok karburátoros autó sem ad üzemanyagot motorfékezésnél.

2013. ápr. 14. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 A kérdező kommentje:
Asszem az enyém injektoros, és nincs benne szervókormány! Eddig megkockáztattam azt a dolgot, h ugyanezeken a szerpentineken lefele menet üresben gurultam, néha rá-ráfékeztem, ha élesebb kanyar jött. Csak gondoltam kipróbálom járó motor nélkül, de ha akkor így életveszélyes(ebb), akkor nem éri meg tényleg az a pár dl.
2013. ápr. 14. 12:12
 7/18 anonim ***** válasza:
100%

"Eddig megkockáztattam azt a dolgot, h ugyanezeken a szerpentineken lefele menet üresben gurultam, néha rá-ráfékeztem, ha élesebb kanyar jött"

Na, ez az, amit nem szabad próbálgatni. Lejtőn lefelé nem megyünk üresben, mert megszalad az autó, aztán csodálkozol, miért nem fogja meg a fék. Lejtőn lefelé motorfékezni kell, az Astránál óriási előny, hogy ilyenkor a motor fogyasztása gyakorlatilag 0, mert elzárja az üzemanyag útját. Úgyhogy felesleges leállítással vajákolni. Egyébként ha leállítod, nem kattan be a kormányzár. Csak akkor van baj, ha kiveszed a kulcsot, ekkor aktiválódik, ha pedig megfeszül, nehezebb kioldani.

2013. ápr. 14. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 A kérdező kommentje:
Egymagam ültem az autóban, nem volt semmi csomagom, az út és látásviszonyok is tökéletesek voltak, régi, jól bevált útszakaszon járok, ott csináltam (csináltam volna motor leállítással is, de azt akkor elvetettem javaslatotokra). Velem együtt 4-5 személlyel persze nem mernék motorfék nélkül efféle manővereket végrehajtani. Több mint tíz éve van jogsim, ezt az útszakaszt csukott szemmel is levezetném bármikor. De azért köszönöm a válaszaitokat és a figyelmeztetést! :)
2013. ápr. 14. 14:03
 9/18 anonim ***** válasza:

Azért annyira nem veszélyes üresben gurulni. Legalábbis olyan útszakaszon nem amit ismersz és tudod hogy nincs szükség a motorfékre.

Üresben alapjáraton legalább fék rásegítés működik. Ha leállítod a motort az egyetlen különbség az lesz hogy erősebben kell nyomni a féket.


De mivel üresben alapjárati fogyasztása van a motornak motorfékkel pedig semennyi így nem sok értelme van üresbe tenni. (persze azért néhol jó dolog az üres, járok néha olyan helyen ahol ha a domb tetején üresbe teszem akkor a következő éles kanyarig gurul az autó, és a kanyarig le is lassul szépen, ez több mint 1 km. Ha pedig motorfékkel megyek le a dombon akkor a domb aljában már nyomhatom a gézt végig a kanyarig)



A kormányzár nem fog bekattanni, szóval ha kíváncsi vagy arra hogy mi történik leállított motorral akkor próbáld ki. Egyenes jól belátható szakaszon állítsd le a motort, tedd ki üresbe és fékezz. Észre fogod venni a különbséget :)

2013. ápr. 14. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 A kérdező kommentje:
Akkor maradok a motorfékes verziónál lejtőn lefelé. :D
2013. ápr. 14. 15:13
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!